Εξαιρούνται της υποχρέωσης εξοπλισμού με ταχογράφο: |
---|
1 Τα αστικά λεωφορεία. |
2 Τα οχήματα Κ.Τ.Ε.Λ. |
3 Τα τουριστικά λεωφορεία. |
Όταν η μάζα ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης: |
---|
1 Υποδιπλασιάζεται. |
2 Διπλασιάζεται. |
3 Τετραπλασιάζεται. |
Ο χρόνος οδήγησης κατά τη διάρκεια δυο συνεχόμενων (ημερολογιακών εβδομάδων δεν πρέπει να υπερβαίνει τις: |
---|
1 90 ώρες. |
2 100 ώρες. |
3 112 ώρες. |
Ο τύπος επιβραδυντή με τη χαμηλότερη εν γένει απόδοση είναι: |
---|
1 Το μηχανόφρενο. |
2 Ο υδραυλικός. |
3 Ο ηλεκτρομαγνητικός. |
Οι λεωφορειολωρίδες είναι ένα μέτρο διαχείρισης της κυκλοφορίας που έχει ως στόχο: |
---|
1 Την εξυπηρέτηση των επιβατών των ταξί. |
2 Την αύξηση της μέσης ταχύτητας των IX επιβατικών αυτοκίνητων. |
3 Την καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. |
Σε περίπτωση ακινητοποίησης του λεωφορείου λόγω μηχανικής βλάβης, ο οδηγός πρέπει να: |
---|
1 Ενημερώνει τους επιβάτες για ότι συμβαίνει. |
2 Μην αποκαλύπτει στους επιβάτες τι συμβαίνει. |
3 Αποκαλύπτει στους επιβάτες τι συμβαίνει μόνο σε περίπτωση που διατρέχουν άμεσο κίνδυνο. |
Δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα, κατά την κίνηση του, μπορεί να είναι: |
---|
1 Η φυγόκεντρος και η κεντρομόλος. |
2 Η ισχύς και η απόδοση. |
3 Η θερμότητα και το παραγόμενο έργο. |
Η μέγιστη διάρκεια εργασίας για δυο οδηγούς εντός οχήματος είναι: |
---|
1 10 ώρες. |
2 20 ώρες. |
3 30 ώρες. |
Η καμπύλη ειδικής κατανάλωσης παρέχει τη σχέση μεταξύ: |
---|
1 Της ροπής στρέψης του κινητήρα και των στροφών. |
2 Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών. |
3 Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών. |
Κατά τη λειτουργία των επιβραδυντών: |
---|
1 Αξιοποιείται η τριβή για την ανάπτυξη δύναμης πέδησης. |
2 Ανάβουν τα φώτα πέδησης. |
3 Απενεργοποιείται αυτόματα το ΑΒ5. |
Η κατανάλωση άφθονων υγρών κατά τη διάρκεια της ημέρας: |
---|
1 Πρέπει να συνδυάζεται με την κατανάλωση αλατιού. |
2 Πρέπει να αποφεύγεται. |
3 Είναι θετική για την υγεία. |
Ιδιωτικής χρήσης μπορεί να είναι ένα λεωφορείο που ανήκει: |
---|
1 Στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) και δρομολογείται στη γραμμή Σύνταγμα-Αεροδρόμιο. |
2 Στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και δρομολογείται στη γραμμή Βούλγαρη-Σιαθμό ΚΤΕΑ. |
3 Σε ένα ξενοδοχείο και μεταφέρει δωρεάν τους ενοίκους από το λιμάνι. |
Οι επιβάτες ενός λεωφορείου επηρεάζονται: |
---|
1 Από την ένταση του πλευρικού ανέμου. |
2 Από την αδράνεια, αλλά όχι από την ορμή. |
3 Και από την ορμή και από την αδράνεια. |
Δύο φορές την εβδομάδα, η μέγιστη ημερήσια διάρκεια οδήγησης μπορεί να επεκταθεί στις: |
---|
1 8 ώρες. |
2 10 ώρες. |
3 12 ώρες. |
Μεταξύ των απαιτούμενων πληροφοριακών στοιχείων των επιβατών, που πρέπει να μεταβιβάζουν οι μεταφορείς στις Αρμόδιες Αρχές, δεν είναι: |
---|
1 Η διεύθυνση κατοικίας. |
2 Η ημερομηνία γέννησης. |
3 Το σημείο διάβασης των συνόρων. |
Το μέγεθος της ειδικής κατανάλωσης είναι: |
---|
1 Το μέτρο της επίδρασης που ασκεί μία δύναμη κατά τη διάρκεια της περιστροφής ενός σώματος. |
2 Ο ρυθμός παραγωγής έργου. |
3 Η ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνεται σε μία ώρα οδήγησης. |
Σε διεθνές επίπεδο, οι συνηθέστεροι τύποι συγκρούσεων μεταξύ λεωφορείων και IX επιβατικών αυτοκινήτων είναι οι: |
---|
1 Νωτομετωπικές. |
2 Μετωπικές. |
3 Πλαγιομετωπικές. |
Η επιτάχυνση ωθεί τους επιβάτες: |
---|
1 Προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
2 Αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
3 Προς το εσωτερικό της στροφής. |
Αεροφυλάκια πεπιεσμένου αέρα υπάρχουν: |
---|
1 Σε αμιγώς πνευματικό σύστημα πέδησης. |
2 Τόσο σε αμιγώς πνευματικό όσο και σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης. |
3 Σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης. |
Μεικτό βάρος είναι το συνολικό βάρος ενός οχήματος περιλαμβανομένων: |
---|
1 Των μελών του πληρώματος, των επιβατών και των αποσκευών τους. |
2 Των μελών του πληρώματος, των επιβατών, αλλά όχι των αποσκευών τους. |
3 Των επιβατών και των αποσκευών τους, αλλά όχι των μελών του πληρώματος. |
Οι τροχοί είναι το μέσο επαφής του οχήματος με το οδόστρωμα. Βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα ελαστικό είναι: |
---|
1 Η διάμετρος του σώτρου (ζάντα), η εταιρεία παραγωγής του, οι δείκτες μέγιστης ικανότητας επιτάχυνσης σε σχέση με το φορτίο. |
2 Η διάμετρος του σώτρου, η ημερομηνία παραγωγής του, οι δείκτες μέγιστης ικανότητας φορτίου σε σχέση με την ταχύτητα. |
3 Ο όγκος του σώτρου (ζάντα), η ημερομηνία παραγωγής του, οι δείκτες μέγιστης ικανότητας επιτάχυνσης σε σχέση με το φορτίο. |
Ο χρόνος ανάπαυσης που υπολείπεται από την εφαρμογή μειωμένης περιόδου ανάπαυσης μεταξύ δύο εβδομάδων: |
---|
1 Εφαρμόζεται αφού κατανεμηθεί ισόποσα σε διάστημα 7 ημερών. |
2 Εφαρμόζεται σε ισόποση χρονική περίοδο ανάπαυσης πριν το τέλος της τρίτης εβδομάδας. |
3 Καταγράφεται στον ταχογράφο. |
Η σωστή ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού είναι σημαντική για την άνεση και για την ασφάλεια του. Εξαρτάται από: |
---|
1 Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού. |
2 Τα σωματικά χαρακτηριστικά του οδηγού. |
3 Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του οχήματος. |
Σε περίπτωση κλαταρίσματος ελαστικών, ο οδηγός πρέπει να: |
---|
1 Ενεργοποιήσει το ΑΒ5. |
2 Κατευθυνθεί στο πλησιέστερο συνεργείο. |
3 Ακινητοποιήσει με ασφάλεια το όχημα. |
Οι επιβραδυντές αξιοποιούνται καλύτερα σε υψηλά φορτία και κίνηση: |
---|
1 Σε κατωφέρειες μεγάλου μήκους ή/και έντονης κλίσης. |
2 Σε ανωφέρειες μεγάλου μήκους ή/και έντονης κλίσης. |
3 Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας. |
Η ενέργεια που έχουν τα οχήματα κατά την κίνηση τους λέγεται: |
---|
1 Ελκτική. |
2 Κινητική. |
3 Θερμική. |
Η βασική μορφή οργάνωσης των μεταφορικών επιχειρήσεων απαρτίζεται από: |
---|
1 Τις επιβατικές και τις εμπορευματικές μεταφορές. |
2 Το γραφείο και τους οδηγούς. |
3 Τη διοίκηση και τις υπηρεσίες. |
Ορισμένα οχήματα εξαιρούνται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας. Μεταξύ αυτών είναι τα οχήματα που: |
---|
1 Μεταφέρουν επιβάτες σε τακτικά δρομολόγια όταν το μήκος της διαδρομής δεν υπερβαίνει τα 60 km. |
2 Των οποίων η ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 40 km/h. |
3 Λειτουργούν σε ακτίνα 60 km. |
Ο βασικός ρόλος του προσκέφαλου της θέσης του οδηγού είναι: |
---|
1 Η άνεση. |
2 Η ασφάλεια. |
3 Η αύξηση της αποδοτικότητας. |
Ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας όλων των λεωφορείων δεν περιλαμβάνει: |
---|
1 Πυροσβεστήρα. |
2 Εφεδρικό τροχό. |
3 Αντιραντάρ. |
Ο χρόνος της διαδρομής μεταξύ ενός χώρου ανάπαυσης σε δημόσια οδό και ενός σημείου από/επιβίβασης επιβατών εκτός οδού θεωρείται: |
---|
1 Χρόνος οδήγησης. |
2 Άλλη εργασία. |
3 Διάλειμμα. |
Το ΕΒS είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο: |
---|
1 Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης. |
2 Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης. |
3 Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου «μπλοκαρίσματος» των τροχών εξαιτίας της πέδησης. |
Κατά την οδήγηση λεωφορείου, πρέπει γενικώς να αποφεύγεται: |
---|
1 Η προοδευτική επιτάχυνση και επιβράδυνση. |
2 Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας. |
3 Η απότομη σύμπλεξη και αποσύμπλεξη. |
Τα λεωφορεία που μεταφέρουν επιβάτες σε αεροδρόμια, εκτελούν: |
---|
1 Αυτόνομο μεταφορικό έργο. |
2 Ανταγωνιστικό μεταφορικό έργο. |
3 Συμπληρωματικό μεταφορικό έργο. |
Αντιλαμβάνεστε πως κάποιο όχημα προσπαθεί να σας προσπεράσει και ο οδηγός του αντιμετωπίζει πρόβλημα ορατότητας. Εσείς: |
---|
1 Διατηρείτε σταθερή ταχύτητα για οικονομία καυσίμου. |
2 Αυξάνετε ταχύτητα για να διευρυνθεί το πεδίο ορατότητας του οδηγού που ακολουθεί. |
3 Μειώνετε ταχύτητα και πλησιάζετε το δεξί άκρο του οδοστρώματος. |
Συχνή πίεση στον ποδομοχλό επιτάχυνσης (γκάζι) αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου διότι προκαλεί: |
---|
1 Τον εμπλουτισμό του καυσίμου κατά την επιτάχυνση. |
2 Φθορά στο σύστημα πέδησης. |
3 Ηχορύπανση. |
Τα λεωφορεία με ελαφρό ρυμουλκούμενο (αποσκευοφόρο) έχουν ανώτατο όριο ταχύτητας τα: |
---|
1 70 km/h. |
2 80km/h. |
3 90km/h. |
Κατά τις ώρες της ημερήσιας ανάπαυσης, ο οδηγός βρίσκεται: |
---|
1 Υποχρεωτικά εκτός οχήματος. |
2 Υποχρεωτικά εντός οχήματος. |
3 Εκτός ή εντός οχήματος υπό προϋποθέσεις. |
Η επίδραση της δύναμης του βάρους στην κίνηση του οχήματος: |
---|
1 Είναι σταθερή. |
2 Μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού. |
3 Μεταβάλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. |
Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των διώροφων λεωφορείων είναι τα: |
---|
1 70 km/h. |
2 80km/h. |
3 90km/h. |
Ο έλεγχος της πίεσης του λαδιού γίνεται όταν: |
---|
1 Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας δεν λειτουργεί |
2 Γίνεται αλλαγή λαδιών. |
3 Το λεωφορείο είναι σε κίνηση και ο κινητήρας σε λειτουργία. |
Η διαδικασία φόρτο/εκφόρτωσης καταγράφεται στον ταχογράφο ως: |
---|
1 «Διάλειμμα». |
2 «Άλλη εργασία». |
3 «Διαθεσιμότητα». |
Δευτερεύοντα ατυχήματα είναι τα ατυχήματα που: |
---|
1 Έχουν υλικές ζημιές ή τραυματισμούς. |
2 Έχουν μόνο υλικές ζημιές. |
3 Συνδέονται με ατύχημα που έχει προηγηθεί. |
Η αλλαγή ταχυτήτων συνεπάγεται μεταβολή της ροπής στρέψης που μεταδίδεται από τον κινητήρα στους τροχούς (μέσω του συστήματος μετάδοσης κίνησης). Η αλλαγή σχέσης μετάδοσης πρέπει να γίνεται: |
---|
1 Στην πράσινη περιοχή του στροφόμετρου. |
2 Στην κίτρινη περιοχή του στροφόμετρου. |
3 Στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. |
Όταν ανάβει η ενδεικτική λυχνία του μανομέτρου (δείχνει κόκκινο): |
---|
1 Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει το λεωφορείο. |
2 Η θερμοκρασία έχει υπερβεί τους 100°C. |
3 Η πίεση του λαδιού έχει πέσει επικίνδυνα. |
Το ΠΕΙ πρέπει να ανανεώνεται κάθε: |
---|
1 5 χρόνια. |
2 7 χρόνια. |
3 5 χρόνια για οδηγούς ηλικίας άνω των 65 ετών. |
Το μεικτό βάρος ενός φορτωμένου οχήματος είναι 16 τόνους και το απόβαρο του 11.500 κιλά. Το ωφέλιμο φορτίο του είναι: |
---|
1 7,5 τόνοι. |
2 4,5 τόνοι. |
3 4 τόνοι. |
Η επιβράδυνση ωθεί τους επιβάτες: |
---|
1 Προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
2 Αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
3 Προς το εξωτερικό της στροφής. |
Ο έλεγχος της στάθμης των λαδιών πρέπει να γίνεται όταν: |
---|
1 Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας δεν λειτουργεί. |
2 Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας είναι σε λειτουργία. |
3 Το λεωφορείο είναι σε κίνηση και ο κινητήρας σε λειτουργία. |
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι περιορισμοί ωραρίου εργασίας διασφαλίζουν ίσους όρους: |
---|
1 Στον ανταγωνισμό. |
2 Στην εύρεση εργασίας. |
3 Στις μετακινήσεις των μεταναστών. |
Η «έξυπνη κάρτα» οδηγού μπορεί να χρησιμοποιηθεί: |
---|
1 Από δύο οδηγούς για το ίδιο όχημα. |
2 Από τον ίδιο οδηγό για δύο οχήματα. |
3 Ως πιστωτική κάρτα. |
Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα μπορεί να εφαρμόζονται: |
---|
1 Στον κινητήρα. |
2 Στο κέντρο στροφής. |
3 Στην επιφάνεια επαφής των τροχών με το οδόστρωμα. |
Κατά την οδήγηση λεωφορείου, πρέπει γενικώς να αποφεύγεται: |
---|
1 Η απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση. |
2 Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας. |
3 Η ήπια σύμπλεξη και αποσύμπλεξη. |
Μετά την οδήγηση 4,5 ωρών ο οδηγός πρέπει να σταματάει για διάλειμμα διάρκειας τουλάχιστον: |
---|
1 4,5 ωρών. |
2 45 λεπτών. |
3 15 ή 30 λεπτών. |
Η μέγιστη διάρκεια εργασίας σε διάστημα δύο ημερολογιακών εβδομάδων είναι: |
---|
1 112 ώρες. |
2 144 ώρες. |
3 90 ώρες. |
Ο Ενιαίος Πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης μπορεί να κληθεί: |
---|
1 Από κινητό τηλέφωνο εκτός δικτύου. |
2 Μόνο από σταθερό τηλέφωνο. |
3 Μόνο από τις Αστυνομικές Αρχές. |
Σε ξαφνική ριπή ανατολικού ανέμου, συνιστάται: |
---|
1 Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα δυτικά. |
2 Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα ανατολικά. |
3 Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα νότια. |
Οδηγός έχει συμπληρώσει το μέγιστο αριθμό ωρών εργασίας (9 ή 10) και επιστρέφει στη βάση του ως κοινός επιβάτης λεωφορείου. Το χρονικό αυτό διάστημα καταγράφεται ως: |
---|
1 «Διαθεσιμότητα». |
2 «Ανάπαυση». |
3 «Άλλη εργασία». |
Η ημερήσια διάρκεια οδήγησης περιλαμβάνει και τις εκτός δημόσιας οδού διαδρομές όταν: |
---|
1 Η διαδρομή γίνεται στην επαρχία. |
2 Οι διαδρομές αυτές είναι εντός σχεδίου πόλης. |
3 Η περίοδος ανάπαυσης γίνεται σε δημόσια οδό. |
Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας: |
---|
1 Χρησιμοποιεί καύσιμο περισσότερο πτητικό. |
2 Έχει χαμηλότερη απόδοση ισχύος. |
3 Έχει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. |