|
Το ηλεκτρονικό σύστημα ρύθμισης και αντιμετώπισης της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών (ΑSR) παρεμβαίνει:
|
|---|
| Στο σύστημα διεύθυνσης ή/και στην πίεση των εμπρόσθιων ελαστικών. |
| Στο σύστημα πέδησης ή/και στην παροχή καυσίμου. |
| Στο σύστημα διεύθυνσης ή/και στην πίεση των οπισθίων ελαστικών. |
|
Ένας μπλοκαρισμένος τροχός δεν παρέχει καθόλου δύναμη έλξης για:
|
|---|
| Επιβράδυνση. |
| Στροφή. |
| Επιτάχυνση. |
|
Το κύριο σύστημα πέδησης των βαρέων οχημάτων αποτελείται από τρία υποσυστήματα:
|
|---|
| ΑΒS, ποδομοχλός πέδησης, πέδη στάθμευσης. |
| Κύρια πέδη, ΑΒS, ποδομοχλό πέδησης. |
| Κύρια πέδη, πέδη ανάγκης, πέδη στάθμευσης. |
|
Σε κίνηση σε κατωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας συμβάλλει στη:
|
|---|
| Μείωση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος. |
| Αύξηση της απαιτούμενης δύναμης πέδησης για έλεγχο του οχήματος. |
| Μείωση της απόστασης ακινητοποίησης. |
|
Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα μπορεί να εφαρμόζονται:
|
|---|
| Στον κινητήρα. |
| Στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τις ζάντες. |
| Στο κέντρο βάρους. |
|
Σε ανωφέρειες, η οδήγηση συνήθως γίνεται:
|
|---|
| Στην πράσινη περιοχή του στροφόμετρου. |
| Στην κίτρινη περιοχή του στροφόμετρου. |
| Στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. |
|
Σε περίπτωση δύο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί κάνει διάλειμμα. Αυτό μπορεί να καταγραφεί στον ψηφιακό ταχογράφο:
|
|---|
| Μόνο ιδιοχείρως. |
| Στη θέση «ανάπαυση». |
| Στη θέση «διάλειμμα 2ου οδηγού». |
|
Το Πιστοποιητικό Τ5 είναι:
|
|---|
| Έγγραφο παρακολούθησης της διακίνησης αγροτικών προϊόντων. |
| Έγγραφο παρακολούθησης της διακίνησης ευπαθών τροφίμων. |
| Έγγραφο παρακολούθησης της διακίνησης επικίνδυνων εμπορευμάτων, όπως καύσιμα κτλ. |
|
Το ΕΒS είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο:
|
|---|
| Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης. |
| Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης. |
| Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου «μπλοκαρίσματος» των τροχών εξαιτίας της πέδησης. |
|
Σε περίπτωση αστοχίας του υδροπνευματικοΰ συστήματος πέδησης σε κατηφόρα, το πιο σημαντικό είναι να ενεργήσετε άμεσα, διότι με την πάροδο του χρόνου:
|
|---|
| Η ταχύτητα του οχήματος αυξάνεται. |
| Η αστοχία γενικεύεται. |
| Η πνευματική πίεση μειώνεται. |
|
Όταν η δύναμη τριβής αυξάνεται, ο συντελεστής πρόσφυσης εν γένει:
|
|---|
| Μειώνεται. |
| Αυξάνεται. |
| Δεν μεταβάλλεται. |
|
Τα στροφόμετρα διαθέτουν χρωματισμένες περιοχές ενδείξεων ανάλογα με το επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου. Οικονομικότερη κατανάλωση επιτυγχάνεται με οδήγηση:
|
|---|
| Στην πράσινη περιοχή. |
| Στην κίτρινη περιοχή. |
| Στην κόκκινη περιοχή. |
|
Ο έλεγχος της στάθμης των λαδιών πρέπει να γίνεται όταν:
|
|---|
| Το φορτηγό είναι σε στάση και ο κινητήρας δεν λειτουργεί. |
| Το φορτηγό είναι σε στάση και ο κινητήρας είναι σε λειτουργία. |
| Το φορτηγό είναι σε κίνηση και ο κινητήρας σε λειτουργία. |
|
Η ενέργεια που έχουν τα οχήματα κατά την κίνηση τους προέρχεται από τον κινητήρα και μετατρέπεται τελικά σε:
|
|---|
| Αιολική ενέργεια. |
| Ατμοσφαιρικούς ρύπους. |
| Θερμότητα. |
|
Ο πεπιεσμένος αέρας φτάνει μέχρι τα στοιχεία που επενεργούν επί των σιαγόνων των φρένων:
|
|---|
| Σε αμιγώς πνευματικό σύστημα πέδησης. |
| Τόσο σε αμιγώς πνευματικό όσο και σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης. |
| Σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης. |
|
Η ημερολογιακή εβδομάδα θεωρείται ότι αρχίζει τα μεσάνυκτα της Κυριακής προς Δευτέρα και τελειώνει την ίδια ώρα:
|
|---|
| Μετά το πέρας 100 ωρών εργασίας. |
| Μετά το πέρας επτά εργασίμων ημερών. |
| Της επόμενης Κυριακής. |
|
Κατά τις ώρες της ημερήσιας ανάπαυσης, ο οδηγός βρίσκεται:
|
|---|
| Υποχρεωτικά εκτός οχήματος. |
| Υποχρεωτικά εντός οχήματος. |
| Εκτός ή εντός οχήματος υπό προϋποθέσεις. |
|
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
|
|---|
| Το συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων, τον άξονα μετάδοσης, τους τροχούς. |
| Το τιμόνι, το συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων. |
| Τον άξονα μετάδοσης, τον άξονα διεύθυνσης, τους τροχούς. |
|
Η πέδη στάθμευσης (χειρόφρενο):
|
|---|
| Λειτουργεί σε συνεργασία με το κύριο σύστημα στάθμευσης και η λειτουργία της είναι πνευματική. |
| Λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδησης και η λειτουργία της είναι ηλεκτρική. |
| Λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδησης και η λειτουργία της είναι μηχανική. |
|
Σε περίπτωση δευτέρου οδηγού, κάθε οδηγός πρέπει να έχει ημερήσια περίοδο ανάπαυσης τουλάχιστον 9 ωρών εντός διαστήματος:
|
|---|
| 21 ωρών. |
| 24 ωρών. |
| 30 ωρών. |
|
Η ευστάθεια ενός οχήματος είναι μεγαλύτερη όταν:
|
|---|
| Το κέντρο βάρους είναι ψηλά. |
| Η κατανομή του βάρους επί των αξόνων είναι ομοιόμορφη. |
| Το βάρος του οχήματος συγκεντρώνεται σε έναν άξονα. |
|
Ο χρόνος της διαδρομής μεταξύ ενός χώρου ανάπαυσης σε δημόσια οδό και ενός σημείου φόρτωσης εμπορευμάτων εκτός δημόσια οδού θεωρείται:
|
|---|
| Χρόνος οδήγησης. |
| Άλλη εργασία. |
| Διάλειμμα. |
|
Στα στροφόμετρα με μεταβλητή πράσινη περιοχή, το εύρος της:
|
|---|
| Εξαρτάται από το εκάστοτε φορτίο. |
| Εξαρτάται από το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο. |
| Δεν εξαρτάται από το φορτίο. |
|
Το μέγεθος της ειδικής κατανάλωσης είναι:
|
|---|
| Το μέτρο της επίδρασης που ασκεί μία δύναμη κατά τη διάρκεια της περιστροφής ενός σώματος. |
| Ο ρυθμός παραγωγής έργου. |
| Η ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνεται σε μία ώρα οδήγησης. |
|
«Υπερφόρτωση ενός άξονα» σημαίνει ότι έχει γίνει υπέρβαση:
|
|---|
| Του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους του οχήματος. |
| Της φέρουσας ικανότητας του άξονα. |
| Του μέγιστου επιτρεπόμενου φορτίου του οχήματος. |
|
Όταν η μάζα ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης:
|
|---|
| Υποδιπλασιάζεται. |
| Διπλασιάζεται. |
| Τετραπλασιάζεται. |
|
Ο τύπος επιβραδυντή με τη χαμηλότερη εν γένει απόδοση είναι:
|
|---|
| Το μηχανόφρενο. |
| Ο υδραυλικός. |
| Ο ηλεκτρομαγνητικός. |
|
Σε ξαφνική ριπή ανατολικού ανέμου, συνιστάται:
|
|---|
| Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα δυτικά. |
| Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα ανατολικά. |
| Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα νότια. |
|
Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας:
|
|---|
| Χρησιμοποιεί καύσιμο περισσότερο πτητικό. |
| Έχει χαμηλότερη απόδοση ισχύος. |
| Έχει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. |
|
Κατά τη μεταφορά παλετών:
|
|---|
| Το φορτίο πρέπει να ασφαλιστεί στην παλέτα. |
| Πρέπει η παλέτα να ασφαλιστεί στο όχημα. |
| Πρέπει και το φορτίο να ασφαλιστεί στην παλέτα και η παλέτα στο όχημα. |
|
Όταν η ταχύτητα κίνησης ενός οχήματος διπλασιάζεται, η αεροδυναμική αντίσταση:
|
|---|
| Υποδιπλασιάζεται. |
| Διπλασιάζεται. |
| Τετραπλασιάζεται. |
|
Οι αισθητήρες ενός συστήματος ΑSR. «μετρούν»:
|
|---|
| Τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής των κινητηρίων από αυτή των μη κινητηρίων τροχών. |
| Το συντελεστή πρόσφυσης τροχού-οδοστρώματος. |
| Την απόλυτη ταχύτητα περιστροφής των τροχών. |
|
Δεν είναι απαραίτητο να συνοδεύονται από πιστοποιητικό κυκλοφορίας A.TR. (υπό ορισμένες προϋποθέσεις):
|
|---|
| Τα εμπορεύματα που μεταφέρουν οι ταξιδιώτες και δεν προορίζονται για εμπορική χρήση, οι ταχυδρομικές αποστολές και τα ταχυδρομικά δέματα. |
| Τα εμπορεύματα που μεταφέρουν οι ταξιδιώτες και προορίζονται για εμπορική χρήση, οι ταχυδρομικές αποστολές και τα ταχυδρομικά δέματα. |
| Οι ταχυδρομικές αποστολές, τα ευπαθή τρόφιμα και τα εμπορεύματα που μεταφέρουν οι ταξιδιώτες και προορίζονται για εμπορική χρήση. |
|
Νομική μορφή εταιρείας οδικών εμπορευματικών μεταφορών είναι η:
|
|---|
| Εταιρεία περιορισμένης ευθύνης. |
| Εταιρεία απεριόριστης ευθύνης. |
| Συλλογική επιχείρηση. |
|
Οι περισσότερες αστοχίες υδροπνευματικών συστημάτων πέδησης συμβαίνουν εξαιτίας:
|
|---|
| Απώλειας υδραυλικής πίεσης ή μείωσης της απόδοσης σε κατηφόρες μεγάλου μήκους. |
| Απώλειας πνευματικής πίεσης ή μηδενισμού της απόδοσης σε κατηφόρες μεγάλου μήκους. |
| Αύξησης υδραυλικής πίεσης ή αύξησης της κατωφερικής κλίσης. |
|
Ο καθοριστικότερος παράγοντας πρόκλησης ή αποτροπής ενός ατυχήματος είναι:
|
|---|
| Τα έργα υποδομής. |
| Οι καιρικές συνθήκες. |
| Ο άνθρωπος. |
|
Το δελτίο παράδοσης (φορτωτική CMR) δεν περιέχει:
|
|---|
| Τις απαιτούμενες οδηγίες και τις τελωνιακές και λοιπές διατυπώσεις. |
| Το όνομα και τη διεύθυνση του παραλήπτη. |
| Τη χιλιομετρική απόσταση του τόπου παραλαβής και παράδοσης των εμπορευμάτων. |
|
Σε κίνηση σε κατωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας συμβάλλει στη:
|
|---|
| Μείωση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος. |
| Μείωση της απαιτούμενης δύναμης πέδησης για έλεγχο του οχήματος. |
| Αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης. |
|
Το δελτίο παράδοσης (φορτωτική CMR):
|
|---|
| Εκδίδεται σε τρία αντίτυπα, τα οποία υπογράφουν ο αποστολέας και ο μεταφορέας. |
| Εκδίδεται σε τρία αντίτυπα, τα οποία υπογράφει μόνο ο αποστολέας. |
| Εκδίδεται σε ένα αντίτυπο, το οποίο υπογράφει μόνο ο μεταφορέας. |
|
Η ροπή αυξάνεται σταδιακά με την αύξηση των στροφών μέχρι ένα μέγιστο σημείο και μετά μειώνεται. Στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά, αυτό συμβαίνει περί:
|
|---|
| Τις 1.000 στροφές ανά λεπτό. |
| Τις 1.500 στροφές ανά λεπτό. |
| Τις 2.000 στροφές ανά λεπτό. |
|
Η καμπύλη ισχύος παρέχει τη σχέση μεταξύ:
|
|---|
| Της ροπής στρέψης του κινητήρα και των στροφών. |
| Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών. |
| Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών. |
|
Η μεταφορά 50 τηλεοράσεων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη γίνεται με τρένο. Έπειτα μεταφορτώνονται σε μικρό φορτηγό για να διανεμηθούν εντός της πόλης της Θεσσαλονίκης. Η μεταφορά αυτή είναι:
|
|---|
| Διαδοχική. |
| Συνδυασμένη. |
| Μεικτή. |
|
Η ιδιόχειρη καταγραφή στοιχείων στον ψηφιακό ταχογράφο:
|
|---|
| Μπορεί να προκαλέσει βλάβη και επισύρει κυρώσεις. |
| Επιτρέπεται για προσθήκη συμπληρωματικών στοιχείων. |
| Αποτελεί προϋπόθεση της σωστής λειτουργίας του. |
|
Το κέντρο βάρους ενός οχήματος:
|
|---|
| Είναι σταθερό. |
| Μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού. |
| Μεταβάλλεται ανάλογα με τον τρόπο φόρτωσης. |
|
«Υπερφόρτωση ενός οχήματος» σημαίνει ότι έχει γίνει υπέρβαση:
|
|---|
| Του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους. |
| Της φέρουσας ικανότητας του άξονα. |
| Του μέγιστου επιτρεπόμενου φορτίου. |
|
Κατά τη μεταφορά μη συσκευασμένης ξυλείας σε όχημα με πλευρικά τοιχώματα, αν το ύψος του φορτίου είναι λίγο μεγαλύτερο από το ύψος του μπροστινού, των παραπλεύρων και των πίσω πλευρών του οχήματος τότε:
|
|---|
| Δεν θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η μεταφορά. |
| Θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν πρόσθετα μέσα πρόσδεσης. |
| Θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί άλλο όχημα μεταφοράς. |
|
Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο περιεκτικότητας αλκοόλ (μετρούμενο με αλκοολόμετρο) για τους οδηγούς φορτηγών είναι:
|
|---|
| 0,10 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα. |
| 0,50 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα. |
| 0,20 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα. |
|
Οι αισθητήρες ενός συστήματος ΑΒS «μετρούν»:
|
|---|
| Την ταχύτητα κίνησης του οχήματος. |
| Τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής των κινητηρίων από αυτή των μη κινητηρίων τροχών. |
| Την απόλυτη τιμή της ταχύτητας περιστροφής των τροχών. |
|
Τριβή ονομάζεται:
|
|---|
| Η αντίσταση του κινητήρα στην εμπρόσθια κίνηση του οχήματος. |
| Η θερμότητα που εκλύεται όταν δύο επιφάνειες έρχονται σε επαφή. |
| Η αντίσταση που αναπτύσσεται μεταξύ δύο επιφανειών, οι οποίες έρχονται σε επαφή. |
|
Στο εσωτερικό ενός οχήματος, εργονομικές αρχές μπορούν να εφαρμοστούν:
|
|---|
| Μόνο από τον κατασκευαστή του οχήματος. |
| Μόνο από τον ιδιοκτήτη του οχήματος. |
| Από τον κατασκευαστή και από τον οδηγό του οχήματος. |
|
Με την οικολογική και οικονομική οδήγηση δεν επιτυγχάνεται:
|
|---|
| Μείωση των οδικών ατυχημάτων. |
| Οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. |
| Αύξηση των εκπομπών αερίων ρύπων. |
|
Φορτηγό κατηγορίας Ν3 (ταξινομημένο το 1980} είναι πλήρως εξοπλισμένο με ζώνες ασφαλείας χωρίς να είναι υποχρεωμένο από το νόμο. Στην περίπτωση αυτή:
|
|---|
| Ο οδηγός οφείλει να φορά ζώνη ασφαλείας, ενώ ο συνοδηγός όχι. |
| Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός οφείλουν να φορούν ζώνη ασφαλείας. |
| Ούτε ο οδηγός ούτε ο συνοδηγός οφείλουν να φορούν ζώνη ασφαλείας. |
|
Οι κάτοχοι ΠΕΙ μεταφοράς εμπορευμάτων για άδεια οδήγησης Γ που επιθυμούν ΠΕΙ για άδεια οδήγησης κατηγορίας Δ:
|
|---|
| Οφείλουν να παρακολουθήσουν την αρχική επιμόρφωση για απόκτηση ΠΕΙ μεταφοράς επιβατών. |
| Δεν χρειάζεται να κάνουν κάποια επιμόρφωση για ΠΕΙ. |
| Χρειάζεται μόνο να εξεταστούν στην επιπλέον ύλη που αντιστοιχεί στη νέα δραστηριότητα. |
|
Δύο φορές την εβδομάδα, η μέγιστη ημερήσια διάρκεια οδήγησης μπορεί να επεκταθεί στις:
|
|---|
| 8 ώρες. |
| 10 ώρες. |
| 12 ώρες. |
|
Τα οχήματα ΦΙΧ πρέπει να είναι εφοδιασμένα με κάρτα καυσαερίων που εκδίδεται κάθε:
|
|---|
| Έξι μήνες. |
| Ένα χρόνο. |
| Δύο χρόνια. |
|
Γενικώς, η σοβαρότητα των οδικών ατυχημάτων με εμπλοκή φορτηγών -σε σχέση με αυτή των IX επιβατικών αυτοκινήτων- είναι:
|
|---|
| Μικρότερη. |
| Ίση. |
| Μεγαλύτερη. |
|
Ο συμπλέκτης παρεμβάλλεται μεταξύ:
|
|---|
| Του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. |
| Του τιμονιού και του κιβωτίου ταχυτήτων. |
| Του κινητήρα και των τροχών. |
|
Σε περίπτωση δεύτερου οδηγού, η παρουσία του εντός του οχήματος είναι υποχρεωτική:
|
|---|
| Σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής. |
| Μετά το πέρας της 1ης ώρας της διαδρομής. |
| Μετά τα πρώτα 150 km της διαδρομής. |
|
Αν ένα σώμα κινείται ευθύγραμμα και ασκήσουμε σε αυτό μια δύναμη κάθετη στην τροχιά του, τότε το σώμα θα αρχίσει να:
|
|---|
| Κινείται κατά τη διεύθυνση της δύναμης που του ασκήθηκε. |
| Κάνει ευθύγραμμη ταλάντωση. |
| Διαγράφει καμπύλη τροχιά. |
|
Μέσω της ποτάμιας ναυσιπλοΐας συνήθως μεταφέρονται προϊόντα:
|
|---|
| Υψηλού κόστους και μεγάλου όγκου. |
| Χαμηλού κόστους και μικρού όγκου. |
| Χαμηλού κόστους και μεγάλου όγκου. |