|
Δευτερεύοντα ατυχήματα είναι τα ατυχήματα που:
|
|---|
| Έχουν υλικές ζημιές ή τραυματισμούς. |
| Έχουν μόνο υλικές ζημιές. |
| Συνδέονται με ατύχημα που έχει προηγηθεί. |
|
Σε περίπτωση που λαθρομετανάστης χάσει τη ζωή του κατά την είσοδο του στη χώρα, ο μεταφορέας:
|
|---|
| Απαλλάσσεται. |
| Έχει διοικητικές μόνο κυρώσεις. |
| Τιμωρείται μέχρι και με ισόβια κάθειρξη. |
|
Σύμφωνα με τη CMR, ο μεταφορέας ευθύνεται για την ολική ή μερική απώλεια των εμπορευμάτων και για τη βλάβη τους:
|
|---|
| Στην περίπτωση που η απώλεια προκλήθηκε από υπαιτιότητα του αποστολέα. |
| Στην περίπτωση την οποία υπήρχε ελάττωμα του εμπορεύματος που δεν μπορούσε να εντοπίσει ο μεταφορέας. |
| Στην περίπτωση λανθασμένης ενέργειας του προσώπου στο οποίο εκμίσθωσε το όχημα. |
|
Ο υδραυλικός επιβραδυντής λειτουργεί με:
|
|---|
| Μηδενισμό της παροχής πετρελαίου μέσω ποδομοχλού. |
| Έγχυση λαδιού. |
| Έλεγχο της ισχύον του ρεύματος. |
|
Η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στο κέντρο της πόλης προκαλεί:
|
|---|
| Φθορά στο οδόστρωμα των αυτοκινητόδρομων. |
| Γενικότερη αναβάθμιση. |
| Γενικότερη υποβάθμιση. |
|
Η αλλαγή ταχυτήτων συνεπάγεται μεταβολή της ροπής στρέψης που μεταδίδεται από τον κινητήρα στους τροχούς (μέσω του συστήματος μετάδοσης κίνησης). Η αλλαγή σχέσης μετάδοσης πρέπει να γίνεται:
|
|---|
| Στην πράσινη περιοχή του στροφόμετρου. |
| Στην κίτρινη περιοχή του στροφόμετρου. |
| Στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. |
|
Ο τύπος επιβραδυντή που παρουσιάζει προβλήματα υπερθέρμανσης είναι:
|
|---|
| Το μηχανόφρενο. |
| Ο υδραυλικός. |
| Ο ηλεκτρομαγνητικός. |
|
Στο δελτίο CMR αναγράφεται το χρονικό όριο εντός του οποίου πρέπει να συντελεστεί η μεταφορά;
|
|---|
| Ναι, εάν οι συμβαλλόμενοι συμφωνήσουν σχετικά. |
| Ναι, σε κάθε περίπτωση. |
| Μόνο αν το ζητήσει ο αποστολέας, έστω και αν ο μεταφορέας διαφωνεί. |
|
Το πλάτος της μετώπης:
|
|---|
| Θα πρέπει να είναι μικρότερο από το πλάτος της πλατφόρμας φόρτωσης. |
| Δε θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο από το πλάτος της καμπίνας του οχήματος. |
| Θα πρέπει να είναι ίσο με το πλάτος της πλατφόρμας φόρτωσης. |
|
Το ΕΒS είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο:
|
|---|
| Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης. |
| Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης. |
| Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου «μπλοκαρίσματος» των τροχών εξαιτίας της πέδησης. |
|
Κατά τη φόρτωση ενός φορτηγού:
|
|---|
| Καλό είναι να φορτώνουμε σε πλάτος και όχι σε ύψος. |
| Τα βαριά κιβώτια πρέπει να τοποθετούνται κοντά στα πλαϊνά τοιχώματα. |
| Το κέντρο βάρους του φορτίου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ψηλότερα. |
|
Τι πρέπει να ελέγξει ο μεταφορέας κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων σύμφωνα με τη CMR;
|
|---|
| Μόνο την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα εμπορεύματα που παρέλαβε, και να μη μετρήσει τα δέματα. |
| Να εμπιστευτεί τον αποστολέα και να μην προβεί σε κανέναν έλεγχο των εμπορευμάτων. |
| Την ακρίβεια των στοιχείων του δελτίου CMR (αριθμό δεμάτων) και την κατάσταση των εμπορευμάτων, όπως και τη συσκευασία τους. |
|
Συρμός είναι ο συνδυασμός:
|
|---|
| Ενός απλού φορτηγού και ενός ημιρυμουλκούμενου. |
| Ενός ημιρυμουλκούμενου και ενός ρυμουλκούμενου. |
| Ενός απλού φορτηγού και ενός ρυμουλκούμενου. |
|
Τι πρέπει να κάνει ο μεταφορέας στην περίπτωση που, για οποιονδήποτε λόγο, δεν μπορεί να φθάσει στον προορισμό του σύμφωνα με τη CMR;
|
|---|
| Να ζητήσει οδηγίες από τον παραλήπτη. |
| Να ζητήσει οδηγίες από τον αποστολέα. |
| Να μην εκτελέσει τη μεταφορά. |
|
Οι ώρες οδήγησης σε διάστημα μίας ημερολογιακής εβδομάδας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις:
|
|---|
| 56 ώρες. |
| 58 ώρες. |
| 50 ώρες. |
|
Οι κουρτίνες:
|
|---|
| Χρησιμοποιούνται ως μέσο συγκράτησης του φορτίου. |
| Προστατεύουν το φορτίο από τις καιρικές συνθήκες. |
| Ασφαλίζουν επαρκώς το φορτίο. |
|
Τα κυριότερα μέρη ενός φορτηγού είναι:
|
|---|
| Το σύστημα μετάδοσης κίνησης, ο κινητήρας και το πλαίσιο. |
| Ο κινητήρας, η αποσκευοθήκη και ο χώρος των επιβατών. |
| Ο κινητήρας, το πλαίσιο και το αμάξωμα. |
|
Σε μία απότομη στροφή, η φυγόκεντρος δύναμη ωθεί τους επιβάτες προς:
|
|---|
| Το δάπεδο του λεωφορείου. |
| Το εξωτερικό της στροφής. |
| Το εσωτερικό της στροφής. |
|
Ακόμη και η παραμικρή πίεση του ποδομοχλού επιτάχυνσης (γκάζι):
|
|---|
| Έχει αρνητική επίδραση στην κατανάλωση. |
| Δεν επηρεάζει την κατανάλωση. |
| Έχει θετική επίδραση στην ευστάθεια. |
|
Κακοί αγωγοί του ηλεκτρικού ρεύματος είναι:
|
|---|
| Το ανθρώπινο σώμα και η γη. |
| Το στεγνό ξύλο και το πλαστικό. |
| Το σύρμα και το αλουμινόχαρτο. |
|
Οι επιβραδυντές αξιοποιούνται καλύτερα σε υψηλά φορτία και κίνηση:
|
|---|
| Σε κατωφέρειες μεγάλου μήκους ή/και έντονης κλίσης. |
| Σε ανωφέρειες μεγάλου μήκους ή/και έντονης κλίσης. |
| Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας. |
|
Μπορεί να γίνει μεταφορά προς ή από τρίτη χώρα χωρίς τη χρησιμοποίηση δελτίων TIR;
|
|---|
| Όχι, σε καμία περίπτωση. |
| Ναι αλλά σε αυτή την περίπτωση εφαρμόζονται οι εθνικές τελωνειακές διαδικασίες. |
| Ναι, υπό την προϋπόθεση ότι το όχημα έχει κατ' επανάληψη πραγματοποιήσει ταξίδια στην ΕΕ και σε τρίτες χώρες. |
|
Ο χρόνος ανάπαυσης που υπολείπεται από την εφαρμογή μειωμένης περιόδου ανάπαυσης μεταξύ δύο εβδομάδων:
|
|---|
| Εφαρμόζεται αφού κατανεμηθεί ισόποσα σε διάστημα 7 ημερών. |
| Εφαρμόζεται σε ισόποση χρονική περίοδο ανάπαυσης πριν το τέλος της τρίτης εβδομάδας. |
| Καταγράφεται στον ταχογράφο. |
|
Η κεντρομόλος δύναμη στο αυτοκίνητο εξασφαλίζεται από:
|
|---|
| Τα ελαστικά. |
| Την ανάρτηση. |
| Τα φρένα. |
|
Όταν σκεπάζετε το φορτίο με περισσότερα από ένα καλύμματα:
|
|---|
| Πρέπει να αρχίσετε με το πιο πίσω κάλυμμα καταλήγοντας προς τα εμπρός. |
| Πρέπει όλα τα καλύμματα να είναι από πλαστικό. |
| Πρέπει να αρχίσετε με τα μπροστινά καλύμματα καταλήγοντας προς τα πίσω. |
|
Εντός διαστήματος 4,5 ωρών οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να κάνει στάση για διάλειμμα διάρκειας:
|
|---|
| 15 λεπτών ακολουθούμενη από μία 30 λεπτών. |
| 30 λεπτών ακολουθούμενη από μία 15 λεπτών. |
| 10 λεπτών ακολουθούμενη από μία 35 λεπτών. |
|
Το μέγεθος της τριβής μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος είναι ανεξάρτητο από:
|
|---|
| Το είδος των επιφανειών που έρχονται οε επαφή. |
| Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος. |
| Το μεικτό βάρος του οχήματος. |
|
Η αρχή λειτουργίας των επιβραδυντών βασίζεται:
|
|---|
| Στην επενέργεια επί του συστήματος πέδησης. |
| Στον έλεγχο της θερμοκρασίας. |
| Στην άσκηση αντίστασης στην περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα. |
|
Η πιο σημαντική ιδιότητα του οχήματος που σχετίζεται με την ευστάθεια είναι:
|
|---|
| Ο λόγος του πραγματικού φορτίου του προς το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο. |
| Ο λόγος της μάζας του προς την ισχύ. |
| Η αντίσταση του έναντι ανατροπής. |
|
Σε περίπτωση πυρκαγιάς στη δεξαμενή καυσίμων, πρέπει να χρησιμοποιήσετε πυροσβεστήρα:
|
|---|
| Νερού. |
| Ξηράς κόνεως. |
| Διοξειδίου του άνθρακα. |
|
Ο χρόνος της διαδρομής μεταξύ ενός χώρου ανάπαυσης σε δημόσια οδό και ενός σημείου φόρτωσης εμπορευμάτων εκτός δημόσια οδού θεωρείται:
|
|---|
| Χρόνος οδήγησης. |
| Άλλη εργασία. |
| Διάλειμμα. |
|
Η οδική εμπορευματική μεταφορά παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα άλλα μέσα, όπως:
|
|---|
| Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», συμβατότητα υποδομών. |
| Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», ασυμβατότητα υποδομών. |
| Μεταφορά από «εργοστάσιο σε κατάστημα», ασυμβατότητα υποδομών. |
|
Ο οδηγός υποχρεούται να κάνει διάλειμμα μετά από 3,5 ώρες οδήγησης και 1 ώρα:
|
|---|
| Άλλης εργασίας. |
| Φυσικής άσκησης. |
| Οδήγησης άλλου οχήματος. |
|
Μεταξύ των οχλήσεων που προκαλούν οι εθνικές οδικές εμπορευματικές μεταφορές είναι:
|
|---|
| Η οδική ασφάλεια. |
| Η αισθητική υποβάθμιση του κέντρου της πόλης. |
| Τα οδικά ατυχήματα. |
|
Κατά την κίνηση σε ανωφέρεια, η επίδραση της δύναμης της βαρύτητας -σε σχέση με την επίδραση της σε επίπεδη επιφάνεια- οδηγεί σε:
|
|---|
| Απαίτηση για μικρότερη δύναμη πέδησης για έλεγχο του οχήματος. |
| Απαίτηση για μικρότερη ελκτική δύναμη για την εμπρόσθια κίνηση του οχήματος. |
| Μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης. |
|
Η προθεσμία για να στραφεί κάποιος εναντίον των ασφαλιστικών εταιρειών και των υπαιτίων ή υπεύθυνων παροχής αποζημιώσεων για την ασφάλεια αναπηρίας είναι:
|
|---|
| 5 χρόνια από το τέλος του έτους που συνέβη το τροχαίο ατύχημα. |
| 4 χρόνια από το τέλος του έτους που συνέβη το τροχαίο ατύχημα. |
| 2 χρόνια από την επόμενη ημέρα του ατυχήματος. |
|
Ο βασικός ανταγωνισμός των οδικών εμπορευματικών μεταφορών προέρχεται από:
|
|---|
| Τις αναβαθμιζόμενες σιδηροδρομικές μεταφορές. |
| Τις αναβαθμιζόμενες θαλάσσιες μεταφορές. |
| Τις αναβαθμιζόμενες αεροπορικές μεταφορές. |
|
Αύξηση των στροφών του κινητήρα συνεπάγεται γενικώς μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά, μεγαλύτερη οικονομία επιτυγχάνεται περί:
|
|---|
| Τις 1.000 στροφές ανά λεπτό. |
| Τις 1.500 στροφές ανά λεπτό. |
| Τις 2.000 στροφές ανά λεπτό. |
|
Ο παραγγελιοδόχος (πράκτορας) μεταφορών:
|
|---|
| Είναι υπεύθυνος για κάθε καθυστέρηση, φθορά ή απώλεια μεταφερόμενων εμπορευμάτων ανεξαρτήτως υπαιτιότητας του. |
| Είναι υπεύθυνος για κάθε καθυστέρηση, φθορά ή απώλεια μεταφερόμενων εμπορευμάτων σε περίπτωση μόνο που είναι υπαίτιος γι' αυτές. |
| Δεν έχει καμία ευθύνη για κάθε καθυστέρηση, φθορά ή απώλεια μεταφερόμενων εμπορευμάτων. |
|
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μεταδίδει την κίνηση:
|
|---|
| Από τον κινητήρα στους τροχούς. |
| Από το τιμόνι στους τροχούς. |
| Από τους κινητήριους τροχούς στους διευθυντηρίους. |
|
Στην Ευρώπη, οι δυο βασικότερες αιτίες των σοβαρών (με έναν τουλάχιστον τραυματία) ατυχημάτων με φορτηγά είναι:
|
|---|
| Ο ανθρώπινος παράγοντας και οι μηχανικές βλάβες. |
| Οι αστοχίες της υποδομής και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες. |
| Ο ανθρώπινος παράγοντας και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες. |
|
Οι επιβραδυντές είναι «διατάξεις» που επιτρέπουν:
|
|---|
| Τον περιορισμό της ταχύτητας κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο. |
| Τον έλεγχο της ταχύτητας του οχήματος με ή χωρίς τη χρήση κάποιου από τα συστήματα πέδησης. |
| Την επιβράδυνση του οχήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. |
|
Αν ένα σώμα κινείται ευθύγραμμα και ασκήσουμε σε αυτό μια δύναμη κάθετη στην τροχιά του, τότε το σώμα θα αρχίσει να:
|
|---|
| Κινείται κατά τη διεύθυνση της δύναμης που του ασκήθηκε. |
| Κάνει ευθύγραμμη ταλάντωση. |
| Διαγράφει καμπύλη τροχιά. |
|
Η κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92 εκδίδεται:
|
|---|
| Στο όνομα του κατόχου του φορτηγού οχήματος. |
| Στο όνομα της μεταφορικής επιχείρησης. |
| Στο όνομα του ιδιοκτήτη του φορτηγού οχήματος και είναι διαφορετική για κάθε όχημα που διαθέτει η μεταφορική επιχείρηση. |
|
Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα κατανάλωσης υγρών είναι:
|
|---|
| 1/2 λίτρο. |
| 1 λίτρο. |
| 2 λίτρα. |
|
Μετανάστευση είναι η μετακίνηση μεμονωμένων ατόμων ή ομάδων πληθυσμού με στόχο:
|
|---|
| Την εγκατάσταση τους σε άλλο μέρος. |
| Την εγκληματικότητα. |
| Τον τουρισμό. |
|
Κατά την οδήγηση φορτηγού, πρέπει γενικώς να αποφεύγεται:
|
|---|
| Η απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση. |
| Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας. |
| Η ήπια σύμπλεξη και αποσύμπλεξη. |
|
Μεταξύ των συνηθέστερων κατηγοριών ατυχημάτων με εμπλοκή φορτηγού είναι:
|
|---|
| Η αποφυγή εμποδίου. |
| Οι απαιτήσεις τριβής σε αριστερή στροφή και η σταθερή εππάχυνση. |
| Οι διαφορές στην ταχύτητα κίνησης «ομάδας» οχημάτων. |
|
Ο συμπλέκτης παρεμβάλλεται μεταξύ:
|
|---|
| Του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. |
| Του τιμονιού και του κιβωτίου ταχυτήτων. |
| Του κινητήρα και των τροχών. |
|
Δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα, κατά την κίνηση του, είναι:
|
|---|
| Η βαρύτητα, η τριβή, η έλξη. |
| Η χημική, η θερμική, η ελκτική. |
| Η θερμότητα και το παραγόμενο έργο. |
|
Τροφές πλούσιες σε ενέργεια που πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά είναι:
|
|---|
| Τα δημητριακά, το ρύζι, τα μακαρόνια. |
| Τα τηγανητά και το αλάτι. |
| Το μοσχαρίσιο και το χοιρινό κρέας. |
|
Ο καθημερινός έλεγχος της καλής λειτουργίας του οχήματος μπορεί να:
|
|---|
| Εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα. |
| Καταναλώσει χρόνο και χρήμα. |
| Προκαλέσει σοβαρό ατύχημα. |
|
Το κέντρο βάρους ενός οχήματος:
|
|---|
| Είναι σταθερό. |
| Μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού. |
| Μεταβάλλεται ανάλογα με τον τρόπο φόρτωσης. |
|
Ο οδηγός δεν μπορεί να δουλεύει συνεχόμενα για περισσότερο από:
|
|---|
| Πέντε 24ωρα. |
| Έξι 24ωρα. |
| Επτά 24ωρα. |
|
Σε μεγάλες κατηφόρες με τη συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή βασικά επιτυγχάνεται:
|
|---|
| Επιτάχυνση. |
| Διατήρηση της ταχύτητας ή ελαφρά επιβράδυνση. |
| Ακινητοποίηση. |
|
Κατά την οδήγηση σε ανωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας:
|
|---|
| Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιβράδυνση. |
| Προκαλεί αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης. |
| Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιτάχυνση. |
|
Το άγχος είναι η αντίδραση του ανθρώπινου οργανισμού σε συνθήκες αυξημένης πίεσης και θεωρείται:
|
|---|
| Ασθένεια του πνεύματος. |
| Φυσική αντίδραση. |
| Ασθένεια του σώματος. |
|
Τα σχοινιά που χρησιμοποιούνται για την ασφάλιση του φορτίου θα πρέπει να:
|
|---|
| Έχουν ελάχιστη διάμετρο 10 mm. |
| Είναι το πολύ τρίκλωνα. |
| Έχουν ελάχιστη διάμετρο 8 mm. |
|
Για τον εντοπισμό της θέσης του οχήματος εφαρμόζονται οι εξής τεχνολογίες:
|
|---|
| RDS/TMC, GPRS, GSM, WAP. |
| GPS, GIS. |
| Weigh in motion , sensors. |
|
Ορμή ενός οχήματος ονομάζεται:
|
|---|
| Η ταχύτητα με την οποία εισέρχεται σε στροφή. |
| Το γινόμενο της μάζας του οχήματος επί την ταχύτητά του κάθε στιγμή. |
| Η αντίσταση στην αλλαγή της κατάστασης κίνησης του. |