Για την αμφίδρομη επικοινωνία οχήματος και μεταφορικής εταιρείας εφαρμόζονται οι εξής τεχνολογίες:
|
---|
RDS/TMC, GPRS, GSM, WAP. |
GPS, GIS. |
Weigh in motion , sensors. |
«Υπερφόρτωση ενός άξονα» σημαίνει ότι έχει γίνει υπέρβαση:
|
---|
Του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους του οχήματος. |
Της φέρουσας ικανότητας του άξονα. |
Του μέγιστου επιτρεπόμενου φορτίου του οχήματος. |
Δεν εξαιρούνται απο τον ευρωπαικό Κανονισμό 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας τα οχήματα:
|
---|
Που ξεπερνούν τους 7,5 τόνους και χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά μη εμπορικών αγαθών. |
Που χρησιμοποιούνται για ιατρικούς σκοπούς. |
Μεταφοράς φαρμακευτικού υλικού. |
Μακροπρόθεσμο και έντονο άγχος μπορεί να προκαλέσει:
|
---|
Διαρκή ευφορία. |
Περιορισμό του οπτικού πεδίου. |
Διαρκή κόπωση. |
Κατά την οδήγηση σε ανωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας:
|
---|
Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιβράδυνση. |
Προκαλεί αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης. |
Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιτάχυνση. |
Το άθροισμα της αντοχής των σημείων αγκύρωσης και στις δυο πλευρές του οχήματος:
|
---|
Δε θα πρέπει να είναι μικρότερο από το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο του οχήματος. |
Δε θα πρέπει να είναι μικρότερο από το μισό του μέγιστου επιτρεπόμενου φορτίου του οχήματος. |
Δε θα πρέπει να είναι μικρότερο από το 1/4 του μέγιστου επιτρεπόμενου φορτίου του οχήματος. |
Σε κατωφέρειες, συνιστάται η οδήγηση:
|
---|
Στην πράσινη περιοχή του στροφόμετρου. |
Στην κίτρινη περιοχή του στροφόμετρου. |
Στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. |
Σε περίπτωση σύγκρουσης με όχημα που ανήκει σε αλλοδαπό που διαμένει εκτός Ελλάδας, την αποζημίωση θα την καταβάλει:
|
---|
Το Επικουρικό Κεφάλαιο. |
Η πρεσβεία της χώρας διαμονής του. |
Το Γραφείο Διεθνούς Ασφαλίσεως. |
Το σύστημα RDS/TMC είναι:
|
---|
Σύστημα ψηφιακής κινητής επικοινωνίας. |
Ένα γενικό πακέτο ραδιοφωνικών υπηρεσιών. |
Ένα σύστημα δεδομένων με ραδιοσυχνότητες. |
Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, το προειδοποιητικό τρίγωνο τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον:
|
---|
50 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
20 m από ίο ακινητοποιημένο όχημα. |
100 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
Σε περίπτωση δεύτερου οδηγού, η παρουσία του εντός του οχήματος είναι υποχρεωτική:
|
---|
Σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής. |
Μετά το πέρας της 1ης ώρας της διαδρομής. |
Μετά τα πρώτα 150 km της διαδρομής. |
Η εκτεταμένη χρήση των φρένων προκαλεί μείωση της απόδοσής τους λόγω:
|
---|
Αύξησης της θερμοκρασίας. |
Πτώσης της πίεσης. |
Πτώσης της θερμοκρασίας. |
Φορτηγό Δημόσιας Χρήσης (ΦΔΧ) που θα ενταχθεί στο χώρο των διεθνών μεταφορών:
|
---|
Πρέπει να παραμείνει σε αυτόν για 3 χρόνια. |
Δεν μπορεί να επανέλθει στο χώρο των εθνικών μεταφορών. |
Δεν μπορεί να επανέλθει στο χώρο των εθνικών μεταφορών πριν την παρέλευση πενταετίας. |
Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο περιεκτικότητας αλκοόλ στο αίμα (μετρούμενο με τη μέθοδο της αιμοληψίας) για τους οδηγούς λεωφορείων είναι:
|
---|
0,10 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος. |
0,20 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος. |
0,50 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος. |
Ο περιοριστής ταχύτητας έχει ως σκοπό να περιορίσει την ταχύτητα του φορτηγού:
|
---|
Ανάλογα με τα όρια ταχύτητας κάθε οδού. |
Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκην. |
Κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο. |
Η κατανάλωση άφθονων υγρών κατά τη διάρκεια της ημέρας:
|
---|
Πρέπει να συνδυάζεται με την κατανάλωση αλατιού. |
Πρέπει να αποφεύγεται. |
Είναι θετική για την υγεία. |
Ο κεντρικός άξονας μετάδοσης κίνησης συνδέει:
|
---|
Το κιβώτιο ταχυτήτων (σασμάν) με τον κινητήρα. |
Το κιβώτιο ταχυτήτων (σασμάν) με το διαφορικό. |
Τον κινητήρα με το διαφορικό. |
Η καλύτερη στρατηγική αντιμετώπισης του άγχους είναι:
|
---|
Η παραίτηση από την αγχώδη εργασία. |
Τα ηρεμιστικά χάπια. |
Η πρόληψη του. |
Σε διεθνές επίπεδο, η εμπλοκή των φορτηγών σε θανατηφόρα ατυχήματα -σε σχέση με αυτή των IX επιβατικών αυτοκινήτων- είναι:
|
---|
Μικρότερη. |
Ίση. |
Μεγαλύτερη. |
Η επίδραση της δύναμης του βάρους στην κίνηση του οχήματος:
|
---|
Είναι σταθερή. |
Μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού. |
Μεταβάλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. |
Ο εβδομαδιαίος χρόνος οδήγησης δεν πρέπει να υπερβαίνει τις:
|
---|
45 ώρες. |
50 ώρες. |
56 ώρες. |
Δημόσιας Χρήσης είναι ένα φορτηγό που:
|
---|
Ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο. |
Ανήκει σε μια ιδιωτική μεταφορική εταιρεία. |
Είναι απορριμματοφόρο του Δήμου. |
Η σωστή συντήρηση και οι τακτικοί έλεγχοι του οχήματος:
|
---|
Αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης. |
Δεν επηρεάζουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης. |
Μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης. |
Με την ενεργοποίηση του κεντρικού διακόπτη κίνδυνου:
|
---|
Ο κινητήρας σταματά να λειτουργεί. |
Το όχημα ακινητοποιείται άμεσα. |
Τίθεται σε λειτουργία το ΑΒS. |
Η ισχύς και η ροπή στρέψης διαφοροποιούνται σημαντικά σε συνάρτηση με:
|
---|
Το φορτίο και τη διανυόμενη απόσταση. |
Την επιτάχυνση και τον αριθμό των στροφών. |
Την επιτάχυνση και το βάθος του πέλματος του ελαστικού. |
Ο μεταφορέας λαθρομεταναστών υποχρεούται όπως καταβάλει τα έξοδα:
|
---|
Για τη διεκπεραίωση της σχετικής γραφειοκρατίας. |
Επαναπροώθησής τους στη χώρα προέλευσης τους. |
Για την αποκατάσταση της ψυχικής οδύνης των οικογενειών τους. |
Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, αν κάποιο άκρο του σώματος του τραυματία αιμορραγεί, αλλά δεν έχει σπάσει, πρέπει να:
|
---|
Του ρίξετε παγωμένο νερό. |
Το ανασηκώσετε. |
Το τοποθετήσετε στο χαμηλότερο δυνατό σημείο. |
Η μεταφορά 100 τηλεοράσεων από την Ανκόνα στην Πάτρα γίνεται με πλοίο. Το φορτηγό, επί του οποίου βρίσκονται οι τηλεοράσεις, τις μεταφέρει στην Αθήνα (τόπος προορισμού) χωρίς να παρεμβληθεί μεταφόρτωση. Η μεταφορά αυτή είναι:
|
---|
Διαδοχική. |
Συνδυασμένη. |
Μεικτή. |
Τα κυρία χαρακτηριστικά που καθορίζουν το βαθμό ευστάθειας του φορτηγού είναι:
|
---|
Το ύψος του φορτηγού, το είδος του φορτίου και οι ιδιότητες του συστήματος μετάδοσης κίνησης. |
Το ύψος του κέντρου βάρους του φορτίου, το πλάτος του φορτηγού, η ανάρτηση και οι ιδιότητες των ελαστικών. |
Το πλάτος της οδού, το μεικτό βάρος του φορτηγού, η ηλικία του οδηγού και η ένταση του ανέμου. |
Ο ηλεκτρομαγνητικός επιβραδυντής λειτουργεί με:
|
---|
Μηδενισμό της παροχής πετρελαίου μέσω ποδομοχλού. |
Έγχυση λαδιού. |
Έλεγχο της ισχύος του ρεύματος. |
Κατά την ασφάλιση παλετών η μέθοδος συγκράτησης του φορτίου που χρησιμοποιείται δεν εξαρτάται:
|
---|
Από τον τύπο και το Βάρος του οχήματος. |
Από την ταχύτητα του οχήματος. |
Από τα σημεία αγκυρωσης. |
Όταν ενεργοποιείται το ΑΒS, ο οδηγός πρέπει:
|
---|
Να απομακρύνει άμεσα το πόδι του από τον ποδομοχλό πέδησης. |
Να εξακολουθήσει να ασκεί κανονική πίεση στον ποδομοχλό πέδησης. |
Να ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στον ποδομοχλό πέδησης. |
Όταν ένα όχημα είναι σταθμευμένο σε επίπεδη επιφάνεια, ασκείται σε αυτό:
|
---|
Δύναμη βαρύτητας. |
Φυγόκεντρος δύναμη. |
Ελκτική δύναμη. |
Σε περίπτωση δυο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί εν γένει καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο στη θέση:
|
---|
«2ος οδηγός». |
«Διαθεσιμότητα». |
«Άλλες εργασίες». |
Πατώντας τον ποδομοχλό πέδησης επιτρέπουμε:
|
---|
Τη ροή υγρού φρένων. |
Τη ροή πεπιεσμένου αέρα. |
Τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος. |
Για να διαπιστωθεί η καλή και ομαλή λειτουργία του συμπλέκτη «ξηράς τριβής»;
|
---|
Μπορείτε να προβείτε σε έλεγχο αποσύμπλεξης και ολίσθησης. |
Πρέπει να απευθυνθείτε άμεσα σε συνεργείο. |
Μπορείτε να προβείτε σε έλεγχο τριβής. |
Η συνθήκη Σένγκεν είναι μία διακρατική συμφωνία που έχει ωβ στόχο τη θέσπιση κοινού πλαισίου για:
|
---|
Τη διακίνηση πολιτών μεταξύ των κρατών-μελών. |
Την εναρμόνιση των αδειών οδήγησης μεταξύ των κρατών-μελών. |
Τις επιβατικές μεταφορές με λεωφορεία. |
Ο όρος «λαθρομετανάστη» περιλαμβάνει τις περιπτώσεις αλλοδαπών που:
|
---|
Εισέρχονται στη χώρα χωρίς νόμιμο ταξιδιωτικό έγγραφο. |
Εργάζονται χωρίς ασφάλιση. |
Είναι ανεπιθύμητοι στη χώρα τούς. |
Η λειτουργία της ζώνης ασφαλείας στηρίζεται σε ένα μηχανισμό που λειτουργεί σαν:
|
---|
Ρολόι. |
Πυξίδα. |
Εκκρεμές. |
Ο οδηγός φορτηγού είναι υπεύθυνος:
|
---|
Μονό για την έγκαιρη μεταφορά του φορτίου. |
Αποκλειστικά για τη σωστή οδήγηση. |
Για το Βάρος και την ασφάλιση του φορτίου. |
Τα κυριότερα μέρη ενός φορτηγού είναι:
|
---|
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης, ο κινητήρας και το πλαίσιο. |
Ο κινητήρας, η αποσκευοθήκη και ο χώρος των επιβατών. |
Ο κινητήρας, το πλαίσιο και το αμάξωμα. |
Κατά την πρόκληση του ατυχήματος επήλθε θάνατος ή τραυμαησμός. Ποινικό δικαστήριο γίνεται οπωσδήποτε στην περίπτωση που ο υπαίτιος οδηγός:
|
---|
Δεν είχε ασφάλιση. |
Είχε καταναλώσει αλκοόλ. |
Είναι επαγγελματίας. |
Ο Ενιαίος Πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης μπορεί να κληθεί:
|
---|
Από κινητό τηλέφωνο εκτός δικτύου. |
Μόνο από σταθερό τηλέφωνο. |
Μόνο από τις Αστυνομικές Αρχές. |
Κατά τη διάρκεια 3 συνεχόμενων εβδομάδων, ένας οδηγός έχει εβδομαδιαία ανάπαυση 33, 45, 45 ωρών αντίστοιχα. Την 4η εβδομάδα, έχει εβδομαδιαία ανάπαυση:
|
---|
Το πολύ 45 ωρών. |
Τουλάχιστον 33 ωρών. |
Τουλάχιστον 57 ωρών. |
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα μηχανικό σύστημα γραναζιών μέσα σε ένα μεταλλικό κιβώτιο. Ο κύριος σκοπός του είναι:
|
---|
Η μεταβολή της σχέσης μετάδοσης των στροφών μεταξύ του κινητήρα και του κεντρικού άξονα. |
Η μεταβολή της σχέσης μετάδοσης των στροφών μεταξύ του κινητήρα και του στροφαλοφόρου άξονα. |
Η μεταβολή της ταχύτητας κίνησης. |
Το Παγκόσμιο Σύστημα Προσδιορισμού Θέσης μπορεί να ανιχνεύει σε πραγματικό χρόνο τη θέση των οχημάτων του μεταφερόμενου φορτίου ή των εμπορευματοκιβωτίων με τη βοήθεια δορυφόρων. Το σύστημα αυτό λέγεται:
|
---|
GPS. |
GIS. |
RDS. |
Δύο φορές την εβδομάδα, η μέγιστη ημερήσια διάρκεια οδήγησης μπορεί να επεκταθεί στις:
|
---|
8 ώρες. |
10 ώρες. |
12 ώρες. |
Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα μπορεί να εφαρμόζονται:
|
---|
Στον κινητήρα. |
Στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τις ζάντες. |
Στο κέντρο βάρους. |
Σε περίπτωση κλοπής, απώλειας ή καταστροφής του EUR.1:
|
---|
Εκδίδεται αντίγραφο αυτού, το οποίο πρέπει να φέρει την ημερομηνία έκδοσης του πρωτότυπου πιστοποιητικού EUR.1. |
Εκδίδεται αντίγραφο αυτού, το οποίο πρέπει να φέρει την ημερομηνία έκδοσης του αντιγράφου του πιστοποιητικού EUR.1. |
Δεν εκδίδεται αντίγραφο. |
Η τεχνολογία της Ζύγισης εν Κινήσει γίνεται:
|
---|
μέσω κατάλληλου συστήματος που βρίσκεται εγκατεστημένο στο οδόστρωμα |
με χρήση γεφυροπλάστιγγας |
μέσω διαδικτύου |
Ο καθοριστικότερος παράγοντας πρόκλησης ή αποτροπής ενός ατυχήματος είναι:
|
---|
Τα έργα υποδομής. |
Οι καιρικές συνθήκες. |
Ο άνθρωπος. |
Φορτηγό μεταφέρει ευπαθή προϊόντα από την Ελλάδα στη Γερμανία και εγκλωβίζεται στην Ιταλία, λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων. Τα εμπορεύματα καταστρέφονται. Ευθύνεται ο μεταφορέας;
|
---|
Όχι, εφόσον αποδείξει ότι η ακινητοποίηση του οχήματος του δεν μπορούσε να προβλεφθεί, όση επιμέλεια κι αν κατέβαλε ο μεταφορέας. |
Ναι, γιατί έπρεπε να έχει ενημερωθεί για το γεγονός της απεργίας, ώστε να ακολουθήσει άλλο δρομολόγιο. |
Όχι, γιατί η ευθύνη βαραίνει τον αποστολέα, που έπρεπε να ενημερώσει τον μεταφορέα για την απεργία. |
Ο τύπος επιβραδυντή με τη χαμηλότερη εν γένει απόδοση είναι:
|
---|
Το μηχανόφρενο. |
Ο υδραυλικός. |
Ο ηλεκτρομαγνητικός. |
Το ωράριο εργασίας του οδηγού υπόκειται σε περιορισμούς κυρίως για λόγους:
|
---|
Οδικής ασφάλειας. |
Συντήρησης του οχήματος. |
Αντιμετώπισης της ανεργίας. |
Οι εταιρείες κοινού φορτίου εκτελούν μεταφορές αγαθών:
|
---|
Χωρίς κάποιο ειδικό μέσο μεταφοράς. |
Για κοινωφελείς σκοπούς. |
Για ανώφελους σκοπούς. |
Το επάγγελμα του οδικού μεταφορέα μεταφοράς εμπορευμάτων:
|
---|
Ασκεί όποιος διαθέτει κατάλληλη άδεια οδήγησης (Γ ή Γ+Ε). |
Ασκεί όποιος διαθέτει στην κατοχή του φορτηγό με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μεγαλύτερο των 3,5 τόνων. |
Ασκούν μεταφορικές επιχειρήσεις έναντι κομίστρου. |
Η δυναμική ευστάθεια του φορτηγού μετράται με το λόγο:
|
---|
Της μάζας του προς την ισχύ. |
Του πραγματικού φορτίου του προς το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο. |
Μεταφοράς φορτίου. |
Οι επιβραδυντές αξιοποιούνται καλύτερα σε υψηλά φορτία και κίνηση:
|
---|
Σε κατωφέρειες μεγάλου μήκους ή/και έντονης κλίσης. |
Σε ανωφέρειες μεγάλου μήκους ή/και έντονης κλίσης. |
Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας. |
Η συνδυασμένη μεταφορά εμπορευμάτων πραγματοποιείται:
|
---|
Στον ίδιο γεωγραφικό χώρο και με ομοιογενή μεταφορικά μέσα. |
Στον ίδιο ή σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με δύο τουλάχιστον ετερογενή μεταφορικά μέσα. |
Σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με ετερογενή μεταφορικά μέσα και χωρίς εκφόρτωση των εμπορευμάτων. |
Σε περίπτωση ατυχήματος πρέπει να κληθεί ο Ενιαίος Πανευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης. Αυτός είναι ο:
|
---|
100. |
112. |
911. |