Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα μπορεί να εφαρμόζονται:
|
---|
Στον κινητήρα. |
Στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τις ζάντες. |
Στο κέντρο βάρους. |
Σε περίπτωση ατυχήματος, μία από τις πρώτες ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι:
|
---|
Το σβήσιμο του τσιγάρου. |
Η αφαίρεση των παπουτσιών των τραυματιών. |
Η αφαίρεση των ρούχων των τραυματιών. |
Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται:
|
---|
Πριν από κάθε διαδρομή. |
Κάθε χρόνο. |
Αν μείνει εκτός λειτουργίας το ρολόι για διάστημα μεγαλύτερο των 20 λεπτών. |
Ανάπαυση είναι κάθε περίοδος χωρίς διακοπή, κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός:
|
---|
Πρέπει να κοιμάται. |
Μπορεί να διαθέτει ελεύθερα το χρόνο του. |
Δεν επιτρέπεται να κάνει σωματική άσκηση. |
Ο οδηγός οφείλει να έχει μία εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης όχι αργότερα από το πέρας 6 διαδοχικών 24ώρων περιόδων από:
|
---|
Το τέλος της προηγούμενης περιόδου ημερήσιας ανάπαυσης. |
Την αρχή της προηγούμενης περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης. |
Το τέλος της προηγούμενης περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης. |
Η υπερφόρτωση προκαλεί:
|
---|
Μείωση της καταπόνησης των τροχών. |
Αύξηση της απόδοσης του συστήματος πέδησης. |
Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. |
Κατά τη διάρκεια 3 συνεχόμενων εβδομάδων, ένας οδηγός έχει εβδομαδιαία ανάπαυση 33, 45, 45 ωρών αντίστοιχα. Την 4η εβδομάδα, έχει εβδομαδιαία ανάπαυση:
|
---|
Το πολύ 45 ωρών. |
Τουλάχιστον 33 ωρών. |
Τουλάχιστον 57 ωρών. |
Αν ένα σώμα κινείται ευθύγραμμα και ασκήσουμε σε αυτό μια δύναμη κάθετη στην τροχιά του, τότε το σώμα θα αρχίσει να:
|
---|
Κινείται κατά τη διεύθυνση της δύναμης που του ασκήθηκε. |
Κάνει ευθύγραμμη ταλάντωση. |
Διαγράφει καμπύλη τροχιά. |
Σε περίπτωση κλαταρίσματος ελαστικών, η διατήρηση του ελέγχου του οχήματος μπορεί να επιτευχθεί:
|
---|
Με άμεση και απότομη πέδηση. |
Με σταθερό κράτημα του τιμονιού. |
Με άναμμα του δεξιού φλας. |
Σε κατωφέρειες, συνιστάται η οδήγηση:
|
---|
Στην πράσινη περιοχή του στροφόμετρου. |
Στην κίτρινη περιοχή του στροφόμετρου. |
Στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. |
Στις διεθνείς μεταφορές, για κάθε βλάβη που μπορεί να υποστεί ο μεταφορέας, ο αποστολέας:
|
---|
Φέρει ευθύνη σε κάθε περίπτωση. |
Φέρει ευθύνη στην περίπτωση που δώσει στον μεταφορέα στοιχεία ανακριβή ή ανεπαρκή για το εμπόρευμα και τη μεταφορά. |
Δεν φέρει ευθύνη. |
Κατά τη χρήση ψηφιακού ταχογράφου, η ιδιόχειρη καταγραφή στοιχείων είναι απαραίτητη σε περίπτωση:
|
---|
Δυσλειτουργίας κάποιου οργάνου. |
Ελέγχου από τις Αστυνομικές Αρχές. |
Μη εξοικείωσης του οδηγού με τη χρήση του. |
Η οδική εμπορευματική μεταφορά παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα άλλα μέσα, όπως:
|
---|
Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», συμβατότητα υποδομών. |
Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», ασυμβατότητα υποδομών. |
Μεταφορά από «εργοστάσιο σε κατάστημα», ασυμβατότητα υποδομών. |
Από τα παρακάτω αντικείμενα, πιο κοντά στον οδηγό πρέπει να τοποθετούνται:
|
---|
Ο καφές και το νερό. |
Οι χάρτες. |
Τα γυαλιά ηλίου. |
Για τη σωστή τοποθέτηση του φορτίου σχετικά με το κέντρο βάρους του επιλέξτε το σωστό σχήμα:
![]() |
---|
Κέντρο. |
Δεξιά. |
Αριστερά. |
Η παρακολούθηση σεμιναρίων επιμόρφωσης για την παροχή πρώτων βοηθειών είναι:
|
---|
Ανώφελη. |
Προαιρετική αλλά χρήσιμη. |
Υποχρεωτική. |
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης:
|
---|
Κατευθύνει το όχημα σύμφωνα με τις εντολές του οδηγού. |
Επιτρέπει το μηδενισμό της ταχύτητας κίνησης του οχήματος. |
Μεταδίδει την κίνηση από τον κινητήρα στους τροχούς. |
Η αστάθεια λόγω έντονου πλευρικού ανέμου αντιμετωπίζεται με:
|
---|
Αύξηση της ταχύτητας. |
Μείωση της σχέσης μετάδοσης και αύξηση των στροφών κινητήρα. |
Μείωση της ταχύτητας κίνησης. |
Στην Ελλάδα υποχρέωση εξοπλισμού με ψηφιακό ταχογράφο έχουν εν γένει τα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων που έχουν ταξινομηθεί απο :
|
---|
1/1/2006. |
1/5/2006. |
1/6/2006. |
Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, συνιστάται η οδήγηση:
|
---|
Στην πράσινη περιοχή του στροφόμετρου. |
Στην κίτρινη περιοχή του στροφόμετρου. |
Στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. |
Οι δείκτες πίεσης (μανόμετρα) που υπάρχουν στον πίνακα οργάνων του οχήματος μετρούν την πίεση:
|
---|
Των κυκλωμάτων πέδησης. |
Των ελαστικών. |
Του κινητήρα. |
Η τριβή μεταξύ ελαστικού και παγωμένου οδοστρώματος είναι (σε σχέση με την τριβή μεταξύ ελαστικού και στεγνού οδοστρώματος):
|
---|
Μεγαλύτερη. |
Μικρότερη. |
Ίδια. |
Ο τύπος επιβραδυντή με τη χαμηλότερη εν γένει απόδοση είναι:
|
---|
Το μηχανόφρενο. |
Ο υδραυλικός. |
Ο ηλεκτρομαγνητικός. |
Ο μεταφορέας λαθρομεταναστών υποχρεούται όπως καταβάλει τα έξοδα:
|
---|
Για τη διεκπεραίωση της σχετικής γραφειοκρατίας. |
Επαναπροώθησής τους στη χώρα προέλευσης τους. |
Για την αποκατάσταση της ψυχικής οδύνης των οικογενειών τους. |
Αδράνεια ενός οχήματος ονομάζεται:
|
---|
Η δύναμη που αδρανοποιεί το όχημα στο συνεργείο. |
Η δύναμη που βοηθά το όχημα στην επιβράδυνση. |
Η αντίσταση στην αλλαγή της κατάστασης κίνησης του. |
Μεταξύ των συνηθέστερων κατηγοριών ατυχημάτων με εμπλοκή φορτηγού είναι:
|
---|
Η αποφυγή εμποδίου. |
Οι απαιτήσεις τριβής σε αριστερή στροφή και η σταθερή εππάχυνση. |
Οι διαφορές στην ταχύτητα κίνησης «ομάδας» οχημάτων. |
Κατά την πρόκληση του ατυχήματος επήλθε θάνατος ή τραυμαησμός. Ποινικό δικαστήριο γίνεται οπωσδήποτε στην περίπτωση που ο υπαίτιος οδηγός:
|
---|
Δεν είχε ασφάλιση. |
Είχε καταναλώσει αλκοόλ. |
Είναι επαγγελματίας. |
Κατά τις μεταφορές διέλευσης Τράνζιτ (tranzit):
|
---|
Τα εμπορεύματα μεταφέρονται δι’ ενός κράτους στο οποίο Βρίσκεται και ο τόπος φόρτωσης και ο τόπος εκφόρτωσης. |
Τα εμπορεύματα μεταφέρονται δι' ενός κράτους στο οποίο δεν Βρίσκεται ο τόπος φόρτωσης αλλά Βρίσκεται ο τόπος εκφόρτωσης. |
Τα εμπορεύματα μεταφέρονται δι' ενός κράτους στο οποίο δε Βρίσκεται ούτε ο τόπος φόρτωσης ούτε ο τόπος εκφόρτωσης. |
Το φορτίο φορτηγού επηρεάζεται:
|
---|
Απο την ορμή αλλά όχι απο την αδράνεια. |
Από την αδράνεια, αλλά όχι από την ορμή. |
Και από την ορμή και από την αδράνεια. |
Οι κοινοτικές άδειες ανανεώνονται κάθε:
|
---|
5 χρόνια. |
10 χρόνια. |
15 χρόνια. |
Η κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί στον οδηγό:
|
---|
Αύξηση του χρόνου αντίδρασης. |
Μείωση του χρόνου αντίδρασης. |
Διεύρυνση του οπτικού πεδίου. |
Στην Ευρώπη, τα σοβαρά (με έναν τουλάχιστον τραυματία) ατυχήματα με φορτηγά συμβαίνουν συχνότερα σε:
|
---|
Αυτοκινητόδρομους. |
Διασταυρώσεις. |
Χώρους στάθμευσης φορτηγών. |
Βάσει του τύπου της υπηρεσίας που προσφέρουν, οι εταιρείες οδικών εμπορευματικών μεταφορών διακρίνονται σε:
|
---|
Κοινές και συμβαλλόμενες. |
Ειδικού και κοινού φορτίου. |
Ιδιωτικές και συμβαλλόμενες. |
Σερβομηχανισμός για την πέδηση υπάρχει:
|
---|
Σε αμιγώς πνευματικό σύστημα πέδησης. |
Τόσο σε αμιγώς πνευματικό, όσο και σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης. |
Σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης. |
Η ρύθμιση του ύψους του τιμονιού πρέπει να γίνεται με βάση:
|
---|
Το φορτίο του οχήματος. |
Το ύψος του οδηγού. |
Το ύψος του οχήματος. |
Ο περιορισμός της κυκλοφορίας του αίματος για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να οδηγήσει:
|
---|
Σε δύσπνοια. |
Στη διάσωση του τραυματία. |
Σε μόνιμες βλάβες. |
Ο συμπλέκτης «ξηράς τριβής» συνεργάζεται με:
|
---|
Υδροπνευματικό σασμάν. |
Αυτόματο σασμάν. |
Μηχανικό σασμάν. |
Μεταξύ των συνηθέστερων κατηγοριών ατυχημάτων με εμπλοκή φορτηγού είναι οι εξής:
|
---|
Οι απαιτήσεις τριβής σε δεξιά στροφή και η σταθερή επιβράδυνση πέδησης. |
Οι απαιτήσεις τριβής σε αριστερή στροφή και η σταθερή επιτάχυνση. |
Τα απορρίμματα οχημάτων και οι απότομες κλίσεις. |
Οι θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες σε μεταφορές προϊόντων:
|
---|
Εντός των πόλεων. |
Κατά μήκος μεγάλων αποστάσεων. |
Μεγάλης αξίας. |
Αύξηση των στροφών του κινητήρα συνεπάγεται γενικώς μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά, μεγαλύτερη οικονομία επιτυγχάνεται περί:
|
---|
Τις 1.000 στροφές ανά λεπτό. |
Τις 1.500 στροφές ανά λεπτό. |
Τις 2.000 στροφές ανά λεπτό. |
Όταν οι κορμοί στηρίζονται με ορθοστάτες, οι άκρες των κορμών:
|
---|
Θα πρέπει να προεξέχουν τουλάχιστον 30 cm από τους ορθοστάτες. |
Πρέπει να προεξέχουν πέρα από τους ορθοστάτες. |
Θα πρέπει να προεξέχουν το πολύ 30 cm από τους ορθοστάτες. |
Σε περίπτωση δύο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί κάνει διάλειμμα. Αυτό μπορεί να καταγραφεί στον ψηφιακό ταχογράφο:
|
---|
Μόνο ιδιοχείρως. |
Στη θέση «ανάπαυση». |
Στη θέση «διάλειμμα 2ου οδηγού». |
Το σύστημα πέδησης επιτρέπει την προοδευτική μείωση ή και το μηδενισμό της ταχύτητας κίνησης του οχήματος και:
|
---|
Εξασφαλίζει οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. |
Η συχνή χρήση του περιορίζει την εκπομπή αερίων ρύπων. |
Εξασφαλίζει την ακινησία του ακόμη και σε οδούς με σημαντική κλίση. |
Οι αισθητήρες ενός συστήματος ΑSR. «μετρούν»:
|
---|
Τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής των κινητηρίων από αυτή των μη κινητηρίων τροχών. |
Το συντελεστή πρόσφυσης τροχού-οδοστρώματος. |
Την απόλυτη ταχύτητα περιστροφής των τροχών. |
Ο πεπιεσμένος αέρας φτάνει μέχρι τα στοιχεία που επενεργούν επί των σιαγόνων των φρένων:
|
---|
Σε αμιγώς πνευματικό σύστημα πέδησης. |
Τόσο σε αμιγώς πνευματικό όσο και σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης. |
Σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης. |
Μεταξύ των οχλήσεων που προκαλούν οι εθνικές οδικές εμπορευματικές μεταφορές είναι:
|
---|
Η οδική ασφάλεια. |
Η αισθητική υποβάθμιση του κέντρου της πόλης. |
Τα οδικά ατυχήματα. |
Η διευκόλυνση της μεταφοράς και προώθησης λαθρομετανάστη στο εσωτερικό της χώρας με σκοπό το παράνομο κέρδος επισύρει για τον οδηγό:
|
---|
Απέλαση. |
Ποινικές και διοικητικές κυρώσεις. |
Διοικητικές μόνο κυρώσεις. |
Εάν ο αποστολέας ζητήσει από τον μεταφορέα να ελέγξει το μεικτό βάρος των εμπορευμάτων ή την ποσότητα τους αλλά και το περιεχόμενο των δεμάτων, σύμφωνα με τη CMR:
|
---|
Ο μεταφορέας υποχρεούται να τα ελέγξει χωρίς αμοιβή. |
Ο μεταφορέας υποχρεούται να τα ελέγξει αλλά δικαιούται αμοιβή. |
Ο μεταφορέας δεν υποχρεούται να τα ελέγξει. |
Όταν ανάβει εν κινήσει η ενδεικτική λυχνία θερμοκρασίας (δείχνει κόκκινο):
|
---|
Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει το φορτηγό. |
Η θερμοκρασία δεν έχει υπερβεί τους 50°C. |
Η θερμοκρασία έχει πέσει κάτω από τους 0°C. |
Τα ατυχήματα με εμπλοκή φορτηγών -σε σχέση με τα ατυχήματα χωρίς εμπλοκή φορτηγών- έχουν:
|
---|
Λιγότερα θύματα. |
Ισάριθμα θύματα. |
Περισσότερα θύματα. |
Η παρακολούθηση της κατάστασης του φορτίου είναι εφικτή με χρήση:
|
---|
Ειδικών αισθητήρων που τοποθετούνται στο φορτίο. |
Ψηφιακού συστήματος που τοποθετείται στο φορτίο. |
Συστήματος ραδιοσυχνοτήτων που τοποθετείται στο φορτίο. |
Το φορτίο του οχήματος είναι μία πρόσθετη δύναμη που ασκείται σε αυτό:
|
---|
Μόνο όταν είναι σε στάση. |
Είτε είναι σε στάση είτε κινείται. |
Μόνο όταν κινείται. |
Σε περίπτωση κλοπής, απώλειας ή καταστροφής του EUR.1:
|
---|
Εκδίδεται αντίγραφο αυτού, το οποίο πρέπει να φέρει την ημερομηνία έκδοσης του πρωτότυπου πιστοποιητικού EUR.1. |
Εκδίδεται αντίγραφο αυτού, το οποίο πρέπει να φέρει την ημερομηνία έκδοσης του αντιγράφου του πιστοποιητικού EUR.1. |
Δεν εκδίδεται αντίγραφο. |
Κατά τον έλεγχο ολίσθησης: επιλέγουμε μία «υψηλή» σχέση στο κιβώτιο με τον κινητήρα σε λειτουργία, «δένουμε» το χειρόφρενο, συμπλέκουμε και εκκινούμε. Ο συμπλέκτης έχει πρόβλημα αν:
|
---|
Διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα. |
Ακουστεί θόρυβος. |
Δεν διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα. |
Η ενέργεια που έχουν τα οχήματα κατά την κίνηση τους λέγεται:
|
---|
Ελκτική. |
Κινητική. |
Θερμική. |
Ο παραγγελιοδόχος (πράκτορας) μεταφορών έχει ευθύνη:
|
---|
Μόνο για τις εθνικές μεταφορές. |
Τόσο για τις εσωτερικές όσο και για τις διεθνείς μεταφορές. |
Μόνο για τις διεθνείς μεταφορές. |
Το φορτίο ενός οχήματος κατανέμεται:
|
---|
Στους άξονες και μέσω αυτών στους τροχούς. |
Στα κέντρα βάρους του και, στη συνέχεια, στους τροχούς. |
Ομοιόμορφα σε όλο το πλάτος της οδού. |
Στα ατυχήματα με εμπλοκή φορτηγών - σε σχέση με τα ατυχήματα ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων - εμπλέκονται:
|
---|
Λιγότερα οχήματα. |
Ισάριθμα οχήματα. |
Περισσότερα οχήματα. |
Σε κίνηση σε κατωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας συμβάλλει στη:
|
---|
Μείωση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος. |
Αύξηση της απαιτούμενης δύναμης πέδησης για έλεγχο του οχήματος. |
Μείωση της απόστασης ακινητοποίησης. |
Το επάγγελμα του οδικού μεταφορέα μεταφοράς εμπορευμάτων:
|
---|
Ασκεί όποιος διαθέτει κατάλληλη άδεια οδήγησης (Γ ή Γ+Ε). |
Ασκεί όποιος διαθέτει στην κατοχή του φορτηγό με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μεγαλύτερο των 3,5 τόνων. |
Ασκούν μεταφορικές επιχειρήσεις έναντι κομίστρου. |