ερώτηση 1
Η σύμβαση CMR ουσιαστικά καθορίζει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των συμβαλλόμενων μερών και κυρίως:
Την ευθύνη του οδικού μεταφορέα.
Τους όρους απόκτησης ΠΕΙ.
Το χρόνο παράδοσης των εμπορευμάτων.
ερώτηση 2
Ο πεπιεσμένος αέρας φτάνει μέχρι τα στοιχεία που επενεργούν επί των σιαγόνων των φρένων:
Σε αμιγώς πνευματικό σύστημα πέδησης.
Τόσο σε αμιγώς πνευματικό όσο και σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
Σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
ερώτηση 3
Για τη διενέργεια μιας σύνθετης μεταφοράς, εκδίδεται:
Αριθμός εγγράφων ίσος με τον αριθμό των ενδιάμεσων διαδοχικών τμημάτων της.
Αριθμός εγγράφων ίσος με τον αριθμό των εμπλεκόμενων μεταφορέων.
Ενιαίο έγγραφο.
ερώτηση 4
Η μέγιστη διάρκεια εργασίας σε διάστημα δύο ημερολογιακών εβδομάδων είναι:
112 ώρες.
144 ώρες.
90 ώρες.
ερώτηση 5
Πατώντας τον ποδομοχλό πέδησης επιτρέπουμε:
Τη ροή υγρού φρένων.
Τη ροή πεπιεσμένου αέρα.
Τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος.
ερώτηση 6
Σε ποιες περιπτώσεις μεταφοράς δεν εφαρμόζεται η CMR;
Σε μεταφορές τροφίμων.
Σε μεταφορές επίπλων.
Σε μεταφορές φαρμάκων.
ερώτηση 7
Η πρόσφυση δεν εξαρτάται:
Από τις καιρικές συνθήκες.
Από το βάρος του οδηγού.
Από τον όγκο του οχήματος.
ερώτηση 8
Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα κατανάλωσης υγρών είναι:
1/2 λίτρο.
1 λίτρο.
2 λίτρα.
ερώτηση 9
Η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στο κέντρο της πόλης προκαλεί:
Φθορά στο οδόστρωμα των αυτοκινητόδρομων.
Γενικότερη αναβάθμιση.
Γενικότερη υποβάθμιση.
ερώτηση 10
Κατά τη μεταφορά παλετών:
Το φορτίο πρέπει να ασφαλιστεί στην παλέτα.
Πρέπει η παλέτα να ασφαλιστεί στο όχημα.
Πρέπει και το φορτίο να ασφαλιστεί στην παλέτα και η παλέτα στο όχημα.
ερώτηση 11
Σε περίπτωση δεύτερου οδηγού, το ανώτατο χρονικό όριο οδήγησης του καθενός είναι οι:
10 ώρες.
9 ώρες.
18 ώρες.
ερώτηση 12
Η εφαρμογή της ορθολογικής οδήγησης αποφέρει μείωση:
Της ηχορύπανσης.
Της οικονομίας καυσίμου.
Στα τέλη κυκλοφορίας.
ερώτηση 13
Η συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή:
Προκαλεί δυσλειτουργία στο σύστημα πέδησης.
Συντελεί στην αύξηση της διάρκειας ζωής των φρένων.
Προκαλεί υπερθέρμανση των φρένων.
ερώτηση 14
Εντός κατοικημένων περιοχών, το προειδοποιητικό τρίγωνο τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον:
50 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
20 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
100 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
ερώτηση 15
Κατά τη χρήση ψηφιακού ταχογράφου, η ιδιόχειρη καταγραφή στοιχείων είναι απαραίτητη σε περίπτωση:
Δυσλειτουργίας κάποιου οργάνου.
Ελέγχου από τις Αστυνομικές Αρχές.
Μη εξοικείωσης του οδηγού με τη χρήση του.
ερώτηση 16
Μεταξύ των συνηθέστερων κατηγοριών ατυχημάτων με εμπλοκή φορτηγού είναι οι εξής:
«Εκτροχιασμός» με υψηλή ή με χαμηλή ταχύτητα.
Οι απαιτήσεις τριβής σε αριστερή στροφή και η σταθερή επιτάχυνση.
Οι αεροδυναμικές επιδράσεις και οι μη σηματοδοτούμενοι κόμβοι.
ερώτηση 17
Κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας περιόδου ανάπαυσης, ο οδηγός δεν επιτρέπεται να:
Εκτελεί οποιαδήποτε εργασία.
Οδηγεί το IX του.
Απομακρύνεται από την έδρα της εταιρείας του.
ερώτηση 18
Βάσει της σύμβασης εργασίας που συνάπτεται με τον πελάτη, οι εταιρείες οδικών εμπορευματικών μεταφορών διακρίνονται σε:
Κοινές και συμβαλλόμενες.
Ειδικού και κοινού φορτίου.
Ιδιωτικές και συμβαλλόμενες.
ερώτηση 19
Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες που έχουν έρθει σε επαφή με το ηλεκτρικό ρεύμα:
Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να επιχειρήσετε τον απεγκλωβισμό τους.
Μπορείτε να επιχειρήσετε απεγκλωβισμό μόνο αν διαθέτετε αντικείμενο που είναι καλός αγωγός του ρεύματος.
Μπορείτε να επιχειρήσετε απεγκλωβισμό μόνο αν διαθέτετε αντικείμενο που είναι κακός αγωγός του ρεύματος.
ερώτηση 20
Σε οδηγούς που έχουν καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά, συχνά παρατηρείται:
Μείωση των οδηγικών τους ικανοτήτων.
Βελτίωση των οδηγικών τους ικανοτήτων.
Σταθερότητα στις οδηγικές τους ικανότητες.
ερώτηση 21
Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα εφαρμόζονται:
Στον κινητήρα.
Στο κέντρο στροφής.
Στην επιφάνεια επαφής των τροχών με το οδόστρωμα.
ερώτηση 22
Η ενέργεια που έχουν τα οχήματα κατά την κίνηση τους λέγεται:
Ελκτική.
Κινητική.
Θερμική.
ερώτηση 23
Όταν ανάβει εν κινήσει η ενδεικτική λυχνία θερμοκρασίας (δείχνει κόκκινο):
Ο οδηγός δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει ψυκτικό υγρό.
Η θερμοκρασία έχει υπερβεί τους 100°C.
Η θερμοκρασία έχει πέσει κάτω από τους 0°C.
ερώτηση 24
Ποια στοιχεία μεταξύ άλλων πρέπει να αναγράφονται στη φορτωτική;
Το όνομα και το τηλέφωνο του αποστολέα.
Το τηλέφωνο του παραλήπτη.
Το όνομα και η κατοικία του μεταφορέα.
ερώτηση 25
Σε περίπτωση ατυχήματος, η σειρά των κατάλληλων ενεργειών είναι:
Επισήμανση χώρου, ειδοποίηση Αρχών, περίθαλψη τραυματιών.
Περίθαλψη τραυματιών, ειδοποίηση Αρχών, επισήμανση χώρου.
Περίθαλψη τραυματιών, επισήμανση χώρου, ειδοποίηση Αρχών.
ερώτηση 26
Το σύστημα πέδησης επιτρέπει την προοδευτική μείωση ή και το μηδενισμό της ταχύτητας κίνησης του οχήματος και:
Εξασφαλίζει οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου.
Η συχνή χρήση του περιορίζει την εκπομπή αερίων ρύπων.
Εξασφαλίζει την ακινησία του ακόμη και σε οδούς με σημαντική κλίση.
ερώτηση 27
Η παρακολούθηση σεμιναρίων επιμόρφωσης για την παροχή πρώτων βοηθειών είναι:
Ανώφελη.
Προαιρετική αλλά χρήσιμη.
Υποχρεωτική.
ερώτηση 28
Σε περίπτωση αστοχίας του υδροπνευματικοΰ συστήματος πέδησης,:
Τα φρένα στάθμευσης και έκτακτης ανάγκης λειτουργούν κανονικά.
Το φρένο έκτακτης ανάγκης λειτουργεί, αλλά το φρένο στάθμευσης όχι.
Το φρένο στάθμευσης λειτουργεί, αλλά όχι το φρένο έκτακτης ανάγκης.
ερώτηση 29
Το τονοχιλιόμετρο είναι μια ευρέως χρησιμοποιούμενη μονάδα μέτρησης:
Των κερδών μιας μεταφορικής επιχείρησης.
Του μεταφορικού κόστους του ανά τόνο μεταφερομένου εμπορεύματος.
Του πραγματοποιούμενου μεταφορικού έργου.
ερώτηση 30
Η πιο αποτελεσματική λύση για την αντιμετώπιση της υπνηλίας είναι:
Ο δυνατός καφές.
Ο εξαερισμός της καμπίνας του οδηγού.
Ο ολιγόλεπτος ύπνος.
ερώτηση 31
Κάθε οδηγός που οδηγεί όχημα εξοπλισμένο με ψηφιακό ταχογράφο υποχρεούται να διαθέτει:
«Έξυπνη κάρτα».
Ψηφιακό ρολόι.
Συσκευή αυτόματης διέλευσης διοδίων.
ερώτηση 32
Αν εμπλακείτε σε ατύχημα, πρέπει:
Οπωσδήποτε να σταματήσετε.
Να καλέσετε άμεσα την Αρχή Πολιτικής Προστασίας.
Να σταματήσετε μόνο αν δεν παρεμποδίζεται η υπόλοιπη κυκλοφορία.
ερώτηση 33
Ποια είναι η ευθύνη του μεταφορέα, σύμφωνα με τη CMR;
Ευθύνεται μόνο για την καθυστέρηση παράδοσης των εμπορευμάτων.
Ευθύνεται για την ολική ή μερική απώλεια των εμπορευμάτων, για τη Βλάβη τους και για την οποιαδήποτε καθυστέρηση στην παράδοση.
Ευθύνεται μόνο για ζημιές που προκλήθηκαν από τον τρόπο που οδηγεί το όχημα.
ερώτηση 34
Ο καθοριστικότερος παράγοντας πρόκλησης ή αποτροπής ενός ατυχήματος είναι:
Τα έργα υποδομής.
Οι καιρικές συνθήκες.
Ο άνθρωπος.
ερώτηση 35
Σε περίπτωση ατυχήματος και εάν είστε εσείς ο υπεύθυνος για τη διαχείριση της κατάστασης, πρέπει να:
Έχετε εκ των προτέρων προγραμματίσει τις ενέργειες σας.
Αποφασίσετε τις επόμενες ενέργειες σας αμέσως μετά την εκδήλωση ατυχήματος.
Αποφασίσετε για τις ενέργειες σας μετά την παρέλευση του σοκ.
ερώτηση 36
Οι επιβραδυντές είναι «διατάξεις» που επιτρέπουν:
Τον περιορισμό της ταχύτητας κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο.
Τον έλεγχο της ταχύτητας του οχήματος με ή χωρίς τη χρήση κάποιου από τα συστήματα πέδησης.
Την επιβράδυνση του οχήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
ερώτηση 37
Η διαδικασία φόρτο/εκφόρτωσης καταγράφεται στον ταχογράφο ως:
«Διάλειμμα».
«Άλλη εργασία».
«Διαθεσιμότητα».
ερώτηση 38
Κατά τη φόρτωση ενός φορτηγού:
Καλό είναι να φορτώνουμε σε πλάτος και όχι σε ύψος.
Τα βαριά κιβώτια πρέπει να τοποθετούνται κοντά στα πλαϊνά τοιχώματα.
Το κέντρο βάρους του φορτίου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ψηλότερα.
ερώτηση 39
Μεταξύ των οχλήσεων που προκαλούν οι εθνικές οδικές εμπορευματικές μεταφορές είναι:
Η οδική ασφάλεια.
Η αισθητική υποβάθμιση του κέντρου της πόλης.
Τα οδικά ατυχήματα.
ερώτηση 40
Κατά την οδήγηση σε κατωφέρεια, συνιστάται:
Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας μέσω της άσκησης σταθερής πίεσης επί του ποδομοχλού πέδησης.
Η τοποθέτηση του συμπλέκτη στη «νεκρά» θέση για εξοικονόμηση ‘καυσίμου’.
Η επιλογή κατάλληλης σχέσης ταχύτητας και η ελαχιστοποίηση της χρήσης των φρένων.
ερώτηση 41
Ένας από τους βασικότερους παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων είναι:
Η κόπωση του κινητήρα.
Η κόπωση του συσσωρευτή.
Η κόπωση του οδηγού.
ερώτηση 42
Κατά την ασφάλιση παλετών η μέθοδος συγκράτησης του φορτίου που χρησιμοποιείται δεν εξαρτάται:
Από τον τύπο και το Βάρος του οχήματος.
Από την ταχύτητα του οχήματος.
Από τα σημεία αγκυρωσης.
ερώτηση 43
Η αρχή λειτουργίας του περιοριστή ταχύτητας βασίζεται:
Στην επενέργεια επί του συστήματος πέδησης.
Στον έλεγχο της παροχής καυσίμου στον κινητήρα.
Στην άσκηση αντίστασης στην περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα.
ερώτηση 44
Οι ώρες οδήγησης μεταξύ δύο εβδομαδιαίων αναπαύσεων δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις:
56 ώρες.
58 ώρες.
50 ώρες.
ερώτηση 45
Η εργονομία ασχολείται με:
Τη νομοθεσία που διέπει τις μεταφορές προσώπων και αγαθών.
Το εργατικό δίκαιο.
Τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας στο χώρο εργασίας.
ερώτηση 46
Ο οδηγός ξεκουράζεται (ημερήσια ανάπαυση) ενώ το όχημα του μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο. Η ξεκούραση του διακόπτεται 1 φορά. Η διάρκεια της διακοπής δεν πρέπει να υπερβαίνει:
Τη 1 ώρα.
Τα 15 λέπια.
Τα 30 λεπτά.
ερώτηση 47
Η ευστάθεια ενός οχήματος είναι μεγαλύτερη όταν:
Το κέντρο βάρους είναι ψηλά.
Η κατανομή του βάρους επί των αξόνων είναι ομοιόμορφη.
Το βάρος του οχήματος συγκεντρώνεται σε έναν άξονα.
ερώτηση 48
Ελληνική μεταφορική επιχείρηση που εκτελεί δημόσιες οδικές εμπορευματικές μεταφορές μπορεί να εκμισθώσει κάποιο από τα οχήματα της υπό την προϋπόθεση ότι:
Ο χρόνος μίσθωσης είναι μικρότερος των τριών μηνών.
Η σύμβαση μίσθωσης αφορά στη διάθεση του οχήματος με οδηγό.
Το όχημα έχει τεθεί σε κυκλοφορία στην ελληνική επικράτεια.
ερώτηση 49
Ενδείξεις για το ότι κάποιος έχει περιέλθει σε κατάσταση σοκ είναι οι εξής:
Επιβράδυνση της ομιλίας και της αναπνοής.
Ταχυπαλμία και επιβράδυνση της αναπνοής.
Επιτάχυνση της αναπνοής και απώλεια του χρώματος του δέρματος.
ερώτηση 50
Η πέδη στάθμευσης (χειρόφρενο):
Λειτουργεί σε συνεργασία με το κύριο σύστημα στάθμευσης και η λειτουργία της είναι πνευματική.
Λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδησης και η λειτουργία της είναι ηλεκτρική.
Λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδησης και η λειτουργία της είναι μηχανική.
ερώτηση 51
Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, αν κάποιος από αυτούς έχει χάσει τις αισθήσεις του, συνιστάται να:
Του αφαιρέσετε τα ρούχα.
Του προσφέρετε τροφή υψηλής θρεπτικής αξίας.
Του εξασφαλίσετε την απρόσκοπτη δίοδο του αέρα.
ερώτηση 52
Η οδική εμπορευματική μεταφορά παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα άλλα μέσα, όπως:
Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», συμβατότητα υποδομών.
Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», ασυμβατότητα υποδομών.
Μεταφορά από «εργοστάσιο σε κατάστημα», ασυμβατότητα υποδομών.
ερώτηση 53
Ο τύπος επιβραδυντή που παρουσιάζει προβλήματα υπερθέρμανσης είναι:
Το μηχανόφρενο.
Ο υδραυλικός.
Ο ηλεκτρομαγνητικός.
ερώτηση 54
Ένα φορτηγό έχει απόβαρο 12 τόνων. Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, όπως αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του, ανέρχεται στα 26,000 κιλά. Το βάρος του φορτίου του δεν μπορεί να υπερβαίνει τους:
26.000 κιλα.
22.000 κιλά.
14.000 κιλά.
ερώτηση 55
Η παράλειψη κάποιου γεύματος κατά τη διάρκεια της ημέρας οδηγεί σε:
Απώλεια σωματικού βάρους.
Αύξηση σωματικού βάρους.
Υπερβολική κατανάλωση τροφής στο επόμενο γεύμα.
ερώτηση 56
Το μέγεθος της ειδικής κατανάλωσης είναι:
Το μέτρο της επίδρασης που ασκεί μία δύναμη κατά τη διάρκεια της περιστροφής ενός σώματος.
Ο ρυθμός παραγωγής έργου.
Η ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνεται σε μία ώρα οδήγησης.
ερώτηση 57
Οι κάτοχοι ΠΕΙ μεταφοράς εμπορευμάτων για άδεια οδήγησης Γ που επιθυμούν ΠΕΙ για άδεια οδήγησης κατηγορίας Δ:
Οφείλουν να παρακολουθήσουν την αρχική επιμόρφωση για απόκτηση ΠΕΙ μεταφοράς επιβατών.
Δεν χρειάζεται να κάνουν κάποια επιμόρφωση για ΠΕΙ.
Χρειάζεται μόνο να εξεταστούν στην επιπλέον ύλη που αντιστοιχεί στη νέα δραστηριότητα.
ερώτηση 58
Μέσα σε δυο συνεχόμενες εβδομάδες, ένας οδηγός μπορεί να έχει:
Μία μειωμένη εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης.
Δύο μειωμένες εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης.
Τρεις μειωμένες εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης.
ερώτηση 59
Σερβομηχανισμός για την πέδηση υπάρχει:
Σε αμιγώς πνευματικό σύστημα πέδησης.
Τόσο σε αμιγώς πνευματικό, όσο και σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
Σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
ερώτηση 60
Σε περίπτωση δυο οδηγών:
Μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός.
Δεν μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός.
Όποιος δεν οδηγεί πρέπει να έχει πρόσβαση σε κλίνη.
Χρόνος