|
Οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές παρουσιάζουν υψηλό μεταφορικό έργο μετρούμενο:
|
|---|
| Σε χρηματικές μονάδες μεταφερόμενου εμπορεύματος επί τη διανυόμενη απόσταση. |
| Σε τονοχιλιόμετρα. |
| Σε επιβατοχιλιόμετρα. |
|
Στις συμβαλλόμενες εταιρείες οδικών εμπορευματικών μεταφορών, τα οχήματα:
|
|---|
| Δεσμεύονται με σύμβαση ορισμένου χρόνου να εκτελούν μεταφορές. |
| Δεσμεύονται με σύμβαση αορίστου χρόνου να εκτελούν μεταφορές. |
| Δεν απασχολούνται από έναν μόνο εργοδότη, αλλά από διάφορους ανάλογα με την προσφορά εργασίας. |
|
Ο καθημερινός έλεγχος της καλής λειτουργίας του οχήματος μπορεί να:
|
|---|
| Εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα. |
| Καταναλώσει χρόνο και χρήμα. |
| Προκαλέσει σοβαρό ατύχημα. |
|
Κατά τη διενέργεια εμπορευματικής μεταφοράς με ΦΙΧ αυτοκίνητο:
|
|---|
| Η μεταφορά πρέπει να αποτελεί κύρια δραστηριότητα της επιχείρησης. |
| Οδηγός του ΦΙΧ έχει σχέση εξαρτημένης εργασίας με την επιχείρηση. |
| Ο οδηγός του ΦΙΧ δεν οφείλει να έχει ΠΕΙ. |
|
Η σωστή συντήρηση και οι τακτικοί έλεγχοι του οχήματος:
|
|---|
| Αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης. |
| Δεν επηρεάζουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης. |
| Μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης. |
|
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
|
|---|
| Το συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων, τον άξονα μετάδοσης, τους τροχούς. |
| Το τιμόνι, το συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων. |
| Τον άξονα μετάδοσης, τον άξονα διεύθυνσης, τους τροχούς. |
|
Κατά τη φόρτωση ενός φορτηγού:
|
|---|
| Καλό είναι να φορτώνουμε σε πλάτος και όχι σε ύψος. |
| Τα βαριά κιβώτια πρέπει να τοποθετούνται κοντά στα πλαϊνά τοιχώματα. |
| Το κέντρο βάρους του φορτίου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ψηλότερα. |
|
Κατά την οδήγηση σε ανωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας:
|
|---|
| Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιβράδυνση. |
| Προκαλεί αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης. |
| Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιτάχυνση. |
|
Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, το προειδοποιητικό τρίγωνο τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον:
|
|---|
| 50 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
| 20 m από ίο ακινητοποιημένο όχημα. |
| 100 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
|
Οι περισσότερες αστοχίες υδροπνευματικών συστημάτων πέδησης συμβαίνουν εξαιτίας:
|
|---|
| Απώλειας υδραυλικής πίεσης ή μείωσης της απόδοσης σε κατηφόρες μεγάλου μήκους. |
| Απώλειας πνευματικής πίεσης ή μηδενισμού της απόδοσης σε κατηφόρες μεγάλου μήκους. |
| Αύξησης υδραυλικής πίεσης ή αύξησης της κατωφερικής κλίσης. |
|
Σύμφωνα με τη CMR, ο μεταφορέας ευθύνεται για την ολική ή μερική απώλεια των εμπορευμάτων και για τη βλάβη τους:
|
|---|
| Στην περίπτωση που η απώλεια προκλήθηκε από υπαιτιότητα του αποστολέα. |
| Στην περίπτωση την οποία υπήρχε ελάττωμα του εμπορεύματος που δεν μπορούσε να εντοπίσει ο μεταφορέας. |
| Στην περίπτωση λανθασμένης ενέργειας του προσώπου στο οποίο εκμίσθωσε το όχημα. |
|
Η σύμβαση CMR έχει εφαρμογή σε κάθε συμβόλαιο για τη μεταφορά εμπορευμάτων οδικώς με οχήματα επ' αμοιβή, όταν:
|
|---|
| Ο τόπος παραλαβής και ο τόπος παράδοσης των εμπορευμάτων βρίσκονται σε δυο διαφορετικές χώρες. |
| Το φορτηγό κατά τη μεταφορά διέρχεται από δύο ή περισσότερες διαφορετικές χώρες. |
| Ο τόπος παραλαβής των εμπορευμάτων είναι σε χώρα που δεν ανήκει στην ΕΕ. |
|
Οικονομία καυσίμου επιτυγχάνεται οδηγώντας με:
|
|---|
| Υψηλές στροφές του κινητήρα. |
| Χαμηλές στροφές του κινητήρα. |
| Διαρκείς εναλλαγές σχέσεων μετάδοσης. |
|
Ο ταχογράφος δεν καταγράφει:
|
|---|
| Την ταχύτητα κίνησης. |
| Τη διανυόμενη απόσταση. |
| Τη χιλιομετρική θέση. |
|
Όταν η ταχύτητα κίνησης ενός οχήματος διπλασιάζεται, η αεροδυναμική αντίσταση:
|
|---|
| Υποδιπλασιάζεται. |
| Διπλασιάζεται. |
| Τετραπλασιάζεται. |
|
Σε περίπτωση κλαταρίσματος ελαστικών, η διατήρηση του ελέγχου του οχήματος μπορεί να επιτευχθεί:
|
|---|
| Με άμεση και απότομη πέδηση. |
| Με σταθερό κράτημα του τιμονιού. |
| Με άναμμα του δεξιού φλας. |
|
Η κανονική περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης είναι αυτή που υπερβαίνει τις:
|
|---|
| 9 ώρες. |
| 10 ώρες. |
| 11 ώρες. |
|
Ο περιοριστής ταχύτητας έχει ως σκοπό να περιορίσει την ταχύτητα του φορτηγού:
|
|---|
| Ανάλογα με τα όρια ταχύτητας κάθε οδού. |
| Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκην. |
| Κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο. |
|
Το σύστημα πέδησης επιτρέπει την προοδευτική μείωση ή και το μηδενισμό της ταχύτητας κίνησης του οχήματος και:
|
|---|
| Εξασφαλίζει οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. |
| Η συχνή χρήση του περιορίζει την εκπομπή αερίων ρύπων. |
| Εξασφαλίζει την ακινησία του ακόμη και σε οδούς με σημαντική κλίση. |
|
Όταν η αεροδυναμική αντίσταση αυξάνεται, η κατανάλωση καυσίμου:
|
|---|
| Παραμένει σταθερή. |
| Μειώνεται. |
| Αυξάνεται. |
|
Μικρότερη πίεση ελαστικών, σε σχέση με την προβλεπόμενη, συνεπάγεται:
|
|---|
| Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. |
| Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. |
| Μείωση του κόστους συντήρησης. |
|
Κατά την πρόκληση του ατυχήματος επήλθε θάνατος ή τραυμαησμός. Ποινικό δικαστήριο γίνεται οπωσδήποτε στην περίπτωση που ο υπαίτιος οδηγός:
|
|---|
| Δεν είχε ασφάλιση. |
| Είχε καταναλώσει αλκοόλ. |
| Είναι επαγγελματίας. |
|
Αν ένα σώμα κινείται ευθύγραμμα και ασκήσουμε σε αυτό μια δύναμη κάθετη στην τροχιά του, τότε το σώμα θα αρχίσει να:
|
|---|
| Κινείται κατά τη διεύθυνση της δύναμης που του ασκήθηκε. |
| Κάνει ευθύγραμμη ταλάντωση. |
| Διαγράφει καμπύλη τροχιά. |
|
Κατά τη μεταφορά παλετών:
|
|---|
| Το φορτίο πρέπει να ασφαλιστεί στην παλέτα. |
| Πρέπει η παλέτα να ασφαλιστεί στο όχημα. |
| Πρέπει και το φορτίο να ασφαλιστεί στην παλέτα και η παλέτα στο όχημα. |
|
Αύξηση των στροφών του κινητήρα συνεπάγεται γενικώς μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά, μεγαλύτερη οικονομία επιτυγχάνεται περί:
|
|---|
| Τις 1.000 στροφές ανά λεπτό. |
| Τις 1.500 στροφές ανά λεπτό. |
| Τις 2.000 στροφές ανά λεπτό. |
|
Ένας συρμός μπορεί να αποτελείται από:
|
|---|
| Ένα τριαξονικό φορτηγό και ένα μονοαξονικό ημιρυμουλκούμενο. |
| Ένα μονοαξονικό φορτηγό και ένα τριαξονικό ρυμουλκούμενο. |
| Ένα διαξονικό φορτηγό και ένα διαξονικό ρυμουλκούμενο. |
|
Το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ) πρέπει να ανανεώνεται κάθε:
|
|---|
| 5 χρόνια. |
| 7 χρόνια. |
| 5 χρόνια για οδηγούς ηλικίας άνω των 65 ετών. |
|
Υποχρέωση χρήσης ζώνης ασφαλείας έχουν:
|
|---|
| Οι έγκυες γυναίκες. |
| Άτομα που το ανάστημά τους είναι κάτω από 1,50 μετρά. |
| Άτομα που το βάρος τους είναι πάνω από 120 κιλά. |
|
Σε μία απότομη στροφή, η φυγόκεντρος δύναμη ωθεί τους επιβάτες προς:
|
|---|
| Το δάπεδο του λεωφορείου. |
| Το εξωτερικό της στροφής. |
| Το εσωτερικό της στροφής. |
|
Σε περίπτωση λανθασμένης καταγραφής στον ψηφιακό ταχογράφο, ο οδηγός οφείλει να:
|
|---|
| Απευθυνθεί άμεσα στις Αρμόδιες Αρχές. |
| Εκτυπώσει το σχετικό φύλλο και πάνω σε αυτό να επισημάνει το λάθος. |
| Διορθώσει ψηφιακά το λάθος. |
|
Η συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή:
|
|---|
| Πρέπει να αποφεύγεται εντός πόλεων. |
| Πρέπει πάντοτε να προτιμάται,. |
| Πρέπει να αποφεύγεται σε κατωφέρειες με έντονη κλίση. |
|
Τα βαριά γεύματα πρέπει να αποφεύγονται :
|
|---|
| Πρωί. |
| Μεσημέρι. |
| Βράδυ. |
|
Σε περίπτωση ατυχήματος πρέπει να κληθεί ο Ενιαίος Πανευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης. Αυτός είναι ο:
|
|---|
| 100. |
| 112. |
| 911. |
|
Ποια βασικά στοιχεία μεταξύ άλλων πρέπει να αναγράφονται στο δελτίο CMR;
|
|---|
| Τόπος κατοικίας του οδηγού και του αποστολέα. |
| Στοιχεία αποστολέα, παραλήπτη, μεταφορέα, τόπο παραλαβής και παράδοσης των εμπορευμάτων, περιγραφή εμπορευμάτων, αριθμό δεμάτων, μεικτό Βάρος κτλ. |
| Οι διευθύνσεις αποστολέα και παραλήπτη, η άδεια οδήγησης του οδηγού και τα τηλέφωνα του παραλήπτη. |
|
Ο ευρωπαϊκός κανονισμός 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας ισχύει για φορτηγά:
|
|---|
| Άνω των 3,5 τόνων. |
| Κάτω των 3,5 τόνων. |
| Άνω των 7 τόνων. |
|
Ο όρος «λαθρομετανάστη» περιλαμβάνει τις περιπτώσεις αλλοδαπών που:
|
|---|
| Εισέρχονται στη χώρα χωρίς νόμιμο ταξιδιωτικό έγγραφο. |
| Εργάζονται χωρίς ασφάλιση. |
| Είναι ανεπιθύμητοι στη χώρα τούς. |
|
'Ένα φορτηγό μεταφέρει 6 τόνους εμπορευμάτων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη (απόσταση περίπου 500 χιλιομέτρων) και επιστρέφει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα με 5 τόνους εμπορευμάτων. Το κόμιστρο για την απλή διαδρομή ανέρχεται στα 300 ευρώ/τόνο. Αυτό αντιστοιχεί σε:
|
|---|
| 1.100 τονοχιλιόμετρα. |
| 3.300 τονοχιλιόμετρα. |
| 5.500 τονοχιλιόμετρα. |
|
Η κανονική περίοδος εβδομαδιαίας ανάπαυσης είναι μία περίοδος ανάπαυσης του οδηγού διάρκειας τουλάχιστον:
|
|---|
| 4,5 ωρών. |
| 45 λεπτών. |
| 45 ωρών. |
|
Η επιτάχυνση ωθεί το φορτίο:
|
|---|
| Προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
| Αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
| Προς το εσωτερικό της στροφής. |
|
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι περιορισμοί ωραρίου εργασίας διασφαλίζουν ίσους όρους:
|
|---|
| Στον ανταγωνισμό. |
| Στην εύρεση εργασίας. |
| Στις μετακινήσεις των μεταναστών. |
|
Ύστερα από ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα, με θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό ή ακόμα και με μεγάλες υλικές ζημιές, εξελίσσονται (συνήθως) δυο δικαστικές διαδικασίες:
|
|---|
| Η ποινική διαδικασία για την τιμωρία του υπαίτιου οδηγού και η αστική διαδικασία για την αποζημίωση του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων. |
| Η ποινική διαδικασία για την αποζημίωση του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων και η αστική διαδικασία για την τιμωρία του υπαίτιου οδηγού. |
| Η ποινική διαδικασία για την τιμωρία του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων και η αστική διαδικασία για την αποζημίωση του υπαίτιου οδηγού. |
|
Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα εφαρμόζονται:
|
|---|
| Στον κινητήρα. |
| Στο κέντρο στροφής. |
| Στην επιφάνεια επαφής των τροχών με το οδόστρωμα. |
|
Η μειωμένη εβδομαδιαία περίοδος ανάπαυσης είναι περίοδος ανάπαυσης του οδηγού διάρκειας μεταξύ:
|
|---|
| 24 και 45 λεπτών. |
| 24 και 45 ωρών. |
| 24 και 48 ωρών. |
|
Το τονοχιλιόμετρο είναι μια ευρέως χρησιμοποιούμενη μονάδα μέτρησης:
|
|---|
| Των κερδών μιας μεταφορικής επιχείρησης. |
| Του μεταφορικού κόστους του ανά τόνο μεταφερομένου εμπορεύματος. |
| Του πραγματοποιούμενου μεταφορικού έργου. |
|
Η ευστάθεια ενός οχήματος είναι η αντίσταση του:
|
|---|
| Στην ανατροπή. |
| Στη μεταβολή της κινητικής του κατάστασης. |
| Στους χειρισμούς του οδηγού. |
|
Μπορεί να γίνει μεταφορά προς ή από τρίτη χώρα χωρίς τη χρησιμοποίηση δελτίων TIR;
|
|---|
| Όχι, σε καμία περίπτωση. |
| Ναι αλλά σε αυτή την περίπτωση εφαρμόζονται οι εθνικές τελωνειακές διαδικασίες. |
| Ναι, υπό την προϋπόθεση ότι το όχημα έχει κατ' επανάληψη πραγματοποιήσει ταξίδια στην ΕΕ και σε τρίτες χώρες. |
|
Ο τύπος επιβραδυντή που παρουσιάζει προβλήματα υπερθέρμανσης είναι:
|
|---|
| Το μηχανόφρενο. |
| Ο υδραυλικός. |
| Ο ηλεκτρομαγνητικός. |
|
Ο χρόνος οδήγησης κατά τη διάρκεια δυο συνεχόμενων (ημερολογιακών εβδομάδων δεν πρέπει να υπερβαίνει τις:
|
|---|
| 90 ώρες. |
| 100 ώρες. |
| 112 ώρες. |
|
Ο οδηγός δεν μπορεί να δουλεύει συνεχόμενα για περισσότερο από:
|
|---|
| Πέντε 24ωρα. |
| Έξι 24ωρα. |
| Επτά 24ωρα. |
|
Σε ποιες περιπτώσεις μεταφοράς δεν εφαρμόζεται η CMR;
|
|---|
| Σε μεταφορές τροφίμων. |
| Σε μεταφορές επίπλων. |
| Σε μεταφορές φαρμάκων. |
|
Πώς επιβεβαιώνεται η ύπαρξη του συμβολαίου (σύμβασης) μεταφοράς CMR;
|
|---|
| Με το δελτίο παραδόσεως διεθνούς φορτωτικής (CMR), που εκδίδεται σε τρία αντίτυπα, τα οποία υπογράφουν ο αποστολέας και ο μεταφορέας. |
| Με συμβολαιογραφική πράξη, που υπογράφουν φορτωτής και αποστολέας. |
| Με υπεύθυνη δήλωση που χορηγεί ο αποστολέας στο μεταφορέα. |
|
Σε κίνηση σε κατωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας συμβάλλει στη:
|
|---|
| Μείωση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος. |
| Μείωση της απαιτούμενης δύναμης πέδησης για έλεγχο του οχήματος. |
| Αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης. |
|
Η παρακολούθηση της κατάστασης του φορτίου είναι εφικτή με χρήση:
|
|---|
| Ειδικών αισθητήρων που τοποθετούνται στο φορτίο. |
| Ψηφιακού συστήματος που τοποθετείται στο φορτίο. |
| Συστήματος ραδιοσυχνοτήτων που τοποθετείται στο φορτίο. |
|
Η ορθολογική οδήγηση:
|
|---|
| Περιλαμβάνει την ασφαλή και οικονομική οδήγηση. |
| Προϋποθέτει την οδήγηση οχημάτων τελευταίας τεχνολογίας. |
| Πρέπει να καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο. |
|
Δεν είναι απαραίτητο να συνοδεύονται από πιστοποιητικό κυκλοφορίας A.TR. (υπό ορισμένες προϋποθέσεις):
|
|---|
| Τα εμπορεύματα που μεταφέρουν οι ταξιδιώτες και δεν προορίζονται για εμπορική χρήση, οι ταχυδρομικές αποστολές και τα ταχυδρομικά δέματα. |
| Τα εμπορεύματα που μεταφέρουν οι ταξιδιώτες και προορίζονται για εμπορική χρήση, οι ταχυδρομικές αποστολές και τα ταχυδρομικά δέματα. |
| Οι ταχυδρομικές αποστολές, τα ευπαθή τρόφιμα και τα εμπορεύματα που μεταφέρουν οι ταξιδιώτες και προορίζονται για εμπορική χρήση. |
|
Ο οδηγός μπορεί να έχει το πολύ 3 μειωμένες ημερήσιες χρονικές περιόδους ανάπαυσης μεταξύ δυο:
|
|---|
| Οποιωνδήποτε εβδομαδιαίων περιόδων ανάπαυσης. |
| Ημερολογιακών εβδομάδων. |
| Οποιωνδήποτε κανονικών ημερησίων περιόδων ανάπαυσης. |
|
Οι αισθητήρες ενός συστήματος ΑΒS «μετρούν»:
|
|---|
| Την ταχύτητα κίνησης του οχήματος. |
| Τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής των κινητηρίων από αυτή των μη κινητηρίων τροχών. |
| Την απόλυτη τιμή της ταχύτητας περιστροφής των τροχών. |
|
Ο συμπλέκτης παρεμβάλλεται μεταξύ:
|
|---|
| Του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. |
| Του τιμονιού και του κιβωτίου ταχυτήτων. |
| Του κινητήρα και των τροχών. |
|
Οι ώρες οδήγησης σε διάστημα μίας ημερολογιακής εβδομάδας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις:
|
|---|
| 56 ώρες. |
| 58 ώρες. |
| 50 ώρες. |
|
Οικονομία καυσίμου επιτυγχάνεται οδηγώντας με την:
|
|---|
| Υψηλότερη δυνατή σχέση μετάδοσης. |
| Μικρότερη δυνατή σχέση μετάδοσης. |
| Όπισθεν. |