Ανάπαυση είναι κάθε περίοδος χωρίς διακοπή, κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός:
|
---|
Πρέπει να κοιμάται. |
Μπορεί να διαθέτει ελεύθερα το χρόνο του. |
Δεν επιτρέπεται να κάνει σωματική άσκηση. |
ΑSR είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο:
|
---|
Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης. |
Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης. |
Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου ‘μπλοκαρίσματος’ τροχών εξαιτίας της πέδησης. |
Για την πραγματοποίηση εμπορευματικής οδικής μεταφοράς μεταξύ δυο χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο μεταφορέας πρέπει να διαθέτει:
|
---|
Κοινοτική άδεια. |
Διμερή άδεια. |
Σύμβαση CMR. |
Η ωριαία παραμονή οδηγού εντός πλοίου καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο ως:
|
---|
«Ανάπαυση» αν έχει πρόσβαση σε κλίνη. |
«Διαθεσιμότητα». |
«Διάλειμμα». |
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι περιορισμοί ωραρίου εργασίας διασφαλίζουν ίσους όρους:
|
---|
Στον ανταγωνισμό. |
Στην εύρεση εργασίας. |
Στις μετακινήσεις των μεταναστών. |
Σε περίπτωση αστοχίας του υδροπνευματικοΰ συστήματος πέδησης,:
|
---|
Τα φρένα στάθμευσης και έκτακτης ανάγκης λειτουργούν κανονικά. |
Το φρένο έκτακτης ανάγκης λειτουργεί, αλλά το φρένο στάθμευσης όχι. |
Το φρένο στάθμευσης λειτουργεί, αλλά όχι το φρένο έκτακτης ανάγκης. |
Φορτηγό Δημόσιας Χρήσης (ΦΔΧ) που θα ενταχθεί στο χώρο των διεθνών μεταφορών:
|
---|
Πρέπει να παραμείνει σε αυτόν για 3 χρόνια. |
Δεν μπορεί να επανέλθει στο χώρο των εθνικών μεταφορών. |
Δεν μπορεί να επανέλθει στο χώρο των εθνικών μεταφορών πριν την παρέλευση πενταετίας. |
Όταν ένα όχημα με φορτίο μεταφέρεται σε πλοίο:
|
---|
Πρέπει να χρησιμοποιούνται τα ίδια συστήματα ασφάλισης με αυτά που χρησιμοποιούνται για την ασφάλιση φορτίου που μεταφέρεται οδικώς. |
Αρκεί η ασφάλιση του φορτίου στο όχημα. |
Είναι απαραίτητη η ασφάλιση του οχήματος στο πλοίο. |
Για να αποφευχθεί η αποκόλληση τροχού , πρέπει να γίνεται έλεγχος των παξιμαδιών :
|
---|
Μόνο κατά τη διάρκεια του αρχικού σφιξίματος τους. |
Σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά το αρχικό τους σφίξιμο. |
Σε μεγάλο χρονικό διάστημα μετά το αρχικό σφίξιμο τους. |
Πώς επιβεβαιώνεται η ύπαρξη του συμβολαίου (σύμβασης) μεταφοράς CMR;
|
---|
Με το δελτίο παραδόσεως διεθνούς φορτωτικής (CMR), που εκδίδεται σε τρία αντίτυπα, τα οποία υπογράφουν ο αποστολέας και ο μεταφορέας. |
Με συμβολαιογραφική πράξη, που υπογράφουν φορτωτής και αποστολέας. |
Με υπεύθυνη δήλωση που χορηγεί ο αποστολέας στο μεταφορέα. |
Αρθρωτό όχημα είναι ο συνδυασμός:
|
---|
Ενός φορτηγού και ενός ρυμουλκούμενου. |
Ενός ρυμουλκού και ενός ημιρυμουλκούμενου. |
Ενός φορτηγού και δύο ρυμουλκούμενων. |
Η μέγιστη διάρκεια εργασίας σε διάστημα δύο ημερολογιακών εβδομάδων είναι:
|
---|
112 ώρες. |
144 ώρες. |
90 ώρες. |
Κατά τη λειτουργία των επιβραδυντών:
|
---|
Αξιοποιείται η τριβή για την ανάπτυξη δύναμης πέδησης. |
Ανάβουν τα φώτα πέδησης. |
Απενεργοποιείται αυτόματα το ΑΒ5. |
Η αρχή λειτουργίας του αερόσακου βασίζεται στην προσπάθεια:
|
---|
Αύξησης του χρόνου που ο οδηγός Βιώνει τη σύγκρουση. |
Μείωσης του χρόνου που ο οδηγός Βιώνει τη σύγκρουση. |
Μείωσης του χρόνου κρούσης. |
Η ευστάθεια ενός οχήματος είναι μεγαλύτερη όταν:
|
---|
Το κέντρο βάρους είναι ψηλά. |
Η κατανομή του βάρους επί των αξόνων είναι ομοιόμορφη. |
Το βάρος του οχήματος συγκεντρώνεται σε έναν άξονα. |
Κάποια από τα κατεξοχήν φορτία που μεταφέρονται με πλοία είναι:
|
---|
Τα παράγωγα του φυσικού αερίου και ο χρυσός. |
Το πετρέλαιο, τα δημητριακά, τα μεταλλεύματα σιδήρου. |
Τα διαμάντια, το γάλα και τα αβγά. |
Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, αν κάποιο άκρο του σώματος του τραυματία αιμορραγεί, αλλά δεν έχει σπάσει, πρέπει να:
|
---|
Του ρίξετε παγωμένο νερό. |
Το ανασηκώσετε. |
Το τοποθετήσετε στο χαμηλότερο δυνατό σημείο. |
Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο περιεκτικότητας αλκοόλ (μετρούμενο με αλκοολόμετρο) για τους οδηγούς φορτηγών είναι:
|
---|
0,10 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα. |
0,50 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα. |
0,20 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα. |
Η ενεργοποίηση του ΑΒS γενικώς:
|
---|
Αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος. |
Μειώνει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος. |
Δεν μεταβάλλει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος. |
Τρεις είναι οι πλέον βασικοί παράγοντες που επιδρούν στην οδική ασφάλεια:
|
---|
Ο οδηγός, η οδός και το οδόστρωμα. |
Ο οδηγός, το όχημα, η οδός περιλαμβανομένου και του λειτουργικού περιβάλλοντος. |
Το όχημα, η σήμανση και η σηματοδότηση. |
Το φορτίο του οχήματος είναι μία πρόσθετη δύναμη που ασκείται σε αυτό:
|
---|
Μόνο όταν είναι σε στάση. |
Είτε είναι σε στάση είτε κινείται. |
Μόνο όταν κινείται. |
Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται:
|
---|
Μετά από αλλαγή του αριθμού πλαισίου του οχήματος. |
Κάθε χρόνο. |
Μετά από κάθε επισκευή του. |
Οικονομία καυσίμου επιτυγχάνεται οδηγώντας με:
|
---|
Υψηλές στροφές του κινητήρα. |
Χαμηλές στροφές του κινητήρα. |
Διαρκείς εναλλαγές σχέσεων μετάδοσης. |
Σε περίπτωση αστοχίας του υδροπνευματικοΰ συστήματος πέδησης σε κατηφόρα, το πιο σημαντικό είναι να ενεργήσετε άμεσα, διότι με την πάροδο του χρόνου:
|
---|
Η ταχύτητα του οχήματος αυξάνεται. |
Η αστοχία γενικεύεται. |
Η πνευματική πίεση μειώνεται. |
Ο οδηγός μπορεί να έχει το πολύ 3 μειωμένες ημερήσιες χρονικές περιόδους ανάπαυσης μεταξύ δυο:
|
---|
Οποιωνδήποτε εβδομαδιαίων περιόδων ανάπαυσης. |
Ημερολογιακών εβδομάδων. |
Οποιωνδήποτε κανονικών ημερησίων περιόδων ανάπαυσης. |
Σε περίπτωση δυο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί αλλά βοηθά στην πλοήγηση καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο στη θέση:
|
---|
«2ος οδηγός». |
«Διαθεσιμότητα». |
«Άλλες εργασίες». |
Για τον πλήρη έλεγχο του οχήματος, η ελκτική δύναμη σε σχέση με την στατική τριβή πρέπει να είναι:
|
---|
Μικρότερη. |
Ίση. |
Μεγαλύτερη. |
Η «έξυπνη κάρτα» οδηγού μπορεί να χρησιμοποιηθεί:
|
---|
Από δύο οδηγούς για το ίδιο όχημα. |
Από τον ίδιο οδηγό για δύο οχήματα. |
Ως πιστωτική κάρτα. |
Σε μεγάλες κατηφόρες με τη συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή βασικά επιτυγχάνεται:
|
---|
Επιτάχυνση. |
Διατήρηση της ταχύτητας ή ελαφρά επιβράδυνση. |
Ακινητοποίηση. |
Ο ευρωπαϊκός κανονισμός 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας ισχύει για φορτηγά:
|
---|
Άνω των 3,5 τόνων. |
Κάτω των 3,5 τόνων. |
Άνω των 7 τόνων. |
Σε κίνηση σε κατωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας συμβάλλει στη:
|
---|
Μείωση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος. |
Αύξηση της απαιτούμενης δύναμης πέδησης για έλεγχο του οχήματος. |
Μείωση της απόστασης ακινητοποίησης. |
Τα σχοινιά που χρησιμοποιούνται για την ασφάλιση του φορτίου θα πρέπει να:
|
---|
Έχουν ελάχιστη διάμετρο 10 mm. |
Είναι το πολύ τρίκλωνα. |
Έχουν ελάχιστη διάμετρο 8 mm. |
Συχνή πίεση στον ποδομοχλό επιτάχυνσης (γκάζι) αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου διότι προκαλεί:
|
---|
Τον εμπλουτισμό του καυσίμου κατά την επιτάχυνση. |
Φθορά στο σύστημα πέδησης. |
Ηχορύπανση. |
Η απόσταση ασφαλείας από τον αερόσακο είναι περίπου:
|
---|
8cm. |
15cm. |
20cm. |
Οι κοινοτικές άδειες ανανεώνονται κάθε:
|
---|
5 χρόνια. |
10 χρόνια. |
15 χρόνια. |
Σε περίπτωση κλοπής, απώλειας ή καταστροφής του EUR.1:
|
---|
Εκδίδεται αντίγραφο αυτού, το οποίο πρέπει να φέρει την ημερομηνία έκδοσης του πρωτότυπου πιστοποιητικού EUR.1. |
Εκδίδεται αντίγραφο αυτού, το οποίο πρέπει να φέρει την ημερομηνία έκδοσης του αντιγράφου του πιστοποιητικού EUR.1. |
Δεν εκδίδεται αντίγραφο. |
Σύνθετες μεταφορές είναι:
|
---|
Διαδοχικές, οι συνδυασμένες και οι μεικτές. |
Οι διεθνείς και οι υπερατλαντικές. |
Διενεργούνται με τη μεσολάβηση παραγγελιοδόχου μεταφοράς. |
Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα μπορεί να εφαρμόζονται:
|
---|
Στον κινητήρα. |
Στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τις ζάντες. |
Στο κέντρο βάρους. |
Με βάση τον Εμπορικό Κώδικα σε περίπτωση που τα εμπορεύματα υποστούν ζημιά:
|
---|
Ευθύνεται πανιά ο αποστολέας, εκτός αν αποδείξει ότι η ζημιά οφείλεται σε ελάττωμα του εμπορεύματος. |
Ευθύνονται πάντα και ο μεταφορέας και ο αποστολέας. |
Ευθύνεται ο μεταφορέας, εκτός αν αποδείξει ότι η ζημιά οφείλεται σε ελάττωμα του εμπορεύματος ή σε πταίσμα αυτού στον οποίο ανήκουν τα εμπορεύματα. |
Σε ποιες περιπτώσεις μεταφοράς δεν εφαρμόζεται η CMR;
|
---|
Όταν μεταφέρονται ευπαθή προϊόντα. |
Όταν μεταφέρονται επικίνδυνα εμπορεύματα. |
Σε ταχυδρομικές μεταφορές, σε νεκρικές αποστολές και σε μεταφορές επίπλων. |
Νομαρχιακές οδικές εμπορευματικές μεταφορές πραγματοποιούνται μεταξύ:
|
---|
Διαφορετικών νομών εντός της Ελλάδας. |
Πόλεων του ίδιου νόμου όπου τα ΦΔΧ έχουν την έδρα τους και στους γειτονικούς νομούς. |
Πρωτεύουσας νομού και έδρας του οχήματος. |
Η μεταφορά εμπορευμάτων από Ελλάδα προς Τουρκία με σερβικό φορτηγό αυτοκίνητο είναι:
|
---|
Τράνζιτ (transit) μεταφορά. |
Τριγωνική μεταφορά. |
Διμερής μεταφορά. |
Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα κατανάλωσης υγρών είναι:
|
---|
1/2 λίτρο. |
1 λίτρο. |
2 λίτρα. |
Το άγχος είναι η αντίδραση του ανθρώπινου οργανισμού σε συνθήκες αυξημένης πίεσης και θεωρείται:
|
---|
Ασθένεια του πνεύματος. |
Φυσική αντίδραση. |
Ασθένεια του σώματος. |
Το ηλεκτρονικό σύστημα ρύθμισης και αντιμετώπισης της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών (ΑSR) υποκαθιστά:
|
---|
Τον αναστολέα διαφορικού. |
Το ΑBS. |
Τους μειωτήρες κινητηρίων αξόνων. |
Το κέντρο βάρους ενός οχήματος:
|
---|
Είναι σταθερό. |
Μεταβάλλεται ανάλογα με το φορτίο. |
Μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού. |
Η εκτεταμένη χρήση των φρένων προκαλεί μείωση της απόδοσής τους λόγω:
|
---|
Αύξησης της θερμοκρασίας. |
Πτώσης της πίεσης. |
Πτώσης της θερμοκρασίας. |
Ο οδηγός φορτηγού είναι υπεύθυνος:
|
---|
Μονό για την έγκαιρη μεταφορά του φορτίου. |
Αποκλειστικά για τη σωστή οδήγηση. |
Για το Βάρος και την ασφάλιση του φορτίου. |
Το διάλειμμα γίνεται:
|
---|
Εκτός του οχήματος μόνο. |
Εντός του οχήματος μόνο. |
Εντός ή εκτός του οχήματος. |
Σε περίπτωση σύγκρουσης , η δύναμη που δέχεται ο οδηγός που δεν φορά ζώνη ασφαλείας:
|
---|
Ασκείται σημειακά πάνω στο σώμα του. |
«Μοιράζεται» σε μεγάλη επιφάνεια του σώματος του. |
Είναι αντιστρόφως ανάλογη της κεντρομόλου. |
Η σωστή ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού είναι σημαντική για την άνεση και για την ασφάλεια του. Εξαρτάται από:
|
---|
Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού. |
Τα σωματικά χαρακτηριστικά του οδηγού. |
Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του οχήματος. |
Όταν έχουμε πολλά φορτία διαφορετικού βάρους, το βαρύτερο:
|
---|
Δεν τοποθετείται στον διαμήκη άξονα του οχήματος. |
Τοποθετείται στα πλαϊνά τοιχώματα του οχήματος. |
Τοποθετείται στον διαμήκη άξονα του οχήματος. |
Το τονοχιλιόμετρο είναι μια ευρέως χρησιμοποιούμενη μονάδα μέτρησης:
|
---|
Των κερδών μιας μεταφορικής επιχείρησης. |
Του μεταφορικού κόστους του ανά τόνο μεταφερομένου εμπορεύματος. |
Του πραγματοποιούμενου μεταφορικού έργου. |
Όταν ένας οδηγός ξεκουράζεται (ημερήσια ανάπαυση) ενώ το όχημα του μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο, δεν πρέπει να διακόπτεται:
|
---|
Καθόλου. |
Πάνω από 1 φορά. |
Πάνω από 2 φορές. |
Αύξηση των στροφών του κινητήρα συνεπάγεται γενικώς μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά, μεγαλύτερη οικονομία επιτυγχάνεται περί:
|
---|
Τις 1.000 στροφές ανά λεπτό. |
Τις 1.500 στροφές ανά λεπτό. |
Τις 2.000 στροφές ανά λεπτό. |
Κατά τις ώρες της ημερήσιας ανάπαυσης, ο οδηγός βρίσκεται:
|
---|
Υποχρεωτικά εκτός οχήματος. |
Υποχρεωτικά εντός οχήματος. |
Εκτός ή εντός οχήματος υπό προϋποθέσεις. |
Πατώντας τον ποδομοχλό πέδησης επιτρέπουμε:
|
---|
Τη ροή υγρού φρένων. |
Τη ροή πεπιεσμένου αέρα. |
Τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος. |
Ο κεντρικός άξονας μετάδοσης κίνησης συνδέει:
|
---|
Το κιβώτιο ταχυτήτων (σασμάν) με τον κινητήρα. |
Το κιβώτιο ταχυτήτων (σασμάν) με το διαφορικό. |
Τον κινητήρα με το διαφορικό. |
Η μεταφορά 100 τηλεοράσεων από την Ανκόνα στην Πάτρα γίνεται με πλοίο. Το φορτηγό, επί του οποίου βρίσκονται οι τηλεοράσεις, τις μεταφέρει στην Αθήνα (τόπος προορισμού) χωρίς να παρεμβληθεί μεταφόρτωση. Η μεταφορά αυτή είναι:
|
---|
Διαδοχική. |
Συνδυασμένη. |
Μεικτή. |
Οι δυνατοί άνεμοι που πνέουν πλάγια στην κατεύθυνση ενός δρόμου είναι δυνατόν να επηρεάσουν την κίνηση των οχημάτων. Αυτό συμβαίνει συνήθως:
|
---|
Εκτός κατοικημένων περιοχών. |
Εντός κατοικημένων περιοχών. |
Μέσα σε σήραγγες. |