|
Η συνθήκη Σένγκεν είναι μία διακρατική συμφωνία που έχει ωβ στόχο τη θέσπιση κοινού πλαισίου για:
|
|---|
| Τη διακίνηση πολιτών μεταξύ των κρατών-μελών. |
| Την εναρμόνιση των αδειών οδήγησης μεταξύ των κρατών-μελών. |
| Τις επιβατικές μεταφορές με λεωφορεία. |
|
Όταν η δύναμη τριβής αυξάνεται, η ευχέρεια ελέγχου του οχήματος:
|
|---|
| Είναι εν γένει μεγαλύτερη. |
| Είναι εν γένει μικρότερη. |
| Δεν μεταβάλλεται. |
|
Μεταξύ των παρακάτω περιπτώσεων, μικρότερη δύναμη απαιτείται:
|
|---|
| Για την εκκίνηση ενός λεωφορείου. |
| Για τη διατήρηση σταθερής ταχύτητας. |
| Για την ακινητοποίηση ενός λεωφορείου. |
|
Όταν φορτώνονται μεικτά φορτία:
|
|---|
| Τα μεγάλα κιβώτια πρέπει να τοποθετούνται στο κέντρο, ενώ τα μικρότερα πρέπει να αποτελούν τα εξωτερικά τοιχώματα του φορτίου. |
| Τα βαριά αντικείμενα πρέπει να αποτελούν τη βάση και το κεντρικό μέρος του φορτίου, ενώ τα ελαφριά αντικείμενα πρέπει να αποτελούν το πάνω και τα πλαϊνά μέρη του φορτίου. |
| Ανομοιόμορφα αντικείμενα δεν πρέπει να τοποθετούνται στο επάνω μέρος του φορτίου. |
|
Όταν ένα όχημα με φορτίο μεταφέρεται σε πλοίο:
|
|---|
| Πρέπει να χρησιμοποιούνται τα ίδια συστήματα ασφάλισης με αυτά που χρησιμοποιούνται για την ασφάλιση φορτίου που μεταφέρεται οδικώς. |
| Αρκεί η ασφάλιση του φορτίου στο όχημα. |
| Είναι απαραίτητη η ασφάλιση του οχήματος στο πλοίο. |
|
Ο παραγγελιοδόχος (πράκτορας) μεταφορών:
|
|---|
| Είναι υπεύθυνος για κάθε καθυστέρηση, φθορά ή απώλεια μεταφερόμενων εμπορευμάτων ανεξαρτήτως υπαιτιότητας του. |
| Είναι υπεύθυνος για κάθε καθυστέρηση, φθορά ή απώλεια μεταφερόμενων εμπορευμάτων σε περίπτωση μόνο που είναι υπαίτιος γι' αυτές. |
| Δεν έχει καμία ευθύνη για κάθε καθυστέρηση, φθορά ή απώλεια μεταφερόμενων εμπορευμάτων. |
|
Φορτηγό κατηγορίας Ν2 (ταξινομημένο το 2003) είναι εξοπλισμένο με ζώνη ασφαλείας μόνο για τον οδηγό και όχι για τον συνοδηγό. Στην περίπτωση αυτή:
|
|---|
| Το όχημα πρέπει υποχρεωτικά να εξοπλιστεί με ζώνη ασφαλείας συνοδηγού. |
| Ο οδηγός οφείλει να φορά ζώνη ασφαλείας, ενώ ο συνοδηγός όχι. |
| Ο οδηγός οφείλει να φορά ζώνη ασφαλείας , ενώ απαγορεύεται η ύπαρξη συνοδηγού. |
|
Το Πιστοποιητικό Τ5 είναι:
|
|---|
| Έγγραφο παρακολούθησης της διακίνησης αγροτικών προϊόντων. |
| Έγγραφο παρακολούθησης της διακίνησης ευπαθών τροφίμων. |
| Έγγραφο παρακολούθησης της διακίνησης επικίνδυνων εμπορευμάτων, όπως καύσιμα κτλ. |
|
Δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα, κατά την κίνηση του, είναι:
|
|---|
| Η βαρύτητα, η τριβή, η έλξη. |
| Η χημική, η θερμική, η ελκτική. |
| Η θερμότητα και το παραγόμενο έργο. |
|
Ως «μεσαία και βαρέα οχήματα» χαρακτηρίζονται διεθνώς τα οχήματα των οποίων το μεικτό βάρος υπερβαίνει τους:
|
|---|
| 3,5 τόνους. |
| 4,5 τόνους. |
| 5 τόνους. |
|
Η μέγιστη ημερήσια διάρκεια οδήγησης δεν πρέπει να υπερβαίνει τις:
|
|---|
| 8 ώρες. |
| 9 ώρες. |
| 12 ώρες. |
|
Δύο φορές την εβδομάδα, η μέγιστη ημερήσια διάρκεια οδήγησης μπορεί να επεκταθεί στις:
|
|---|
| 8 ώρες. |
| 10 ώρες. |
| 12 ώρες. |
|
Σε περίπτωση σύγκρουσης , η δύναμη που δέχεται ο οδηγός που δεν φορά ζώνη ασφαλείας:
|
|---|
| Ασκείται σημειακά πάνω στο σώμα του. |
| «Μοιράζεται» σε μεγάλη επιφάνεια του σώματος του. |
| Είναι αντιστρόφως ανάλογη της κεντρομόλου. |
|
Η ασφαλής φόρτωση δεν είναι ευθύνη:
|
|---|
| Του οδηγού. |
| Των αστυνομικών αρχών. |
| Του υπεύθυνου της φόρτωσης. |
|
Η ευστάθεια ενός οχήματος είναι η αντίσταση του:
|
|---|
| Στην ανατροπή. |
| Στη μεταβολή της κινητικής του κατάστασης. |
| Στους χειρισμούς του οδηγού. |
|
Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας:
|
|---|
| Λειτουργεί σε μικρότερο αριθμό στροφών. |
| Έχει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. |
| Είναι λιγότερο θορυβώδης. |
|
Η δωρεάν διευκόλυνση της μεταφοράς και προώθησης λαθρομετανάστη στο εσωτερικό της χώρας:
|
|---|
| Αποτελεί αδίκημα. |
| Δεν αποτελεί αδίκημα. |
| Επιβραβεύεται από φιλανθρωπικές οργανώσεις. |
|
Στις διεθνείς μεταφορές, για κάθε βλάβη που μπορεί να υποστεί ο μεταφορέας, ο αποστολέας:
|
|---|
| Φέρει ευθύνη σε κάθε περίπτωση. |
| Φέρει ευθύνη στην περίπτωση που δώσει στον μεταφορέα στοιχεία ανακριβή ή ανεπαρκή για το εμπόρευμα και τη μεταφορά. |
| Δεν φέρει ευθύνη. |
|
Τρεις είναι οι πλέον βασικοί παράγοντες που επιδρούν στην οδική ασφάλεια:
|
|---|
| Ο οδηγός, η οδός και το οδόστρωμα. |
| Ο οδηγός, το όχημα, η οδός περιλαμβανομένου και του λειτουργικού περιβάλλοντος. |
| Το όχημα, η σήμανση και η σηματοδότηση. |
|
Σε περίπτωση κλαταρίσματος ελαστικών φορτηγού, ο κίνδυνος απώλειας του ελέγχου του οχήματος είναι εν γένει:
|
|---|
| Μεγαλύτερος όταν συμβαίνει σε εμπρόσθιο ελαστικό. |
| Μεγαλύτεροι όταν συμβαίνει σε οπίσθιο ελαστικό. |
| Ο ίδιος είτε συμβαίνει σε εμπρόσθιο είτε σε οπίσθιο ελαστικό. |
|
Στην Ευρώπη, οι δυο βασικότερες αιτίες των σοβαρών (με έναν τουλάχιστον τραυματία) ατυχημάτων με φορτηγά είναι:
|
|---|
| Ο ανθρώπινος παράγοντας και οι μηχανικές βλάβες. |
| Οι αστοχίες της υποδομής και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες. |
| Ο ανθρώπινος παράγοντας και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες. |
|
Αεροφυλάκια πεπιεσμένου αέρα υπάρχουν:
|
|---|
| Σε αμιγώς πνευματικό σύστημα πέδησης. |
| Τόσο σε αμιγώς πνευματικό όσο και σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης. |
| Σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης. |
|
Στην Ελλάδα υποχρέωση εξοπλισμού με ψηφιακό ταχογράφο έχουν εν γένει τα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων που έχουν ταξινομηθεί απο :
|
|---|
| 1/1/2006. |
| 1/5/2006. |
| 1/6/2006. |
|
Η επίδραση της δύναμης του βάρους στην κίνηση του οχήματος:
|
|---|
| Είναι σταθερή. |
| Μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού. |
| Μεταβάλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. |
|
Τα κυρία χαρακτηριστικά που καθορίζουν το βαθμό ευστάθειας του φορτηγού είναι:
|
|---|
| Το ύψος του φορτηγού, το είδος του φορτίου και οι ιδιότητες του συστήματος μετάδοσης κίνησης. |
| Το ύψος του κέντρου βάρους του φορτίου, το πλάτος του φορτηγού, η ανάρτηση και οι ιδιότητες των ελαστικών. |
| Το πλάτος της οδού, το μεικτό βάρος του φορτηγού, η ηλικία του οδηγού και η ένταση του ανέμου. |
|
Το ΕΒS είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο:
|
|---|
| Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης. |
| Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης. |
| Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου «μπλοκαρίσματος» των τροχών εξαιτίας της πέδησης. |
|
Σε κίνηση σε κατωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας συμβάλλει στη:
|
|---|
| Μείωση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος. |
| Αύξηση της απαιτούμενης δύναμης πέδησης για έλεγχο του οχήματος. |
| Μείωση της απόστασης ακινητοποίησης. |
|
Η υπερφόρτωση προκαλεί:
|
|---|
| Μείωση της καταπόνησης των τροχών. |
| Αύξηση της απόδοσης του συστήματος πέδησης. |
| Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. |
|
Στην Ευρώπη, τα σοβαρά (με έναν τουλάχιστον τραυματία) ατυχήματα με φορτηγά συμβαίνουν συχνότερα σε:
|
|---|
| Αυτοκινητόδρομους. |
| Διασταυρώσεις. |
| Χώρους στάθμευσης φορτηγών. |
|
Η κανονική περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης είναι αυτή που υπερβαίνει τις:
|
|---|
| 9 ώρες. |
| 10 ώρες. |
| 11 ώρες. |
|
Ο εβδομαδιαίος χρόνος οδήγησης δεν πρέπει να υπερβαίνει τις:
|
|---|
| 45 ώρες. |
| 50 ώρες. |
| 56 ώρες. |
|
Σε περίπτωση πυρκαγιάς στη δεξαμενή καυσίμων, πρέπει να χρησιμοποιήσετε πυροσβεστήρα:
|
|---|
| Νερού. |
| Ξηράς κόνεως. |
| Διοξειδίου του άνθρακα. |
|
Η προθεσμία για να στραφεί κάποιος εναντίον των ασφαλιστικών εταιρειών και των υπαιτίων ή υπεύθυνων παροχής αποζημιώσεων για την ασφάλεια αναπηρίας είναι:
|
|---|
| 5 χρόνια από το τέλος του έτους που συνέβη το τροχαίο ατύχημα. |
| 4 χρόνια από το τέλος του έτους που συνέβη το τροχαίο ατύχημα. |
| 2 χρόνια από την επόμενη ημέρα του ατυχήματος. |
|
Ορμή ενός οχήματος ονομάζεται:
|
|---|
| Η ταχύτητα με την οποία εισέρχεται σε στροφή. |
| Το γινόμενο της μάζας του οχήματος επί την ταχύτητά του κάθε στιγμή. |
| Η αντίσταση στην αλλαγή της κατάστασης κίνησης του. |
|
Κακοί αγωγοί του ηλεκτρικού ρεύματος είναι:
|
|---|
| Το ανθρώπινο σώμα και η γη. |
| Το στεγνό ξύλο και το πλαστικό. |
| Το σύρμα και το αλουμινόχαρτο. |
|
Σε περίπτωση ατυχήματος, μία από τις πρώτες ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι:
|
|---|
| Το σβήσιμο του τσιγάρου. |
| Η αφαίρεση των παπουτσιών των τραυματιών. |
| Η αφαίρεση των ρούχων των τραυματιών. |
|
Ύστερα από ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα, με θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό ή ακόμα και με μεγάλες υλικές ζημιές, εξελίσσονται (συνήθως) δυο δικαστικές διαδικασίες:
|
|---|
| Η ποινική διαδικασία για την τιμωρία του υπαίτιου οδηγού και η αστική διαδικασία για την αποζημίωση του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων. |
| Η ποινική διαδικασία για την αποζημίωση του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων και η αστική διαδικασία για την τιμωρία του υπαίτιου οδηγού. |
| Η ποινική διαδικασία για την τιμωρία του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων και η αστική διαδικασία για την αποζημίωση του υπαίτιου οδηγού. |
|
Εάν κατά τη διευκόλυνση εισόδου στη χώρα λαθρομετανάστη, προκύψει κίνδυνος για τη ζωή του, ο οδηγός μπορεί να αντιμετωπίσει:
|
|---|
| Ποινή κάθειρξης (5 έως 20 έτη) και χρηματική ποινή τουλάχιστον 100.000 ευρώ. |
| Ποινή κάθειρξης (15 έως 25 έτη) και χρηματική ποινή τουλάχιστον 500.000 ευρώ. |
| Ποινή κάθειρξης (Ο έως 5 έτη) και χρηματική ποινή τουλάχιστον 50.000 ευρώ. |
|
Κατά τη μεταφορά μη συσκευασμένης ξυλείας σε όχημα με πλευρικά τοιχώματα, αν το ύψος του φορτίου είναι λίγο μεγαλύτερο από το ύψος του μπροστινού, των παραπλεύρων και των πίσω πλευρών του οχήματος τότε:
|
|---|
| Δεν θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η μεταφορά. |
| Θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν πρόσθετα μέσα πρόσδεσης. |
| Θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί άλλο όχημα μεταφοράς. |
|
Η παρεμπόδιση των Αστυνομικών Αρχών για εντοπισμό, σύλληψη και απέλαση των λαθρομεταναστών:
|
|---|
| Επιβραβεύεται από φιλανθρωπικές οργανώσεις. |
| Δεν αποτελεί αδίκημα. |
| Αποτελεί αδίκημα. |
|
Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται:
|
|---|
| Με κάθε μεταβολή της διάστασης των ελαστικών. |
| Μετά από αλλαγή του αριθμού πλαισίου του οχήματος. |
| Με κάθε αλλαγή οδηγού. |
|
Ο παραγγελιοδόχος (πράκτορας) μεταφορών έχει ευθύνη:
|
|---|
| Μόνο για τις εθνικές μεταφορές. |
| Τόσο για τις εσωτερικές όσο και για τις διεθνείς μεταφορές. |
| Μόνο για τις διεθνείς μεταφορές. |
|
Η οδική εμπορευματική μεταφορά παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα άλλα μέσα, όπως:
|
|---|
| Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», συμβατότητα υποδομών. |
| Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», ασυμβατότητα υποδομών. |
| Μεταφορά από «εργοστάσιο σε κατάστημα», ασυμβατότητα υποδομών. |
|
Ο κινητήρας των οχημάτων μετατρέπει:
|
|---|
| Τη χημική ενέργεια του καυσίμου σε μηχανικό έργο. |
| Τη θερμική ενέργεια του καυσίμου σε μηχανικό έργο. |
| Τη χημική ενέργεια του καυσίμου σε θερμότητα. |
|
Κατά τον έλεγχο ολίσθησης: επιλέγουμε μία «υψηλή» σχέση στο κιβώτιο με τον κινητήρα σε λειτουργία, «δένουμε» το χειρόφρενο, συμπλέκουμε και εκκινούμε. Ο συμπλέκτης έχει πρόβλημα αν:
|
|---|
| Διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα. |
| Ακουστεί θόρυβος. |
| Δεν διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα. |
|
Ο συμπλέκτης «ξηράς τριβής» συνεργάζεται με:
|
|---|
| Υδροπνευματικό σασμάν. |
| Αυτόματο σασμάν. |
| Μηχανικό σασμάν. |
|
Η επιτάχυνση ωθεί το φορτίο:
|
|---|
| Προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
| Αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
| Προς το εσωτερικό της στροφής. |
|
Η αρχή λειτουργίας του περιοριστή ταχύτητας βασίζεται:
|
|---|
| Στην επενέργεια επί του συστήματος πέδησης. |
| Στον έλεγχο της παροχής καυσίμου στον κινητήρα. |
| Στην άσκηση αντίστασης στην περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα. |
|
Με το Σύστημα Άμεσης Πληρωμής, αποζημιώνεται από την ασφαλιστική του εταιρεία ο οδηγός που:
|
|---|
| Είναι υπαίτιοι ατυχήματος και για ποσό που αντιστοιχεί στις ζημιές που προκάλεσε. |
| Δεν είναι υπεύθυνος και για ποσό που αντιστοιχεί στις ζημιές που του προκλήθηκαν. |
| Δεν είναι υπεύθυνος και για ποσό που αντιστοιχεί στις ζημιές που προκάλεσε. |
|
Ποια βασικά στοιχεία μεταξύ άλλων πρέπει να αναγράφονται στο δελτίο CMR;
|
|---|
| Τόπος κατοικίας του οδηγού και του αποστολέα. |
| Στοιχεία αποστολέα, παραλήπτη, μεταφορέα, τόπο παραλαβής και παράδοσης των εμπορευμάτων, περιγραφή εμπορευμάτων, αριθμό δεμάτων, μεικτό Βάρος κτλ. |
| Οι διευθύνσεις αποστολέα και παραλήπτη, η άδεια οδήγησης του οδηγού και τα τηλέφωνα του παραλήπτη. |
|
Αν εμπλακείτε σε ατύχημα, πρέπει:
|
|---|
| Οπωσδήποτε να σταματήσετε. |
| Να καλέσετε άμεσα την Αρχή Πολιτικής Προστασίας. |
| Να σταματήσετε μόνο αν δεν παρεμποδίζεται η υπόλοιπη κυκλοφορία. |
|
Μεταξύ των οχλήσεων που προκαλούν οι εθνικές οδικές εμπορευματικές μεταφορές είναι:
|
|---|
| Η οδική ασφάλεια. |
| Η αισθητική υποβάθμιση του κέντρου της πόλης. |
| Τα οδικά ατυχήματα. |
|
Σε περίπτωση δευτέρου οδηγού, κάθε οδηγός πρέπει να έχει ημερήσια περίοδο ανάπαυσης τουλάχιστον 9 ωρών εντός διαστήματος:
|
|---|
| 21 ωρών. |
| 24 ωρών. |
| 30 ωρών. |
|
Κατά τον έλεγχο αποσύμπλεξης: αποσυμπλέκουμε με τον κινητήρα σε λειτουργία και σε περίπου 4 δευτερόλεπτα «βάζουμε» όπισθεν. Ο συμπλέκτης έχει πρόβλημα αν:
|
|---|
| Διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα. |
| Ακουστεί θόρυβος. |
| Δεν διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα. |
|
Βάσει του τύπου της υπηρεσίας που προσφέρουν, οι εταιρείες οδικών εμπορευματικών μεταφορών διακρίνονται σε:
|
|---|
| Κοινές και συμβαλλόμενες. |
| Ειδικού και κοινού φορτίου. |
| Ιδιωτικές και συμβαλλόμενες. |
|
Τα κυριότερα μέρη ενός φορτηγού είναι:
|
|---|
| Το σύστημα μετάδοσης κίνησης, ο κινητήρας και το πλαίσιο. |
| Ο κινητήρας, η αποσκευοθήκη και ο χώρος των επιβατών. |
| Ο κινητήρας, το πλαίσιο και το αμάξωμα. |
|
Η επιβράδυνση ωθεί το φορτίο:
|
|---|
| Προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
| Αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
| Προς το εξωτερικό της στροφής. |
|
Υποχρέωση φύλαξης της κοινοτικής άδειας έχει:
|
|---|
| Ο οδηγός. |
| Ο μεταφορέας. |
| Το Υπουργείο Μεταφορών του κράτους-μέλους της ΕΕ. |
|
Η ισχύς και η ροπή στρέψης διαφοροποιούνται σημαντικά σε συνάρτηση με:
|
|---|
| Το φορτίο και τη διανυόμενη απόσταση. |
| Την επιτάχυνση και τον αριθμό των στροφών. |
| Την επιτάχυνση και το βάθος του πέλματος του ελαστικού. |
|
Η ημερήσια διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει οπωσδήποτε πέντε μερίδες:
|
|---|
| Φρούτων και λαχανικών. |
| Νερού. |
| Πουλερικών ή/και ψαριών. |