|
Τα στροφόμετρα διαθέτουν χρωματισμένες περιοχές ενδείξεων ανάλογα με το επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου. Οικονομικότερη κατανάλωση επιτυγχάνεται με οδήγηση:
|
|---|
| Στην πράσινη περιοχή. |
| Στην κίτρινη περιοχή. |
| Στην κόκκινη περιοχή. |
|
Όταν η ταχύτητα κίνησης ενός οχήματος διπλασιάζεται, η αεροδυναμική αντίσταση:
|
|---|
| Υποδιπλασιάζεται. |
| Διπλασιάζεται. |
| Τετραπλασιάζεται. |
|
Η μεταφορά 50 τηλεοράσεων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη γίνεται με τρένο. Έπειτα μεταφορτώνονται σε μικρό φορτηγό για να διανεμηθούν εντός της πόλης της Θεσσαλονίκης. Η μεταφορά αυτή είναι:
|
|---|
| Διαδοχική. |
| Συνδυασμένη. |
| Μεικτή. |
|
Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, το προειδοποιητικό τρίγωνο τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον:
|
|---|
| 50 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
| 20 m από ίο ακινητοποιημένο όχημα. |
| 100 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
|
Κάποιος μπορεί να πάθει ηλεκτροπληξία όταν βρίσκεται πολύ κοντά σε:
|
|---|
| Υψηλές θερμοκρασίες (π. χ. πυρκαγιά). |
| Υψηλές τάσεις. |
| Χαμηλά ηλεκτρικά πεδία. |
|
Υποχρέωση φύλαξης της κοινοτικής άδειας έχει:
|
|---|
| Ο οδηγός. |
| Ο μεταφορέας. |
| Το Υπουργείο Μεταφορών του κράτους-μέλους της ΕΕ. |
|
Το κύριο σύστημα πέδησης των βαρέων οχημάτων αποτελείται από τρία υποσυστήματα:
|
|---|
| ΑΒS, ποδομοχλός πέδησης, πέδη στάθμευσης. |
| Κύρια πέδη, ΑΒS, ποδομοχλό πέδησης. |
| Κύρια πέδη, πέδη ανάγκης, πέδη στάθμευσης. |
|
Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα μπορεί να εφαρμόζονται:
|
|---|
| Στον κινητήρα. |
| Στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τις ζάντες. |
| Στο κέντρο βάρους. |
|
Ο παραγγελιοδόχος (πράκτορας) μεταφορών:
|
|---|
| Είναι υπεύθυνος για κάθε καθυστέρηση, φθορά ή απώλεια μεταφερόμενων εμπορευμάτων ανεξαρτήτως υπαιτιότητας του. |
| Είναι υπεύθυνος για κάθε καθυστέρηση, φθορά ή απώλεια μεταφερόμενων εμπορευμάτων σε περίπτωση μόνο που είναι υπαίτιος γι' αυτές. |
| Δεν έχει καμία ευθύνη για κάθε καθυστέρηση, φθορά ή απώλεια μεταφερόμενων εμπορευμάτων. |
|
Ο οδηγός δεν μπορεί να δουλεύει συνεχόμενα για περισσότερο από:
|
|---|
| Πέντε 24ωρα. |
| Έξι 24ωρα. |
| Επτά 24ωρα. |
|
Ορισμένα οχήματα εξαιρούνται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας. Μεταξύ αυτών είναι τα οχήματα:
|
|---|
| Των οποίων η ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 40 km/h. |
| Που ξεπερνούν τους 7,5 τόνους και χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορικών αγαθών. |
| Παροχής οδικής βοήθειας τα οποία κινούνται σε ακτίνα μικρότερη των 200 km απο την βάση τους. |
|
Σε κίνηση σε κατωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας συμβάλλει στη:
|
|---|
| Μείωση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος. |
| Μείωση της απαιτούμενης δύναμης πέδησης για έλεγχο του οχήματος. |
| Αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης. |
|
Η βαρύτητα είναι η ιδιότητα των υλικών σωμάτων να:
|
|---|
| Έλκουν άλλα υλικά σώματα. |
| Παραμένουν σε επαφή με το έδαφος. |
| Αντιστέκονται σε μεταβολές του βάρους τους. |
|
Βάσει του τύπου της υπηρεσίας που προσφέρουν, οι εταιρείες οδικών εμπορευματικών μεταφορών διακρίνονται σε:
|
|---|
| Κοινές και συμβαλλόμενες. |
| Ειδικού και κοινού φορτίου. |
| Ιδιωτικές και συμβαλλόμενες. |
|
Τι είναι το Carnet Tir;
|
|---|
| Συνοδευτικό έγγραφο για τη μεταφορά των εμπορευμάτων που περιέχει τα στοιχεία αποστολέα, μεταφορέα και παραλήπτη. |
| Ασφαλιστικό συμβόλαιο για την κάλυψη της αξίας των εμπορευμάτων σε περίπτωση ζημιάς, ή καταστροφής τους ή καθυστέρησης στην παράδοση τους. |
| Τελωνειακό έγγραφο για τη μεταφορά των εμπορευμάτων κατά την οποία τα εμπορεύματα μεταφέρονται από το τελωνείο αναχώρησης της χώρας φόρτωσης στο τελωνείο προορισμού της χώρας εκφόρτωσης, χωρίς να μεσολαβεί μεταφόρτωση, εκφόρτωση και αναφόρτωση εμπορευμάτων. |
|
Σε ποιες περιπτώσεις μεταφοράς δεν εφαρμόζεται η CMR;
|
|---|
| Σε μεταφορές τροφίμων. |
| Σε μεταφορές επίπλων. |
| Σε μεταφορές φαρμάκων. |
|
Ο μεταφορέας λαθρομεταναστών υποχρεούται όπως καταβάλει τα έξοδα:
|
|---|
| Για τη διεκπεραίωση της σχετικής γραφειοκρατίας. |
| Επαναπροώθησής τους στη χώρα προέλευσης τους. |
| Για την αποκατάσταση της ψυχικής οδύνης των οικογενειών τους. |
|
Η επίδραση της δύναμης του βάρους στην κίνηση του οχήματος:
|
|---|
| Είναι σταθερή. |
| Μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού. |
| Μεταβάλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. |
|
Συρμός είναι ο συνδυασμός:
|
|---|
| Ενός απλού φορτηγού και ενός ημιρυμουλκούμενου. |
| Ενός ημιρυμουλκούμενου και ενός ρυμουλκούμενου. |
| Ενός απλού φορτηγού και ενός ρυμουλκούμενου. |
|
Οι εταιρείες είναι εν γένει υπεύθυνες για παραβάσεις που διέπραξαν οδηγοί που ανήκουν σε αυτές:
|
|---|
| Πάντοτε. |
| Εκτός περιπτώσεων όπου δεν μπορεί να τους αποδοθεί ευθύνη. |
| Αν η παράβαση έχει διαπραχθεί στο έδαφος άλλου κράτους-μέλους ή τρίτης χώρας. |
|
Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, συνιστάται η οδήγηση:
|
|---|
| Στην πράσινη περιοχή του στροφόμετρου. |
| Στην κίτρινη περιοχή του στροφόμετρου. |
| Στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. |
|
Εάν ο παραλήπτης αρνείται να παραλάβει τα εμπορεύματα, τι πρέπει να κάνει ο μεταφορέας σύμφωνα με τη CMR;
|
|---|
| Δικαιούται να παραδώσει τα εμπορεύματα χωρίς να υποχρεούται να παραδώσει το δεύτερο αντίγραφο του δελτίου CMR. |
| Να παραδώσει τα εμπορεύματα στον παραλήπτη, φωνάζοντας την αστυνομία για να αναγκαστεί ο παραλήπτης να παραλάβει το αντίγραφο CMR. |
| Να παραδώσει τα εμπορεύματα και να αποστείλει με courier στον παραλήπτη το αντίγραφο CMR. |
|
Σε περίπτωση αστυνομικού ελέγχου ψηφιακού ταχογράφου, ο οδηγός πρέπει να παραδώσει:
|
|---|
| Τη συσκευή του ταχογράφου. |
| Φύλλο εκτύπωσης με τις σχετικές πληροφορίες. |
| Τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή. |
|
Με το Σύστημα Άμεσης Πληρωμής, αποζημιώνεται από την ασφαλιστική του εταιρεία ο οδηγός που:
|
|---|
| Είναι υπαίτιοι ατυχήματος και για ποσό που αντιστοιχεί στις ζημιές που προκάλεσε. |
| Δεν είναι υπεύθυνος και για ποσό που αντιστοιχεί στις ζημιές που του προκλήθηκαν. |
| Δεν είναι υπεύθυνος και για ποσό που αντιστοιχεί στις ζημιές που προκάλεσε. |
|
Μετά την οδήγηση 4,5 ωρών, ο οδηγός πρέπει να σταματήσει για διάλειμμα:
|
|---|
| Τουλάχιστον 45 λεπτών. |
| Το πολύ 45 λεπιών. |
| Τουλάχιστον 35 λεπτών. |
|
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο εξοπλισμός των καινούργιων οχημάτων με ψηφιακούς ταχογράφους είναι:
|
|---|
| Προαιρετικός. |
| Υποχρεωτικός. |
| Υποχρεωτικός μόνο για οχήματα που εκτελούν διεθνείς μεταφορές. |
|
Η επιτάχυνση ωθεί το φορτίο:
|
|---|
| Προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
| Αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
| Προς το εσωτερικό της στροφής. |
|
Το επάγγελμα του οδικού μεταφορέα μεταφοράς εμπορευμάτων:
|
|---|
| Ασκεί όποιος διαθέτει κατάλληλη άδεια οδήγησης (Γ ή Γ+Ε). |
| Ασκεί όποιος διαθέτει στην κατοχή του φορτηγό με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μεγαλύτερο των 3,5 τόνων. |
| Ασκούν μεταφορικές επιχειρήσεις έναντι κομίστρου. |
|
Η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στο κέντρο της πόλης προκαλεί:
|
|---|
| Φθορά στο οδόστρωμα των αυτοκινητόδρομων. |
| Γενικότερη αναβάθμιση. |
| Γενικότερη υποβάθμιση. |
|
Σε περίπτωση δυο οδηγών:
|
|---|
| Μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός. |
| Δεν μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός. |
| Όποιος δεν οδηγεί πρέπει να έχει πρόσβαση σε κλίνη. |
|
Όταν η ακτίνα της τροχιάς ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης:
|
|---|
| Υποδιπλασιάζεται. |
| Διπλασιάζεται. |
| Τετραπλασιάζεται. |
|
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι περιορισμοί ωραρίου εργασίας διασφαλίζουν ίσους όρους:
|
|---|
| Στον ανταγωνισμό. |
| Στην εύρεση εργασίας. |
| Στις μετακινήσεις των μεταναστών. |
|
Ο έλεγχος της πίεσης του λαδιού γίνεται όταν:
|
|---|
| Το φορτηγό είναι σε στάση και ο κινητήρας δεν λειτουργεί. |
| Γίνεται αλλαγή λαδιών. |
| Το φορτηγό είναι σε κίνηση και ο κινητήρας σε λειτουργία. |
|
Όταν σκεπάζετε το φορτίο με περισσότερα από ένα καλύμματα:
|
|---|
| Πρέπει να αρχίσετε με το πιο πίσω κάλυμμα καταλήγοντας προς τα εμπρός. |
| Πρέπει όλα τα καλύμματα να είναι από πλαστικό. |
| Πρέπει να αρχίσετε με τα μπροστινά καλύμματα καταλήγοντας προς τα πίσω. |
|
Ο περιορισμός της κυκλοφορίας του αίματος για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να οδηγήσει:
|
|---|
| Σε δύσπνοια. |
| Στη διάσωση του τραυματία. |
| Σε μόνιμες βλάβες. |
|
Ο περιοριστής ταχύτητας έχει ως σκοπό να περιορίσει την ταχύτητα του φορτηγού:
|
|---|
| Ανάλογα με τα όρια ταχύτητας κάθε οδού. |
| Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκην. |
| Κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο. |
|
Το στροφόμετρο βρίσκεται στον πίνακα οργάνων του οχήματος και πληροφορεί τον οδηγό σχετικά με:
|
|---|
| Τον αριθμό των στροφών/δευτερόλεπτο του κινητήρα. |
| Τον αριθμό των στροφών ανά λεπτό του κινητήρα. |
| Το μέσο ωριαίο αριθμό στροφών του κινητήρα. |
|
Δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα, κατά την κίνηση του, μπορεί να είναι:
|
|---|
| Η φυγόκεντρος και η κεντρομόλος. |
| Η ισχύς και η απόδοση. |
| Η θερμότητα και το παραγόμενο έργο. |
|
Μεταξύ των συνηθέστερων κατηγοριών ατυχημάτων με εμπλοκή φορτηγού είναι:
|
|---|
| Η αποφυγή εμποδίου. |
| Οι απαιτήσεις τριβής σε αριστερή στροφή και η σταθερή εππάχυνση. |
| Οι διαφορές στην ταχύτητα κίνησης «ομάδας» οχημάτων. |
|
Οι χερσαίες μεταφορές περιλαμβάνουν τις:
|
|---|
| Οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές. |
| Συνδυασμένες και μεικτές μεταφορές. |
| Θαλάσσιες και ποτάμιες μεταφορές. |
|
Το κέντρο βάρους ενός οχήματος:
|
|---|
| Είναι σταθερό. |
| Μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού. |
| Μεταβάλλεται ανάλογα με τον τρόπο φόρτωσης. |
|
Η μέγιστη διάρκεια εργασίας σε διάστημα δύο ημερολογιακών εβδομάδων είναι:
|
|---|
| 112 ώρες. |
| 144 ώρες. |
| 90 ώρες. |
|
Οι κάτοχοι ΠΕΙ μεταφοράς εμπορευμάτων για άδεια οδήγησης Γ που επιθυμούν ΠΕΙ για άδεια οδήγησης κατηγορίας Δ:
|
|---|
| Οφείλουν να παρακολουθήσουν την αρχική επιμόρφωση για απόκτηση ΠΕΙ μεταφοράς επιβατών. |
| Δεν χρειάζεται να κάνουν κάποια επιμόρφωση για ΠΕΙ. |
| Χρειάζεται μόνο να εξεταστούν στην επιπλέον ύλη που αντιστοιχεί στη νέα δραστηριότητα. |
|
Οι εταιρείες κοινού φορτίου εκτελούν μεταφορές αγαθών:
|
|---|
| Χωρίς κάποιο ειδικό μέσο μεταφοράς. |
| Για κοινωφελείς σκοπούς. |
| Για ανώφελους σκοπούς. |
|
Κατά την οδήγηση σε κατωφέρεια, συνιστάται:
|
|---|
| Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας μέσω της άσκησης σταθερής πίεσης επί του ποδομοχλού πέδησης. |
| Η τοποθέτηση του συμπλέκτη στη «νεκρά» θέση για εξοικονόμηση ‘καυσίμου’. |
| Η επιλογή κατάλληλης σχέσης ταχύτητας και η ελαχιστοποίηση της χρήσης των φρένων. |
|
Στην Ελλάδα υποχρέωση εξοπλισμού με ψηφιακό ταχογράφο έχουν εν γένει τα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων που έχουν ταξινομηθεί απο :
|
|---|
| 1/1/2006. |
| 1/5/2006. |
| 1/6/2006. |
|
Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, το οποίο αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, αντιστοιχεί στο:
|
|---|
| Απόβαρο. |
| Ωφέλιμο φορτίο. |
| Μεικτό βάρος. |
|
Η συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή:
|
|---|
| Προκαλεί δυσλειτουργία στο σύστημα πέδησης. |
| Συντελεί στην αύξηση της διάρκειας ζωής των φρένων. |
| Προκαλεί υπερθέρμανση των φρένων. |
|
Σε περίπτωση δεύτερου οδηγού, η παρουσία του εντός του οχήματος είναι υποχρεωτική:
|
|---|
| Σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής. |
| Μετά το πέρας της 1ης ώρας της διαδρομής. |
| Μετά τα πρώτα 150 km της διαδρομής. |
|
Όταν βρέχονται τα σχοινιά:
|
|---|
| Δεν πρέπει να ξαναχρησιμοποιούνται. |
| Δεν πρέπει να στεγνώνουν με φυσικό τρόπο. |
| Μειώνεται η αντοχή τους. |
|
Η ισχύς και η ροπή στρέψης διαφοροποιούνται σημαντικά σε συνάρτηση με:
|
|---|
| Το φορτίο και τη διανυόμενη απόσταση. |
| Την επιτάχυνση και τον αριθμό των στροφών. |
| Την επιτάχυνση και το βάθος του πέλματος του ελαστικού. |
|
Κατά την οδήγηση φορτηγού, πρέπει γενικώς να αποφεύγεται:
|
|---|
| Η απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση. |
| Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας. |
| Η ήπια σύμπλεξη και αποσύμπλεξη. |
|
ΑSR είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο:
|
|---|
| Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης. |
| Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης. |
| Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου ‘μπλοκαρίσματος’ τροχών εξαιτίας της πέδησης. |
|
Το κέντρο βάρους ενός οχήματος:
|
|---|
| Είναι σταθερό. |
| Μεταβάλλεται ανάλογα με το φορτίο. |
| Μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού. |
|
Για τον εντοπισμό της θέσης του οχήματος εφαρμόζονται οι εξής τεχνολογίες:
|
|---|
| RDS/TMC, GPRS, GSM, WAP. |
| GPS, GIS. |
| Weigh in motion , sensors. |
|
Κάποια από τα κατεξοχήν φορτία που μεταφέρονται με πλοία είναι:
|
|---|
| Τα παράγωγα του φυσικού αερίου και ο χρυσός. |
| Το πετρέλαιο, τα δημητριακά, τα μεταλλεύματα σιδήρου. |
| Τα διαμάντια, το γάλα και τα αβγά. |
|
Ο καθημερινός έλεγχος της καλής λειτουργίας του οχήματος μπορεί να:
|
|---|
| Εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα. |
| Καταναλώσει χρόνο και χρήμα. |
| Προκαλέσει σοβαρό ατύχημα. |
|
Η κατανάλωση άφθονων υγρών κατά τη διάρκεια της ημέρας:
|
|---|
| Πρέπει να συνδυάζεται με την κατανάλωση αλατιού. |
| Πρέπει να αποφεύγεται. |
| Είναι θετική για την υγεία. |
|
Εντός ενός οχήματος, η εργονομία επιτελεί ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο:
|
|---|
| Στη διευκόλυνση της οδήγησης και στην ασφάλεια. |
| Στη συντήρηση του οχήματος. |
| Στην ευστάθεια του οχήματος. |
|
Το φορτίο ενός οχήματος κατανέμεται:
|
|---|
| Στους άξονες και μέσω αυτών στους τροχούς. |
| Στα κέντρα βάρους του και, στη συνέχεια, στους τροχούς. |
| Ομοιόμορφα σε όλο το πλάτος της οδού. |