Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται κατά την επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών. Πρέπει να ελέγχετε για αποφυγή τραυματισμών: |
|---|
| 1 Μόνο με τον εσωτερικό καθρέπτη. |
| 2 Μόνο με τον εξωτερικό καθρέπτη. |
| 3 Και με τον εσωτερικό και με τον εξωτερικό καθρέπτη. |
Η διάρκεια της περιοδικής κατάρτισης ορίζεται σε: |
|---|
| 1 25 ώρες. |
| 2 35 ώρες. |
| 3 70 ώρες. |
Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε: |
|---|
| 1 Οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. |
| 2 Μικρότερη ευστάθεια οχήματος. |
| 3 Μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης. |
Ένας από τους βασικότερους παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων είναι: |
|---|
| 1 Η κόπωση του κινητήρα. |
| 2 Η κόπωση του συσσωρευτή. |
| 3 Η κόπωση του οδηγού. |
Τα αρθρωτά λεωφορεία έχουν ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας τα: |
|---|
| 1 70 km/h. |
| 2 80km/h. |
| 3 90km/h. |
Ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας ενός λεωφορείου περιλαμβάνει: |
|---|
| 1 Σφυρί θραύσης παραθύρων και σφήνες αναστολής κύλισης (τάκους). |
| 2 Ράμπα πρόσβασης ΑμεΑ και αντιθαμβωτικό υγρό. |
| 3 Εφεδρικό δοχείο καυσίμου και αντιολισθητικές αλυσίδες. |
Η μετακίνηση μιας ομάδας τουριστών από ένα ξενοδοχείο σε ένα μουσείο είναι: |
|---|
| 1 Αυτόνομη. |
| 2 Συνδυασμένη. |
| 3 Τακτική. |
Τα βαριά γεύματα πρέπει να αποφεύγονται το: |
|---|
| 1 Πρωί. |
| 2 Μεσημέρι. |
| 3 Βράδυ. |
Με την ενεργοποίηση του κεντρικού διακόπτη κίνδυνου: |
|---|
| 1 Ο κινητήρας σταματά να λειτουργεί. |
| 2 Το όχημα ακινητοποιείται άμεσα. |
| 3 Τίθεται σε λειτουργία το ΑΒ5. |
Οι υπηρεσίες μίας μεταφορικής επιχείρησης ασχολούνται με την παροχή του μεταφορικού έργου. Σε αυτές τις υπηρεσίες ανήκουν συνήθως: |
|---|
| 1 Η γραμματεία, το γραφείο κίνησης, το γραφείο εξυπηρέτησης πελατών. |
| 2 Το είδος των οχημάτων, η εμπειρία του οδηγού και η ευγένεια του συνοδού. |
| 3 Ο κλιματισμός, η θέρμανση, η εστίαση. |
Υποχρέωση εξοπλισμού με ζώνες ασφαλείας έχουν τα καινούρια: |
|---|
| 1 Αστικά λεωφορεία. |
| 2 Σχολικά λεωφορεία. |
| 3 Λεωφορεία μεταφοράς προσωπικού. |
Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα κατανάλωσης υγρών είναι: |
|---|
| 1 1/2 λίτρο. |
| 2 1 λίτρο. |
| 3 2 λίτρα. |
Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, το προειδοποιητικό τρίγωνο τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον: |
|---|
| 1 50 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
| 2 20 m από ίο ακινητοποιημένο όχημα. |
| 3 100 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
Το λεωφορείο επιτρέπεται να κινείται πάντοτε στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας εκτός από την περίπτωση: |
|---|
| 1 Αυτοκινητόδρομου, οπότε μπορεί να κινείται στις δύο δεξιότερες λωρίδες. |
| 2 Αυτοκινητόδρομου, οπότε μπορεί να κινείται σε οποιαδήποτε λωρίδα. |
| 3 Οδού που δεν έχει καθόλου κίνηση. |
Αύξηση των στροφών του κινητήρα συνεπάγεται γενικώς μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Στα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία, μεγαλύτερη οικονομία επιτυγχάνεται περί: |
|---|
| 1 Τις 1.000 στροφές ανά λεπτό. |
| 2 Τις 1.500 στροφές ανά λεπτό. |
| 3 Τις 2.000 στροφές ανά λεπτό. |
Όταν η μάζα ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης: |
|---|
| 1 Υποδιπλασιάζεται. |
| 2 Διπλασιάζεται. |
| 3 Τετραπλασιάζεται. |
Η καμπύλη ροπής παρέχει τη σχέση μεταξύ: |
|---|
| 1 Της ροπής στρέψης ίου κινητήρα και ίων στροφών. |
| 2 Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών. |
| 3 Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών. |
Οι ώρες οδήγησης σε διάστημα μίας ημερολογιακής εβδομάδας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις: |
|---|
| 1 56 ώρες. |
| 2 58 ώρες. |
| 3 50 ώρες. |
Ο τύπος επιβραδυντή που παρουσιάζει προβλήματα υπερθέρμανσης είναι: |
|---|
| 1 Το μηχανόφρενο. |
| 2 Ο υδραυλικός. |
| 3 Ο ηλεκτρομαγνητικός. |
Η δύναμη έλξης είναι πιθανότερο να υπερβεί την στατική τριβή: |
|---|
| 1 Σε ανωφέρεια. |
| 2 Σε κατωφέρεια. |
| 3 Σε στροφή. |
Οι επιβάτες ενός λεωφορείου επηρεάζονται: |
|---|
| 1 Από την ένταση του πλευρικού ανέμου. |
| 2 Από την αδράνεια, αλλά όχι από την ορμή. |
| 3 Και από την ορμή και από την αδράνεια. |
Κάθε τροχός αποτελείται από ένα σώτρο «ζάντα) και ένα ελαστικό, εκτός της περίπτωσης «δίδυμου τροχού». Τα λεωφορεία έχουν ελαστικά: |
|---|
| 1 Ακτινωτά και χωρίς αεροθάλαμο. |
| 2 Σταυρωτά και χωρίς αεροθάλαμο. |
| 3 Σταυρωτά και με αεροθάλαμο. |
Η υπερφόρτωση προκαλεί: |
|---|
| 1 Μείωση της καταπόνησης των τροχών. |
| 2 Αύξηση της απόδοσης του συστήματος πέδησης. |
| 3 Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. |
Η ημερολογιακή εβδομάδα θεωρείται ότι αρχίζει τα μεσάνυκτα της Κυριακής προς Δευτέρα και τελειώνει την ίδια ώρα: |
|---|
| 1 Μετά το πέρας 100 ωρών εργασίας. |
| 2 Μετά το πέρας επτά εργασίμων ημερών. |
| 3 Της επόμενης Κυριακής. |
Όταν η δύναμη τριβής αυξάνεται, ο συντελεστής πρόσφυσης εν γένει: |
|---|
| 1 Μειώνεται. |
| 2 Αυξάνεται. |
| 3 Δεν μεταβάλλεται. |
Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες που έχουν έρθει σε επαφή με το ηλεκτρικό ρεύμα: |
|---|
| 1 Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να επιχειρήσετε τόν απεγκλωβισμό τους. |
| 2 Μπορείτε να επιχειρήσετε απεγκλωβισμό μόνο αν διαθέτετε αντικείμενο που είναι καλός αγωγός του ρεύματος. |
| 3 Μπορείτε να επιχειρήσετε απεγκλωβισμό μόνο αν διαθέτετε αντικείμενο που είναι κακός αγωγός του ρεύματος. |
Η ενέργεια που έχουν τα οχήματα κατά την κίνηση τους προέρχεται από τον κινητήρα και μετατρέπεται τελικά σε: |
|---|
| 1 Αιολική ενέργεια. |
| 2 Ατμοσφαιρικούς ρύπους. |
| 3 θερμότητα. |
Η ζώνη ασφαλείας: |
|---|
| 1 Περιορίζει την ελευθερία κινήσεων. |
| 2 Δεν προστατεύει τον οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος. |
| 3 Προφυλάσσει τον οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος. |
Η ιδιαιτερότητα του υδροπνευματικού συστήματος πέδησης έγκειται στο ότι: |
|---|
| 1 Οι φυσούνες των φρένων αντικαθίστανται από σερβομηχανισμό. |
| 2 Ο πεπιεσμένοι αέρας αντικαθίσταται από νερό. |
| 3 Τα αεροφυλάκια πεπιεσμένου αέρα αντικαθίστανται από φιάλες υδρογόνου. |
Ο πιο απαιτητικός ελιγμός κατά την οδήγηση αρθρωτού λεωφορείου είναι: |
|---|
| 1 Η αριστερή στροφή. |
| 2 Η οπισθοπορεία. |
| 3 Η δεξιά στροφή. |
Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε: |
|---|
| 1 Μικρότερο χρόνο αναμονής στις ενδιάμεσες στάσεις. |
| 2 Μεγαλύτερη φθορά στα μηχανικά μέρη του οχήματος. |
| 3 Αύξηση της πιθανότητας τραυματισμού των επιβατών. |
Η μέγιστη διάρκεια εργασίας σε διάστημα οποιωνδήποτε 14 ημερών είναι: |
|---|
| 1 144 ώρες. |
| 2 96 ώρες. |
| 3 90 ώρες. |
Ο ταχογράφος δεν καταγράφει: |
|---|
| 1 Τις ώρες εργασίας. |
| 2 Τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης. |
| 3 Τις ώρες ύπνου. |
Οι βασικοί παράγοντες που επιδρούν στην οδική ασφάλεια είναι: |
|---|
| 1 Ο οδηγός, η οδός και το οδόστρωμα. |
| 2 Ο οδηγός, το όχημα, το οδικό περιβάλλον. |
| 3 Το όχημα, η σήμανση και η σηματοδότηση. |
Επιβάτης μεταβαίνει με μετρό από το σπίτι του στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λαρίσης στην Αθήνα. Στη συνέχεια μεταβαίνει με τρένο στη Θεσσαλονίκη. Στη μετακίνηση αυτή: |
|---|
| 1 Το λεωφορείο του ΟΑΣΑ είναι μέσο συμπληρωματικό. |
| 2 Το τρένο είναι μέσο συμπληρωματικό. |
| 3 Το αεροπλάνο είναι μέσο συμπληρωματικό. |
Το μέτρο της φυγόκεντρου δύναμης είναι σε σχέση με το μέτρο της κεντρομόλου: |
|---|
| 1 Μικρότερο. |
| 2 Ίσο. |
| 3 Μεγαλύτερο. |
Σε περίπτωση που λαθρομετανάστης χάσει τη ζωή του κατά την είσοδο του στη χώρα, ο μεταφορέας: |
|---|
| 1 Απαλλάσσεται. |
| 2 Έχει διοικητικές μόνο κυρώσεις. |
| 3 Τιμωρείται μέχρι και με ισόβια κάθειρξη. |
Η καμπύλη ειδικής κατανάλωσης παρέχει τη σχέση μεταξύ: |
|---|
| 1 Της ροπής στρέψης του κινητήρα και των στροφών. |
| 2 Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών. |
| 3 Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών. |
Κατά την οδήγηση σε λεωφορειολωρίδα (με κατεύθυνση αντίθετη από αυτήν της υπόλοιπης κυκλοφορίας) στο αριστερό άκρο του οδοστρώματος, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος: |
|---|
| 1 Στις στάσεις κατά την από/επιβίβαση. |
| 2 Στις δεξιές στροφές των υπολοίπων οχημάτων. |
| 3 Με πεζούς που δεν αναγνωρίζουν την αντίθετη κίνηση των λεωφορείων. |
Οι λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν τις περιηγήσεις τουριστών είναι: |
|---|
| 1 Ειδικές τακτικές γραμμές. |
| 2 Τακτικές γραμμές. |
| 3 Έκτακτες γραμμές. |
Το κέντρο βάρους ενός οχήματος: |
|---|
| 1 Είναι σταθερό. |
| 2 Μεταβάλλεται ανάλογα με το φορτίο. |
| 3 Μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού. |
Σε περίπτωση μηχανικής βλάβης του λεωφορείου και υποχρεωτικής ακινητοποίησης του στη δεξιά λωρίδα, οι επιβάτες πρέπει να: |
|---|
| 1 Κατανεμηθούν ομοιόμορφα εντός του οχήματος. |
| 2 Συγκεντρωθούν στο μπροστινό μέρος του οχήματος. |
| 3 Συγκεντρωθούν στο πίσω μέρος του οχήματος. |
Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε: |
|---|
| 1 Αύξηση της πιθανότητας τραυματισμού των επιβατών. |
| 2 Μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης. |
| 3 Μεγαλύτερο χρόνο αναμονής στις στάσεις. |
Ο ταχογράφος δεν καταγράφει: |
|---|
| 1 Την ταχύτητα κίνησης. |
| 2 Τη διανυόμενη απόσταση. |
| 3 Τη χιλιομετρική θέση. |
Ο οδηγός ξεκουράζεται (ημερήσια ανάπαυση) ενώ το όχημα του μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο. Η ξεκούραση του διακόπτεται 1 φορά. Η διάρκεια της διακοπής δεν πρέπει να υπερβαίνει: |
|---|
| 1 Τη 1 ώρα. |
| 2 Τα 15 λέπια. |
| 3 Τα 30 λεπτά. |
Διαδρομές που πραγματοποιούνται εξ ολοκλήρου εκτός δημόσιας οδού χαρακτηρίζονται ως: |
|---|
| 1 Άλλη εργασία. |
| 2 Περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης. |
| 3 Χρόνος οδήγησης. |
Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, το οποίο αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, αντιστοιχεί στο: |
|---|
| 1 Μέγιστο απόβαρό. |
| 2 Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο. |
| 3 Μέγιστο μεικτό βάρος. |
Το μέγεθος της τριβής μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος είναι ανεξάρτητο από: |
|---|
| 1 Το είδος των επιφανειών που έρχονται οε επαφή. |
| 2 Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος. |
| 3 Το μεικτό βάρος του οχήματος. |
Στο βενζινοκινητήρα η καύση πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρικού σπινθήρα, ενώ στον πετρελαιοκινητήρα επιτυγχάνεται μέσω: |
|---|
| 1 Ηλεκτρικού κυκλώματος. |
| 2 Επαγωγής. |
| 3 Συμπίεσης αέρα. |
Η ωριαία παραμονή οδηγού εντός πλοίου καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο ως: |
|---|
| 1 «Ανάπαυση» αν έχει πρόσβαση σε κλίνη. |
| 2 «Διαθεσιμότητα». |
| 3 «Διάλειμμα». |
Κατά την οδήγηση λεωφορείου, πρέπει γενικώς να αποφεύγεται: |
|---|
| 1 Η απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση. |
| 2 Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας. |
| 3 Η ήπια σύμπλεξη και αποσύμπλεξη. |
Τροφές πλούσιες σε ενέργεια που πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά είναι: |
|---|
| 1 Τα δημητριακά, το ρύζι, τα μακαρόνια. |
| 2 Τα τηγανητά και το αλάτι. |
| 3 Το μοσχαρίσιο και το χοιρινό κρέας. |
Η εργονομία ασχολείται με: |
|---|
| 1 Τη νομοθεσία που διέπει τις μεταφορές προσώπων και αγαθών. |
| 2 Το εργατικό δίκαιο. |
| 3 Τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας στο χώρο εργασίας. |
Διάλειμμα είναι κάθε περίοδος κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός δεν επιτρέπεται να οδηγεί ή να: |
|---|
| 1 Κάνει οποιαδήποτε σωματική άσκηση. |
| 2 Γευματίζει. |
| 3 Εκτελεί κάποια άλλη εργασία. |
Ο τύπος επιβραδυντή με τη χαμηλότερη εν γένει απόδοση είναι: |
|---|
| 1 Το μηχανόφρενο. |
| 2 Ο υδραυλικός. |
| 3 Ο ηλεκτρομαγνητικός. |
Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, ο ανεφοδιασμός πρέπει να αποφεύγεται. Αν είναι απολύτως αναγκαίος, οι επιβάτες πρέπει να βρίσκονται: |
|---|
| 1 Εκτός του οχήματος. |
| 2 Εκτός του οχήματος και γύρω από αυτό. |
| 3 Εντός του οχήματος. |
«Υπερφόρτωση ενός άξονα» σημαίνει ότι έχει γίνει υπέρβαση: |
|---|
| 1 Του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους του οχήματος. |
| 2 Της φέρουσας ικανότητας του άξονα. |
| 3 Του μέγιστου επιτρεπόμενου φορτίου του οχήματος. |
Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε: |
|---|
| 1 Μεγαλύτερη ευστάθεια στο όχημα. |
| 2 Μεγαλύτερη φθορά στα μηχανικά μέρη του οχήματος. |
| 3 Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. |
Η μειωμένη πίεση των ελαστικών συνεπάγεται: |
|---|
| 1 Οικονομία καυσίμου, αλλά μεγαλύτερη φθορά στα ελαστικά |
| 2 Οικονομία καυσίμου και μικρότερη φθορά στα ελαστικά. |
| 3 Μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου και μεγαλύτερη φθορά στα ελαστικά. |
Η ημερήσια διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει οπωσδήποτε πέντε μερίδες: |
|---|
| 1 Φρούτων και λαχανικών. |
| 2 Νερού. |
| 3 Πουλερικών ή/και ψαριών. |