ερώτηση 1
Η μειωμένη εβδομαδιαία περίοδος ανάπαυσης είναι περίοδος ανάπαυσης του οδηγού διάρκειας μεταξύ:
24 και 45 λεπτών.
24 και 45 ωρών.
24 και 48 ωρών.
ερώτηση 2
Σε περίπτωση ατυχήματος πρέπει να κληθεί ο Ενιαίος Πανευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης. Αυτός είναι ο:
100.
112.
911.
ερώτηση 3
Για τον πλήρη έλεγχο του οχήματος, η ελκτική δύναμη σε σχέση με την στατική τριβή πρέπει να είναι:
Μικρότερη.
Ίση.
Μεγαλύτερη.
ερώτηση 4
Οι ώρες οδήγησης μεταξύ δύο εβδομαδιαίων αναπαύσεων δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις:
56 ώρες.
58 ώρες.
50 ώρες.
ερώτηση 5
Η ιδιόχειρη καταγραφή στοιχείων στον ψηφιακό ταχογράφο:
Μπορεί να προκαλέσει βλάβη και επισύρει κυρώσεις.
Επιτρέπεται για προσθήκη συμπληρωματικών στοιχείων.
Αποτελεί προϋπόθεση της σωστής λειτουργίας του.
ερώτηση 6
Το μέτρο της φυγόκεντρου δύναμης είναι σε σχέση με το μέτρο της κεντρομόλου:
Μικρότερο.
Ίσο.
Μεγαλύτερο.
ερώτηση 7
Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας:
Χρησιμοποιεί καύσιμο περισσότερο πτητικό.
Έχει χαμηλότερη απόδοση ισχύος.
Έχει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
ερώτηση 8
Η αρχή λειτουργίας του αερόσακου βασίζεται στην προσπάθεια:
Αύξησης του χρόνου που ο οδηγός Βιώνει τη σύγκρουση.
Μείωσης του χρόνου που ο οδηγός Βιώνει τη σύγκρουση.
Μείωσης του χρόνου κρούσης.
ερώτηση 9
Όταν ενεργοποιείται το ΑΒS, ο οδηγός πρέπει:
Να απομακρύνει άμεσα το πόδι του από τον ποδομοχλό πέδησης.
Να εξακολουθήσει να ασκεί κανονική πίεση στον ποδομοχλό πέδησης.
Να ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στον ποδομοχλό πέδησης.
ερώτηση 10
Η εφαρμογή της ορθολογικής οδήγησης αποφέρει μείωση:
Της ηχορύπανσης.
Της οικονομίας καυσίμου.
Στα τέλη κυκλοφορίας.
ερώτηση 11
Ο μεταφορέας λαθρομεταναστών υποχρεούται όπως καταβάλει τα έξοδα:
Για τη διεκπεραίωση της σχετικής γραφειοκρατίας.
Επαναπροώθησής τους στη χώρα προέλευσης τους.
Για την αποκατάσταση της ψυχικής οδύνης των οικογενειών τους.
ερώτηση 12
Σε ξαφνική ριπή ανατολικού ανέμου, συνιστάται:
Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα δυτικά.
Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα ανατολικά.
Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα νότια.
ερώτηση 13
Μεταξύ των συνηθέστερων κατηγοριών ατυχημάτων με εμπλοκή φορτηγού είναι οι εξής:
Οι απαιτήσεις τριβής σε δεξιά στροφή και η σταθερή επιβράδυνση πέδησης.
Οι απαιτήσεις τριβής σε αριστερή στροφή και η σταθερή επιτάχυνση.
Τα απορρίμματα οχημάτων και οι απότομες κλίσεις.
ερώτηση 14
Ο ηλεκτρομαγνητικός επιβραδυντής λειτουργεί με:
Μηδενισμό της παροχής πετρελαίου μέσω ποδομοχλού.
Έγχυση λαδιού.
Έλεγχο της ισχύος του ρεύματος.
ερώτηση 15
Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα εφαρμόζονται:
Στον κινητήρα.
Στο κέντρο στροφής.
Στην επιφάνεια επαφής των τροχών με το οδόστρωμα.
ερώτηση 16
Όταν ανάβει εν κινήσει η ενδεικτική λυχνία θερμοκρασίας (δείχνει κόκκινο):
Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει το φορτηγό.
Η θερμοκρασία δεν έχει υπερβεί τους 50°C.
Η θερμοκρασία έχει πέσει κάτω από τους 0°C.
ερώτηση 17
Στην ιδανική θέση οδήγησης, όταν οι καρποί του οδηγού ακουμπούν το τιμόνι:
Η πλάτη του δεν πρέπει να απομακρύνεται από την πλάτη του καθίσματος.
Το πόδι του πρέπει να είναι ελαφρά λυγισμένο.
Τα αυτιά του πρέπει να ακουμπούν στο προσκέφαλο.
ερώτηση 18
Πατώντας τον ποδομοχλό πέδησης επιτρέπουμε:
Τη ροή υγρού φρένων.
Τη ροή πεπιεσμένου αέρα.
Τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος.
ερώτηση 19
Ο βασικός ανταγωνισμός των οδικών εμπορευματικών μεταφορών προέρχεται από:
Τις αναβαθμιζόμενες σιδηροδρομικές μεταφορές.
Τις αναβαθμιζόμενες θαλάσσιες μεταφορές.
Τις αναβαθμιζόμενες αεροπορικές μεταφορές.
ερώτηση 20
Ύστερα από ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα, με θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό ή ακόμα και με μεγάλες υλικές ζημιές, εξελίσσονται (συνήθως) δυο δικαστικές διαδικασίες:
Η ποινική διαδικασία για την τιμωρία του υπαίτιου οδηγού και η αστική διαδικασία για την αποζημίωση του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων.
Η ποινική διαδικασία για την αποζημίωση του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων και η αστική διαδικασία για την τιμωρία του υπαίτιου οδηγού.
Η ποινική διαδικασία για την τιμωρία του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων και η αστική διαδικασία για την αποζημίωση του υπαίτιου οδηγού.
ερώτηση 21
Η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στο κέντρο της πόλης προκαλεί:
Φθορά στο οδόστρωμα των αυτοκινητόδρομων.
Γενικότερη αναβάθμιση.
Γενικότερη υποβάθμιση.
ερώτηση 22
Τα έτοιμα γεύματα όπως μπισκότα, τσιπς κ.λπ. πρέπει να αποφεύγονται, διότι:
Έχουν υψηλή διατροφική αξία.
Δεν έχουν καμιά σχεδόν διατροφική αξία.
Περιέχουν χαμηλές ποσότητες ακόρεστων λιπαρών.
ερώτηση 23
Η εκτεταμένη χρήση των φρένων προκαλεί μείωση της απόδοσής τους λόγω:
Αύξησης της θερμοκρασίας.
Πτώσης της πίεσης.
Πτώσης της θερμοκρασίας.
ερώτηση 24
Όταν ένα όχημα με φορτίο μεταφέρεται σε πλοίο:
Πρέπει να χρησιμοποιούνται τα ίδια συστήματα ασφάλισης με αυτά που χρησιμοποιούνται για την ασφάλιση φορτίου που μεταφέρεται οδικώς.
Αρκεί η ασφάλιση του φορτίου στο όχημα.
Είναι απαραίτητη η ασφάλιση του οχήματος στο πλοίο.
ερώτηση 25
Στις διεθνείς μεταφορές ο αποστολέας φέρει ευθύνη στην περίπτωση που δώσει στον μεταφορέα στοιχεία ανακριβή ή ανεπαρκή για το εμπόρευμα και τη μεταφορά;
Είναι υπεύθυνος για κάθε δαπάνη, απώλεια και βλάβη την οποία θα μπορούσε να υποστεί ο μεταφορέας.
Φέρει ευθύνη, αλλά όχι μέχρι του σημείου να αποζημιώσει τον μεταφορέα.
Φέρει ευθύνη, αλλά καταβάλλει τη μισή αποζημίωση στον μεταφορέα για τυχόν βλάβες ή απώλειες.
ερώτηση 26
Η παρακολούθηση σεμιναρίων επιμόρφωσης για την παροχή πρώτων βοηθειών είναι:
Ανώφελη.
Προαιρετική αλλά χρήσιμη.
Υποχρεωτική.
ερώτηση 27
Σε περίπτωση κλαταρίσματος ελαστικών φορτηγού, ο κίνδυνος απώλειας του ελέγχου του οχήματος είναι εν γένει:
Μεγαλύτερος όταν συμβαίνει σε εμπρόσθιο ελαστικό.
Μεγαλύτεροι όταν συμβαίνει σε οπίσθιο ελαστικό.
Ο ίδιος είτε συμβαίνει σε εμπρόσθιο είτε σε οπίσθιο ελαστικό.
ερώτηση 28
Το δελτίο παράδοσης (φορτωτική CMR) δεν περιέχει:
Τις απαιτούμενες οδηγίες και τις τελωνιακές και λοιπές διατυπώσεις.
Το όνομα και τη διεύθυνση του παραλήπτη.
Τη χιλιομετρική απόσταση του τόπου παραλαβής και παράδοσης των εμπορευμάτων.
ερώτηση 29
Η καύση στον πετρελαιοκινητήρα επιτυγχάνεται μέσω:
Ηλεκτρικού κυκλώματος.
Επαγωγής.
Συμπίεσης αέρα.
ερώτηση 30
Στις διεθνείς μεταφορές, για κάθε βλάβη που μπορεί να υποστεί ο μεταφορέας, ο αποστολέας:
Φέρει ευθύνη σε κάθε περίπτωση.
Φέρει ευθύνη στην περίπτωση που δώσει στον μεταφορέα στοιχεία ανακριβή ή ανεπαρκή για το εμπόρευμα και τη μεταφορά.
Δεν φέρει ευθύνη.
ερώτηση 31
Όταν η δύναμη τριβής αυξάνεται, ο συντελεστής πρόσφυσης εν γένει:
Μειώνεται.
Αυξάνεται.
Δεν μεταβάλλεται.
ερώτηση 32
Για την πραγματοποίηση εμπορευματικής οδικής μεταφοράς μεταξύ δυο χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο μεταφορέας πρέπει να διαθέτει:
Κοινοτική άδεια.
Διμερή άδεια.
Σύμβαση CMR.
ερώτηση 33
Μετά την οδήγηση 4,5 ωρών ο οδηγός πρέπει να σταματάει για διάλειμμα διάρκειας τουλάχιστον:
4,5 ωρών.
45 λεπτών.
15 ή 30 λεπτών.
ερώτηση 34
Φορτηγό Δημόσιας Χρήσης (ΦΔΧ) που θα ενταχθεί στο χώρο των διεθνών μεταφορών:
Πρέπει να παραμείνει σε αυτόν για 3 χρόνια.
Δεν μπορεί να επανέλθει στο χώρο των εθνικών μεταφορών.
Δεν μπορεί να επανέλθει στο χώρο των εθνικών μεταφορών πριν την παρέλευση πενταετίας.
ερώτηση 35
Το Παγκόσμιο Σύστημα Προσδιορισμού Θέσης μπορεί να ανιχνεύει σε πραγματικό χρόνο τη θέση των οχημάτων του μεταφερόμενου φορτίου ή των εμπορευματοκιβωτίων με τη βοήθεια δορυφόρων. Το σύστημα αυτό λέγεται:
GPS.
GIS.
RDS.
ερώτηση 36
Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα κατανάλωσης υγρών είναι:
1/2 λίτρο.
1 λίτρο.
2 λίτρα.
ερώτηση 37
Η κόπωση του οδηγού μπορεί να οδηγήσει:
Στη μείωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία.
Στη βελτίωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία.
Στη μείωση του χρόνου αντίδρασης και, ενδεχομένως, σε υπερδιέγερση.
ερώτηση 38
Νομαρχιακές οδικές εμπορευματικές μεταφορές πραγματοποιούνται μεταξύ:
Διαφορετικών νομών εντός της Ελλάδας.
Πόλεων του ίδιου νόμου όπου τα ΦΔΧ έχουν την έδρα τους και στους γειτονικούς νομούς.
Πρωτεύουσας νομού και έδρας του οχήματος.
ερώτηση 39
Μπορεί να γίνει μεταφορά προς ή από τρίτη χώρα χωρίς τη χρησιμοποίηση δελτίων TIR;
Όχι, σε καμία περίπτωση.
Ναι αλλά σε αυτή την περίπτωση εφαρμόζονται οι εθνικές τελωνειακές διαδικασίες.
Ναι, υπό την προϋπόθεση ότι το όχημα έχει κατ' επανάληψη πραγματοποιήσει ταξίδια στην ΕΕ και σε τρίτες χώρες.
ερώτηση 40
Ο όρος «λαθρομετανάστης» περιλαμβάνει τις περιπτώσεις αλλοδαπών που:
Εισήλθαν νόμιμα στη χώρα, αλλά έπαψε η νομιμότητα της παραμονής τους.
Εργάζονται χωρίς ασφάλιση.
Εξέρχονται από τη χώρα αφού έπαψε η νομιμότητα της παραμονής τους.
ερώτηση 41
Η μεταφορά εμπορευμάτων από Ελλάδα προς Τουρκία με σερβικό φορτηγό αυτοκίνητο είναι:
Τράνζιτ (transit) μεταφορά.
Τριγωνική μεταφορά.
Διμερής μεταφορά.
ερώτηση 42
Όταν ανάβει εν κινήσει η ενδεικτική λυχνία θερμοκρασίας (δείχνει κόκκινο):
Ο οδηγός δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει ψυκτικό υγρό.
Η θερμοκρασία έχει υπερβεί τους 100°C.
Η θερμοκρασία έχει πέσει κάτω από τους 0°C.
ερώτηση 43
Οι ώρες οδήγησης σε διάστημα μίας ημερολογιακής εβδομάδας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις:
56 ώρες.
58 ώρες.
50 ώρες.
ερώτηση 44
Μεταξύ των παρακάτω περιπτώσεων, μικρότερη δύναμη απαιτείται:
Για την εκκίνηση ενός λεωφορείου.
Για τη διατήρηση σταθερής ταχύτητας.
Για την ακινητοποίηση ενός λεωφορείου.
ερώτηση 45
Οι θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες σε μεταφορές προϊόντων:
Εντός των πόλεων.
Κατά μήκος μεγάλων αποστάσεων.
Μεγάλης αξίας.
ερώτηση 46
Η φυγόκεντρος δύναμη εκφράζει την τάση του περιστρεφόμενου σώματος να:
Απομακρυνθεί από ίο κέντρο περιστροφής του.
Πλησιάσει το κέντρο περιστροφής του.
Ταλαντώνεται γύρω από το κέντρο περιστροφής του.
ερώτηση 47
Σε περίπτωση δευτέρου οδηγού, κάθε οδηγός πρέπει να έχει ημερήσια περίοδο ανάπαυσης τουλάχιστον 9 ωρών εντός διαστήματος:
21 ωρών.
24 ωρών.
30 ωρών.
ερώτηση 48
Σε περίπτωση που λαθρομετανάστης χάσει τη ζωή του κατά την είσοδο του στη χώρα, ο μεταφορέας:
Απαλλάσσεται.
Έχει διοικητικές μόνο κυρώσεις.
Τιμωρείται μέχρι και με ισόβια κάθειρξη.
ερώτηση 49
Κατά την οδήγηση φορτηγού, πρέπει γενικώς να αποφεύγεται:
Η προοδευτική επιτάχυνση και επιβράδυνση.
Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας.
Η απότομη σύμπλεξη και αποσύμπλεξη.
ερώτηση 50
Ο έντονος πλευρικός άνεμος ασκεί στο λεωφορείο πλευρική δύναμη, η οποία επιδρά στην ευστάθεια του:
Ευμενώς.
Δυσμενώς.
Ευμενώς ή δυσμενώς ανάλογα με την κλίση της οδού.
ερώτηση 51
Κατά τη χρήση ψηφιακού ταχογράφου, η ιδιόχειρη καταγραφή στοιχείων είναι απαραίτητη σε περίπτωση:
Δυσλειτουργίας κάποιου οργάνου.
Ελέγχου από τις Αστυνομικές Αρχές.
Μη εξοικείωσης του οδηγού με τη χρήση του.
ερώτηση 52
Η μεταφορά 100 τηλεοράσεων από την Ανκόνα στην Πάτρα γίνεται με πλοίο. Το φορτηγό, επί του οποίου βρίσκονται οι τηλεοράσεις, τις μεταφέρει στην Αθήνα (τόπος προορισμού) χωρίς να παρεμβληθεί μεταφόρτωση. Η μεταφορά αυτή είναι:
Διαδοχική.
Συνδυασμένη.
Μεικτή.
ερώτηση 53
Η διενέργεια εμπορευματικών μεταφορών με φορτηγό αυτοκίνητο ταξινομημένο σε χώρα της ΕΕ και σημεία φόρτωσης και εκφόρτωσης δυο διαφορετικά κράτη-μέλη διενεργείται:
Με κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92.
Με άδεια διέλευσης κατόπιν διμερούς συμφωνίας μεταξύ των χωρών.
Μόνο με άδεια ΕΔΥΜ.
ερώτηση 54
Γενικά, οι πιο επικίνδυνες ώρες για εμφάνιση του φαινομένου της κόπωσης του οδηγού είναι οι:
Απογευματινές.
Μεσημβρινές.
Πρώτες πρωινές.
ερώτηση 55
Η ευστάθεια ενός οχήματος είναι η αντίσταση του:
Στην ανατροπή.
Στη μεταβολή της κινητικής του κατάστασης.
Στους χειρισμούς του οδηγού.
ερώτηση 56
Η ενέργεια που έχουν τα οχήματα κατά την κίνηση τους προέρχεται από τον κινητήρα και μετατρέπεται τελικά σε:
Αιολική ενέργεια.
Ατμοσφαιρικούς ρύπους.
Θερμότητα.
ερώτηση 57
Η ασφαλής φόρτωση δεν είναι ευθύνη:
Του οδηγού.
Των αστυνομικών αρχών.
Του υπεύθυνου της φόρτωσης.
ερώτηση 58
Η «έξυπνη κάρτα» οδηγού μπορεί να χρησιμοποιηθεί:
Από δύο οδηγούς για το ίδιο όχημα.
Από τον ίδιο οδηγό για δύο οχήματα.
Ως πιστωτική κάρτα.
ερώτηση 59
Σε κατωφέρειες, συνιστάται η οδήγηση:
Στην πράσινη περιοχή του στροφόμετρου.
Στην κίτρινη περιοχή του στροφόμετρου.
Στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου.
ερώτηση 60
Ο χρόνος οδήγησης κατά τη διάρκεια δυο συνεχόμενων (ημερολογιακών εβδομάδων δεν πρέπει να υπερβαίνει τις:
90 ώρες.
100 ώρες.
112 ώρες.
Χρόνος