Υποχρέωση φύλαξης της κοινοτικής άδειας έχει:
|
---|
Ο οδηγός. |
Ο μεταφορέας. |
Το Υπουργείο Μεταφορών του κράτους-μέλους της ΕΕ. |
Όταν φορτώνονται μεικτά φορτία:
|
---|
Τα μεγάλα κιβώτια πρέπει να τοποθετούνται στο κέντρο, ενώ τα μικρότερα πρέπει να αποτελούν τα εξωτερικά τοιχώματα του φορτίου. |
Τα βαριά αντικείμενα πρέπει να αποτελούν τη βάση και το κεντρικό μέρος του φορτίου, ενώ τα ελαφριά αντικείμενα πρέπει να αποτελούν το πάνω και τα πλαϊνά μέρη του φορτίου. |
Ανομοιόμορφα αντικείμενα δεν πρέπει να τοποθετούνται στο επάνω μέρος του φορτίου. |
Η διάμετρος των συρματόσχοινων:
|
---|
Πρέπει να μην είναι μικρότερη από 8 mm. |
Πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 12 mm. |
Δεν παίζει απολύτως κανένα ρόλο. |
Τα έτοιμα γεύματα όπως μπισκότα, τσιπς κ.λπ. πρέπει να αποφεύγονται, διότι:
|
---|
Έχουν υψηλή διατροφική αξία. |
Δεν έχουν καμιά σχεδόν διατροφική αξία. |
Περιέχουν χαμηλές ποσότητες ακόρεστων λιπαρών. |
Οι εμπορευματικές μεταφορές μπορούν να χωριστούν -ανάλογα με το μέσο μεταφοράς- στις εξής κατηγορίες:
|
---|
Χερσαίες, οδικές και σιδηροδρομικές. |
Μεταφορές με ΦΙΧ και μεταφορές με ΦΔΧ. |
Χερσαίες, θαλάσσιες, αεροπορικές και ποτάμια ναυσιπλοΐα. |
Στα στροφόμετρα με μεταβλητή πράσινη περιοχή, το εύρος της:
|
---|
Εξαρτάται από το εκάστοτε φορτίο. |
Εξαρτάται από το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο. |
Δεν εξαρτάται από το φορτίο. |
Σε περίπτωση ατυχήματος, μία από τις πρώτες ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι:
|
---|
Η αφαίρεση του κράνους των μοτοσικλετιστών. |
Το σβήσιμο του κινητήρα. |
Η ενημέρωση των οικογενειών των επιβατών. |
Ο χρόνος της διαδρομής μεταξύ ενός χώρου ανάπαυσης σε δημόσια οδό και ενός σημείου φόρτωσης εμπορευμάτων εκτός δημόσια οδού θεωρείται:
|
---|
Χρόνος οδήγησης. |
Άλλη εργασία. |
Διάλειμμα. |
Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα εφαρμόζονται:
|
---|
Στον κινητήρα. |
Στο κέντρο στροφής. |
Στην επιφάνεια επαφής των τροχών με το οδόστρωμα. |
Νομαρχιακές οδικές εμπορευματικές μεταφορές πραγματοποιούνται μεταξύ:
|
---|
Διαφορετικών νομών εντός της Ελλάδας. |
Πόλεων του ίδιου νόμου όπου τα ΦΔΧ έχουν την έδρα τους και στους γειτονικούς νομούς. |
Πρωτεύουσας νομού και έδρας του οχήματος. |
Η κανονική περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης είναι αυτή που υπερβαίνει τις:
|
---|
9 ώρες. |
10 ώρες. |
11 ώρες. |
Φορτηγό Δημόσιας Χρήσης (ΦΔΧ) που θα ενταχθεί στο χώρο των διεθνών μεταφορών:
|
---|
Πρέπει να παραμείνει σε αυτόν για 3 χρόνια. |
Δεν μπορεί να επανέλθει στο χώρο των εθνικών μεταφορών. |
Δεν μπορεί να επανέλθει στο χώρο των εθνικών μεταφορών πριν την παρέλευση πενταετίας. |
Σε διεθνές επίπεδο, η εμπλοκή των φορτηγών σε θανατηφόρα ατυχήματα -σε σχέση με αυτή των IX επιβατικών αυτοκινήτων- είναι:
|
---|
Μικρότερη. |
Ίση. |
Μεγαλύτερη. |
Μετά την παρέλευση πενταετίας από την απόκτηση ΠΕΙ, ο οδηγός, προκείμενου να συνεχίσει να ασκεί το επάγγελμα:
|
---|
Υποχρεούται να επαναλάβει την αρχική επιμόρφωση και να μετάσχει σε εξετάσεις. |
Υποχρεούται να παρακολουθήσει μαθήματα περιοδικής κατάρτισης. |
Δεν έχει καμία υποχρέωση εφόσον έχει αποκτήσει, βάσει εξετάσεων, το ΠΕΙ αρχικής επιμόρφωσης. |
ΑSR είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο:
|
---|
Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης. |
Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης. |
Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου ‘μπλοκαρίσματος’ τροχών εξαιτίας της πέδησης. |
Αύξηση των στροφών του κινητήρα συνεπάγεται γενικώς μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά, μεγαλύτερη οικονομία επιτυγχάνεται περί:
|
---|
Τις 1.000 στροφές ανά λεπτό. |
Τις 1.500 στροφές ανά λεπτό. |
Τις 2.000 στροφές ανά λεπτό. |
Έχει ευθύνη ο μεταφορέας για ζημιές που οφείλονται σε ίδια ελαττώματα του μεταφερόμενου πράγματος σύμφωνα με τη CMR;
|
---|
Όχι, αλλά θα πρέπει να αποδείξει ότι τα εμπορεύματα που παρέλαβε εμφάνιζαν ελάττωμα. |
Όχι, την ευθύνη έχει ο κατασκευαστής του εμπορεύματος. |
Όχι, την ευθύνη έχει ο αποστολέας και ο μεταφορέας δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι τα εμπορεύματα που παρέλαβε ήταν ελαττωματικά. |
Όταν ενεργοποιείται το ΑΒS, ο οδηγός πρέπει:
|
---|
Να απομακρύνει άμεσα το πόδι του από τον ποδομοχλό πέδησης. |
Να εξακολουθήσει να ασκεί κανονική πίεση στον ποδομοχλό πέδησης. |
Να ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στον ποδομοχλό πέδησης. |
Γενικώς, η σοβαρότητα των οδικών ατυχημάτων με εμπλοκή φορτηγών -σε σχέση με αυτή των IX επιβατικών αυτοκινήτων- είναι:
|
---|
Μικρότερη. |
Ίση. |
Μεγαλύτερη. |
Πατώντας τον ποδομοχλό πέδησης επιτρέπουμε:
|
---|
Τη ροή υγρού φρένων. |
Τη ροή πεπιεσμένου αέρα. |
Τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος. |
Η ισχύς, η ροπή στρέψης και η κατανάλωση καυσίμου διαφοροποιούνται σημαντικά σε συνάρτηση με:
|
---|
Το φορτίο και τις καιρικές συνθήκες. |
Το φορτίο και την ταχύτητα. |
Την ταχύτητα και τις καιρικές συνθήκες. |
Ο περιορισμός της κυκλοφορίας του αίματος για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να οδηγήσει:
|
---|
Σε δύσπνοια. |
Στη διάσωση του τραυματία. |
Σε μόνιμες βλάβες. |
Ένα φορτηγό έχει απόβαρο 12 τόνων. Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, όπως αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του, ανέρχεται στα 26.000 κιλά . Το μεικτό βάρος του δεν μπορεί να υπερβαίνει τα:
|
---|
26.000 κιλά. |
22.000 κιλά. |
14.000 κιλα. |
Ο οδηγός μπορεί να έχει το πολύ 3 μειωμένες ημερήσιες χρονικές περιόδους ανάπαυσης μεταξύ δυο:
|
---|
Οποιωνδήποτε εβδομαδιαίων περιόδων ανάπαυσης. |
Ημερολογιακών εβδομάδων. |
Οποιωνδήποτε κανονικών ημερησίων περιόδων ανάπαυσης. |
Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο περιεκτικότητας αλκοόλ στο αίμα (μετρούμενο με τη μέθοδο της αιμοληψίας) για τους οδηγούς λεωφορείων είναι:
|
---|
0,10 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος. |
0,20 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος. |
0,50 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος. |
Κάποια από τα κατεξοχήν φορτία που μεταφέρονται με πλοία είναι:
|
---|
Τα παράγωγα του φυσικού αερίου και ο χρυσός. |
Το πετρέλαιο, τα δημητριακά, τα μεταλλεύματα σιδήρου. |
Τα διαμάντια, το γάλα και τα αβγά. |
Όχημα μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο για 9 ώρες, ενώ ο οδηγός του κοιμάται ανενόχλητος σε κλίνη. Ο χρόνος αυτός καταγράφεται:
|
---|
Ως άλλη εργασία. |
Ως ανάπαυση. |
Ως ύπνος. |
Σε μεγάλες κατηφόρες με τη συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή βασικά επιτυγχάνεται:
|
---|
Επιτάχυνση. |
Διατήρηση της ταχύτητας ή ελαφρά επιβράδυνση. |
Ακινητοποίηση. |
Σε περίπτωση ατυχήματος πρέπει να κληθεί ο Ενιαίος Πανευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης. Αυτός είναι ο:
|
---|
100. |
112. |
911. |
Στο δελτίο CMR αναγράφεται το χρονικό όριο εντός του οποίου πρέπει να συντελεστεί η μεταφορά;
|
---|
Ναι, εάν οι συμβαλλόμενοι συμφωνήσουν σχετικά. |
Ναι, σε κάθε περίπτωση. |
Μόνο αν το ζητήσει ο αποστολέας, έστω και αν ο μεταφορέας διαφωνεί. |
Κατά τη μεταφορά παλετών:
|
---|
Το φορτίο πρέπει να ασφαλιστεί στην παλέτα. |
Πρέπει η παλέτα να ασφαλιστεί στο όχημα. |
Πρέπει και το φορτίο να ασφαλιστεί στην παλέτα και η παλέτα στο όχημα. |
Τι πρέπει να κάνει ο μεταφορέας στην περίπτωση που, για οποιονδήποτε λόγο, δεν μπορεί να φθάσει στον προορισμό του σύμφωνα με τη CMR;
|
---|
Να ζητήσει οδηγίες από τον παραλήπτη. |
Να ζητήσει οδηγίες από τον αποστολέα. |
Να μην εκτελέσει τη μεταφορά. |
Το μέτρο της φυγόκεντρου δύναμης είναι σε σχέση με το μέτρο της κεντρομόλου:
|
---|
Μικρότερο. |
Ίσο. |
Μεγαλύτερο. |
Οι δυνατοί άνεμοι που πνέουν πλάγια στην κατεύθυνση ενός δρόμου είναι δυνατόν να επηρεάσουν την κίνηση των οχημάτων. Αυτό συμβαίνει συνήθως:
|
---|
Εκτός κατοικημένων περιοχών. |
Εντός κατοικημένων περιοχών. |
Μέσα σε σήραγγες. |
Φορτηγό κατηγορίας Ν3 (ταξινομημένο το 1980} είναι πλήρως εξοπλισμένο με ζώνες ασφαλείας χωρίς να είναι υποχρεωμένο από το νόμο. Στην περίπτωση αυτή:
|
---|
Ο οδηγός οφείλει να φορά ζώνη ασφαλείας, ενώ ο συνοδηγός όχι. |
Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός οφείλουν να φορούν ζώνη ασφαλείας. |
Ούτε ο οδηγός ούτε ο συνοδηγός οφείλουν να φορούν ζώνη ασφαλείας. |
Διεθνείς μεταφορές μπορούν να εκτελούνται:
|
---|
Μόνο από τα ΦΔΧ. |
Μόνο από τα ΦΙΧ. |
Από τα ΦΔΧ και από τα ΦΙΧ υπό ορισμένες προϋποθέσεις. |
Η ασφαλής φόρτωση δεν είναι ευθύνη:
|
---|
Του οδηγού. |
Των αστυνομικών αρχών. |
Του υπεύθυνου της φόρτωσης. |
Το τονοχιλιόμετρο είναι μια ευρέως χρησιμοποιούμενη μονάδα μέτρησης:
|
---|
Των κερδών μιας μεταφορικής επιχείρησης. |
Του μεταφορικού κόστους του ανά τόνο μεταφερομένου εμπορεύματος. |
Του πραγματοποιούμενου μεταφορικού έργου. |
Κατά την οδήγηση σε ανωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας:
|
---|
Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιβράδυνση. |
Προκαλεί αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης. |
Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιτάχυνση. |
Ύστερα από ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα, με θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό ή ακόμα και με μεγάλες υλικές ζημιές, εξελίσσονται (συνήθως) δυο δικαστικές διαδικασίες:
|
---|
Η ποινική διαδικασία για την τιμωρία του υπαίτιου οδηγού και η αστική διαδικασία για την αποζημίωση του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων. |
Η ποινική διαδικασία για την αποζημίωση του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων και η αστική διαδικασία για την τιμωρία του υπαίτιου οδηγού. |
Η ποινική διαδικασία για την τιμωρία του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων και η αστική διαδικασία για την αποζημίωση του υπαίτιου οδηγού. |
Η ενέργεια που έχουν τα οχήματα κατά την κίνηση τους προέρχεται από τον κινητήρα και μετατρέπεται τελικά σε:
|
---|
Αιολική ενέργεια. |
Ατμοσφαιρικούς ρύπους. |
Θερμότητα. |
Δεν είναι απαραίτητο να συνοδεύονται από πιστοποιητικό κυκλοφορίας A.TR. (υπό ορισμένες προϋποθέσεις):
|
---|
Τα εμπορεύματα που μεταφέρουν οι ταξιδιώτες και δεν προορίζονται για εμπορική χρήση, οι ταχυδρομικές αποστολές και τα ταχυδρομικά δέματα. |
Τα εμπορεύματα που μεταφέρουν οι ταξιδιώτες και προορίζονται για εμπορική χρήση, οι ταχυδρομικές αποστολές και τα ταχυδρομικά δέματα. |
Οι ταχυδρομικές αποστολές, τα ευπαθή τρόφιμα και τα εμπορεύματα που μεταφέρουν οι ταξιδιώτες και προορίζονται για εμπορική χρήση. |
Το κέντρο βάρους ενός οχήματος:
|
---|
Είναι σταθερό. |
Μεταβάλλεται ανάλογα με το φορτίο. |
Μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού. |
Κατά τις ώρες της ημερήσιας ανάπαυσης, ο οδηγός μπορεί να βρίσκεται εντός οχήματος υπό την προϋπόθεση ότι:
|
---|
Βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 100 km από την έδρα του. |
Το όχημα είναι ακινητοποιημένο και διαθέτει υποδομή για ύπνο. |
Το όχημα είναι ακινητοποιημένο και διαθέτει κλιματισμό. |
Ο έντονος πλευρικός άνεμος ασκεί στο λεωφορείο πλευρική δύναμη, η οποία επιδρά στην ευστάθεια του:
|
---|
Ευμενώς. |
Δυσμενώς. |
Ευμενώς ή δυσμενώς ανάλογα με την κλίση της οδού. |
Η μεταφορά 100 τηλεοράσεων από την Ανκόνα στην Πάτρα γίνεται με πλοίο. Το φορτηγό, επί του οποίου βρίσκονται οι τηλεοράσεις, τις μεταφέρει στην Αθήνα (τόπος προορισμού) χωρίς να παρεμβληθεί μεταφόρτωση. Η μεταφορά αυτή είναι:
|
---|
Διαδοχική. |
Συνδυασμένη. |
Μεικτή. |
Δύο φορές την εβδομάδα, η μέγιστη ημερήσια διάρκεια οδήγησης μπορεί να επεκταθεί στις:
|
---|
8 ώρες. |
10 ώρες. |
12 ώρες. |
Η ισχύς και η ροπή στρέψης διαφοροποιούνται σημαντικά σε συνάρτηση με:
|
---|
Το φορτίο και τη διανυόμενη απόσταση. |
Την επιτάχυνση και τον αριθμό των στροφών. |
Την επιτάχυνση και το βάθος του πέλματος του ελαστικού. |
Τα ατυχήματα με εμπλοκή φορτηγών -σε σχέση με τα ατυχήματα χωρίς εμπλοκή φορτηγών- έχουν:
|
---|
Λιγότερα θύματα. |
Ισάριθμα θύματα. |
Περισσότερα θύματα. |
Με την ενεργοποίηση του κεντρικού διακόπτη κίνδυνου:
|
---|
Ο κινητήρας σταματά να λειτουργεί. |
Το όχημα ακινητοποιείται άμεσα. |
Τίθεται σε λειτουργία το ΑΒS. |
Σε περίπτωση ατυχήματος, μία από τις πρώτες ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι:
|
---|
Το σβήσιμο του τσιγάρου. |
Η αφαίρεση των παπουτσιών των τραυματιών. |
Η αφαίρεση των ρούχων των τραυματιών. |
Ποια είναι η ευθύνη του μεταφορέα, σύμφωνα με τη CMR;
|
---|
Ευθύνεται μόνο για την καθυστέρηση παράδοσης των εμπορευμάτων. |
Ευθύνεται για την ολική ή μερική απώλεια των εμπορευμάτων, για τη Βλάβη τους και για την οποιαδήποτε καθυστέρηση στην παράδοση. |
Ευθύνεται μόνο για ζημιές που προκλήθηκαν από τον τρόπο που οδηγεί το όχημα. |
Ο οδηγός οφείλει να έχει μία ημερήσια περίοδο ανάπαυσης μέσα στο διάστημα:
|
---|
24 ωρών από την προηγούμενη ημερήσια ή εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης. |
Μίας ημερολογιακής εβδομάδας. |
Μίας ημερολογιακής ημέρας. |
Η πέδη στάθμευσης (χειρόφρενο):
|
---|
Λειτουργεί σε συνεργασία με το κύριο σύστημα στάθμευσης και η λειτουργία της είναι πνευματική. |
Λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδησης και η λειτουργία της είναι ηλεκτρική. |
Λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδησης και η λειτουργία της είναι μηχανική. |
Η ωριαία παραμονή οδηγού εντός πλοίου καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο ως:
|
---|
«Ανάπαυση» αν έχει πρόσβαση σε κλίνη. |
«Διαθεσιμότητα». |
«Διάλειμμα». |
Κατά τη φόρτωση ενός φορτηγού:
|
---|
Καλό είναι να φορτώνουμε σε πλάτος και όχι σε ύψος. |
Τα βαριά κιβώτια πρέπει να τοποθετούνται κοντά στα πλαϊνά τοιχώματα. |
Το κέντρο βάρους του φορτίου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ψηλότερα. |
Για τις ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες, απαραίτητη προϋπόθεση αποδοχής του εντύπου φιλικής δήλωσης ατυχήματος είναι:
|
---|
Οι εμπλεκόμενοι οδηγοί να έχουν ελληνική υπηκοότητα. |
Το ατύχημα να έχει συμβεί εντός της ελληνικής επικράτειας. |
Τα εμπλεκόμενα οχήματα να έχουν ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας. |
Σε κίνηση σε κατωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας συμβάλλει στη:
|
---|
Μείωση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος. |
Αύξηση της απαιτούμενης δύναμης πέδησης για έλεγχο του οχήματος. |
Μείωση της απόστασης ακινητοποίησης. |
Ο καθημερινός έλεγχος της καλής λειτουργίας του οχήματος μπορεί να:
|
---|
Εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα. |
Καταναλώσει χρόνο και χρήμα. |
Προκαλέσει σοβαρό ατύχημα. |
Ο εβδομαδιαίος χρόνος οδήγησης δεν πρέπει να υπερβαίνει τις:
|
---|
45 ώρες. |
50 ώρες. |
56 ώρες. |