Τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης απαγορεύεται να εκτελούν: |
|---|
| 1 Συγκοινωνία. |
| 2 Μεταφορά λουομένων. |
| 3 Μεταφορά μαθητών. |
Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, συνιστάται όπως: |
|---|
| 1 Τους μετακινήσετε άμεσα. |
| 2 Τους κρατάτε ζεστούς. |
| 3 Τους δώσετε άμεσα να πιουν αλκοόλ. |
Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε: |
|---|
| 1 Μικρότερο χρόνο αναμονής στις ενδιάμεσες στάσεις. |
| 2 Μεγαλύτερη φθορά στα μηχανικά μέρη του οχήματος. |
| 3 Αύξηση της πιθανότητας τραυματισμού των επιβατών. |
Ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας όλων των λεωφορείων δεν περιλαμβάνει: |
|---|
| 1 Πυροσβεστήρα. |
| 2 Εφεδρικό τροχό. |
| 3 Αντιραντάρ. |
Η κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί στον οδηγό: |
|---|
| 1 Περιορισμό του οπτικού πεδίου. |
| 2 Μείωση του χρόνου αντίδρασης. |
| 3 Διεύρυνση του οπτικού πεδίου. |
Κάθε οδηγός που οδηγεί όχημα εξοπλισμένο με ψηφιακό ταχογράφο υποχρεούται να διαθέτει: |
|---|
| 1 «Έξυπνη κάρτα». |
| 2 Ψηφιακό ρολόι. |
| 3 Συσκευή αυτόματης διέλευσης διοδίων. |
Δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα, κατά την κίνηση του, είναι: |
|---|
| 1 Η βαρύτητα, η τριβή, η έλξη. |
| 2 Η χημική, η θερμική, η ελκτική. |
| 3 Η θερμότητα και το παραγόμενο έργο. |
Κατά τον έλεγχο ολίσθησης: επιλέγουμε μία «υψηλή» σχέση στο κιβώτιο με τον κινητήρα σε λειτουργία, «δένουμε» το χειρόφρενο, συμπλέκουμε και εκκινούμε. Ο συμπλέκτης έχει πρόβλημα αν: |
|---|
| 1 Διακοπεί η λειτουργία ίου κινητήρα. |
| 2 Ακουστεί θόρυβος. |
| 3 Δεν διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα. |
Η ενεργοποίηση του ΑΒS γενικώς: |
|---|
| 1 Αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος. |
| 2 Μειώνει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος. |
| 3 Δεν μεταβάλλει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος. |
Η επιβράδυνση ωθεί τους επιβάτες: |
|---|
| 1 Προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
| 2 Αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
| 3 Προς το εξωτερικό της στροφής. |
Οι επιβάτες ενός λεωφορείου επηρεάζονται: |
|---|
| 1 Από την ένταση του πλευρικού ανέμου. |
| 2 Από την αδράνεια, αλλά όχι από την ορμή. |
| 3 Και από την ορμή και από την αδράνεια. |
Στην ιδανική θέση οδήγησης, όταν οι καρποί του οδηγού ακουμπούν το τιμόνι: |
|---|
| 1 Η πλάτη του δεν πρέπει να απομακρύνεται από την πλάτη του καθίσματος. |
| 2 Το πόδι του πρέπει να είναι ελαφρά λυγισμένο. |
| 3 Τα αυτιά του πρέπει να ακουμπούν στο προσκέφαλο. |
Με την ενεργοποίηση του κεντρικού διακόπτη κίνδυνου, διακόπτεται η παροχή ρεύματος. Παρά το γεγονός αυτό: |
|---|
| 1 Ο κλιματισμός λειτουργεί. |
| 2 Ο ταχογράφος λειτουργεί. |
| 3 Ο κινητήρας λειτουργεί. |
Σε λεωφορεία όπου η χρήση ζώνης ασφαλείας είναι υποχρεωτική, οι επιβάτες πρέπει να ενημερώνονται γι' αυτή τους την υποχρέωση: |
|---|
| 1 Μόνο από τον οδηγό. |
| 2 Μόνο μέσω οπτικοακουστικών μηνυμάτων. |
| 3 Είτε από τον οδηγό είτε μέσω οπτικοακουστικών μηνυμάτων. |
Σε περίπτωση δυο οδηγών: |
|---|
| 1 Μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός. |
| 2 Δεν μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός. |
| 3 Όποιος δεν οδηγεί πρέπει να έχει πρόσβαση σε κλίνη. |
Οι λεωφορειακές γραμμές των ΚΤΕΛ που εξυπηρετούν τη μεταφορά από την Αθήνα σε παραλίες της Αττικής είναι: |
|---|
| 1 Ειδικές τακτικές γραμμές. |
| 2 Τακτικές γραμμές. |
| 3 Έκτακτες γραμμές. |
Σε περίπτωση μεταφοράς μαθητών, ο οδηγός πρέπει να βεβαιωθεί ότι: |
|---|
| 1 Δεν συνομιλούν μεταξύ τους. |
| 2 Χρησιμοποιούν τα μέσα συγκράτησης που προβλέπονται. |
| 3 Δεν παρακολουθούν τηλεόραση. |
Η βαρύτητα είναι η ιδιότητα των υλικών σωμάτων να: |
|---|
| 1 Έλκουν άλλα υλικά σώματα. |
| 2 Παραμένουν σε επαφή με το έδαφος. |
| 3 Αντιστέκονται σε μεταβολές του βάρους τους. |
Η ορθολογική οδήγηση: |
|---|
| 1 Περιλαμβάνει την αμυντική και οικονομική οδήγηση. |
| 2 Προϋποθέτει την οδήγηση οχημάτων τελευταίας τεχνολογίας |
| 3 Πρέπει να καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο. |
Κακοί αγωγοί του ηλεκτρικού ρεύματος είναι: |
|---|
| 1 Το ανθρώπινο σώμα και η γη. |
| 2 Το στεγνό ξύλο και το πλαστικό. |
| 3 Το σύρμα και το αλουμινόχαρτο. |
Κάθε τροχός αποτελείται από ένα σώτρο «ζάντα) και ένα ελαστικό, εκτός της περίπτωσης «δίδυμου τροχού». Τα λεωφορεία έχουν ελαστικά: |
|---|
| 1 Ακτινωτά και χωρίς αεροθάλαμο. |
| 2 Σταυρωτά και χωρίς αεροθάλαμο. |
| 3 Σταυρωτά και με αεροθάλαμο. |
Με την οικολογική και οικονομική οδήγηση δεν επιτυγχάνεται: |
|---|
| 1 Μείωση των οδικών ατυχημάτων. |
| 2 Οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. |
| 3 Αύξηση των εκπομπών αερίων ρύπων. |
Η επιβίβαση και η αποβίβαση ατόμων με μειωμένη κινητικότητα μπορεί να διαρκέσουν περισσότερο από ότι συνήθως. Ο οδηγός οφείλει να: |
|---|
| 1 Παραχωρεί πάντοτε όσο χρόνο απαιτείται. |
| 2 Μην καθυστερεί τους υπόλοιπους επιβάτες πάνω από 5 λεπτά |
| 3 Παραχωρεί όσο χρόνο απαιτείται μόνο όταν το λεωφορείο δεν έχει άλλους επιβάτες. |
Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται: |
|---|
| 1 Πριν από κάθε διαδρομή. |
| 2 Κάθε χρόνο. |
| 3 Αν μείνει εκτός λειτουργίας το ρολόι για διάστημα μεγαλύτερο των 20 λεπτών. |
Σε κάποια ατυχήματα υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ηλεκτροπληξίας. Μεταξύ αυτών είναι η πρόσκρουση σε: |
|---|
| 1 Φωτεινό σηματοδότη. |
| 2 Πρόσθετη πινακίδα κατακόρυφης σήμανσης. |
| 3 Πληροφοριακή πινακίδα στάσης τρόλεϊ. |
Η καμπύλη ισχύος παρέχει τη σχέση μεταξύ: |
|---|
| 1 Της ροπής στρέψης του κινητήρα και των στροφών. |
| 2 Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών. |
| 3 Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών. |
Όταν η μάζα ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης: |
|---|
| 1 Υποδιπλασιάζεται. |
| 2 Διπλασιάζεται. |
| 3 Τετραπλασιάζεται. |
Ο βασικός ρόλος του προσκέφαλου της θέσης του οδηγού είναι: |
|---|
| 1 Η άνεση. |
| 2 Η ασφάλεια. |
| 3 Η αύξηση της αποδοτικότητας. |
Κατά την οδήγηση λεωφορείου, πρέπει γενικώς να αποφεύγεται: |
|---|
| 1 Η απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση. |
| 2 Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας. |
| 3 Η ήπια σύμπλεξη και αποσύμπλεξη. |
Κατά την οδήγηση σε πεζοδρομημένες περιοχές, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος: |
|---|
| 1 Νωτομετωπικής σύγκρουσης με IX επιβατικά αυτοκίνητα. |
| 2 Παράσυρσης πεζού. |
| 3 Πλαγιομετωπικής σύγκρουσης με IX επιβατικά αυτοκίνητα |
Ένας από τους βασικότερους παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων είναι: |
|---|
| 1 Η κόπωση του κινητήρα. |
| 2 Η κόπωση του συσσωρευτή. |
| 3 Η κόπωση του οδηγού. |
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι περιορισμοί ωραρίου εργασίας διασφαλίζουν ίσους όρους: |
|---|
| 1 Στον ανταγωνισμό. |
| 2 Στην εύρεση εργασίας. |
| 3 Στις μετακινήσεις των μεταναστών. |
Η ιδιαιτερότητα του υδροπνευματικού συστήματος πέδησης έγκειται στο ότι: |
|---|
| 1 Οι φυσούνες των φρένων αντικαθίστανται από σερβομηχανισμό. |
| 2 Ο πεπιεσμένοι αέρας αντικαθίσταται από νερό. |
| 3 Τα αεροφυλάκια πεπιεσμένου αέρα αντικαθίστανται από φιάλες υδρογόνου. |
Οι βασικές θέσεις ενός ψηφιακού ταχογράφου είναι: |
|---|
| 1 Διαθεσιμότητα, διάλειμμα ή ανάπαυση, άλλες εργασίες, οδήγηση. |
| 2 Διαθεσιμότητα, αναμονή, οδήγηση, διάλειμμα. |
| 3 Διάλειμμα, ανάπαυση, οδήγηση του οδηγού, οδήγηση 2ου οδηγού. |
Εντός διαστήματος 4,5 ωρών οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να κάνει στάση για διάλειμμα διάρκειας: |
|---|
| 1 15 λεπτών ακολουθούμενη από μία 30 λεπτών. |
| 2 30 λεπτών ακολουθούμενη από μία 15 λεπτών. |
| 3 10 λεπτών ακολουθούμενη από μία 35 λεπτών. |
Η αλλαγή ταχυτήτων συνεπάγεται μεταβολή της ροπής στρέψης που μεταδίδεται από τον κινητήρα στους τροχούς (μέσω του συστήματος μετάδοσης κίνησης). Η αλλαγή σχέσης μετάδοσης πρέπει να γίνεται: |
|---|
| 1 Στην πράσινη περιοχή του στροφόμετρου. |
| 2 Στην κίτρινη περιοχή του στροφόμετρου. |
| 3 Στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. |
Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας: |
|---|
| 1 Λειτουργεί σε μικρότερο αριθμό στροφών. |
| 2 Έχει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. |
| 3 Είναι λιγότερο θορυβώδης. |
Ο κινητήρας των οχημάτων μετατρέπει: |
|---|
| 1 Τη χημική ενέργεια του καυσίμου σε μηχανικό έργο. |
| 2 Τη θερμική ενέργεια του καυσίμου σε μηχανικό έργο. |
| 3 Τη χημική ενέργεια του καυσίμου σε θερμότητα. |
Από τα παρακάτω αντικείμενα, πιο κοντά στον οδηγό πρέπει να τοποθετούνται: |
|---|
| 1 Ο καφές και το νερό. |
| 2 Οι χάρτες. |
| 3 Τα γυαλιά ηλίου. |
Το μέγεθος της τριβής μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος είναι ανεξάρτητο από: |
|---|
| 1 Το είδος των επιφανειών που έρχονται οε επαφή. |
| 2 Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος. |
| 3 Το μεικτό βάρος του οχήματος. |
Το ΕΒS είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο: |
|---|
| 1 Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης. |
| 2 Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης. |
| 3 Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου «μπλοκαρίσματος» των τροχών εξαιτίας της πέδησης. |
Η ύπαρξη και η λειτουργικότητα του εξοπλισμού ασφαλείας είναι μεταξύ των ευθυνών: |
|---|
| 1 Του κατασκευαστή του οχήματος. |
| 2 Του οδηγού. |
| 3 Του οικείου ΚΤΕΟ. |
Η λεωφορειακή γραμμή του ΟΑΣΑ που περνάει από τα κύρια τουριστικά αξιοθέατα της Αθήνας είναι: |
|---|
| 1 Ειδική τακτική γραμμή. |
| 2 Τακτική γραμμή. |
| 3 Έκτακτη γραμμή. |
Η εξασφάλιση καταλύματος για την απόκρυψη λαθρομετανάστη: |
|---|
| 1 Τιμωρείται από τη χώρα προορισμού του. |
| 2 Επιβραβεύεται από τη χώρα προέλευσης του. |
| 3 Επιβραβεύεται από φιλανθρωπικές οργανώσεις. |
Στις λεωφορειολωρίδες, η είσοδος δικύκλων: |
|---|
| 1 Απαγορεύεται πάντα. |
| 2 Επιτρέπεται πάντα. |
| 3 Επιτρέπεται ή απαγορεύεται κατά περίπτωση. |
Οι υπηρεσίες μίας μεταφορικής επιχείρησης ασχολούνται με την παροχή του μεταφορικού έργου. Σε αυτές τις υπηρεσίες ανήκουν συνήθως: |
|---|
| 1 Η γραμματεία, το γραφείο κίνησης, το γραφείο εξυπηρέτησης πελατών. |
| 2 Το είδος των οχημάτων, η εμπειρία του οδηγού και η ευγένεια του συνοδού. |
| 3 Ο κλιματισμός, η θέρμανση, η εστίαση. |
Μετά την οδήγηση 4,5 ωρών ο οδηγός πρέπει να σταματάει για διάλειμμα διάρκειας τουλάχιστον: |
|---|
| 1 4,5 ωρών. |
| 2 45 λεπτών. |
| 3 15 ή 30 λεπτών. |
Όταν η ακτίνα της τροχιάς ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης: |
|---|
| 1 Υποδιπλασιάζεται. |
| 2 Διπλασιάζεται. |
| 3 Τετραπλασιάζεται. |
Κατά την οδήγηση λεωφορείου, πρέπει γενικώς να αποφεύγεται: |
|---|
| 1 Η προοδευτική επιτάχυνση και επιβράδυνση. |
| 2 Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας. |
| 3 Η απότομη σύμπλεξη και αποσύμπλεξη. |
Σε έκτακτες καταστάσεις κατά τη μεταφορά μαθητών, είναι ασφαλέστερο να: |
|---|
| 1 Παραμένουν πάντοτε εντός του οχήματος. |
| 2 Απομακρύνονται πάντοτε από το όχημα. |
| 3 Απομακρύνονται από το όχημα μόνο στην περίπτωση άμεσου κινδύνου (π.χ. πυρκαγιά). |
Η απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος: |
|---|
| 1 Δεν εξαρτάται από το φορτίο. |
| 2 Εξαρτάται από το εκάστοτε φορτίο. |
| 3 Εξαρτάται από το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο. |
Ο ηλεκτρομαγνητικός επιβραδυντής λειτουργεί με: |
|---|
| 1 Μηδενισμό της παροχής πετρελαίου μέσω ποδομοχλού. |
| 2 Έγχυση λαδιού. |
| 3 Έλεγχο της ισχύος του ρεύματος. |
Σε κίνηση σε κατωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας συμβάλλει στη: |
|---|
| 1 Μείωση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος. |
| 2 Μείωση της απαιτούμενης δύναμης πέδησης για έλεγχο του οχήματος. |
| 3 Αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης. |
Κατά την οδήγηση σε λεωφορειολωρίδα (με κατεύθυνση ίδια με αυτή της υπόλοιπης κυκλοφορίας) στο δεξί άκρο του οδοστρώματος, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος: |
|---|
| 1 Στις στάσεις κατά την από/επιβίβαση. |
| 2 Στις δεξιές στροφές των υπολοίπων οχημάτων. |
| 3 Στις αριστερές στροφές των υπολοίπων οχημάτων. |
Η ευστάθεια ενός οχήματος είναι η αντίσταση του: |
|---|
| 1 Στην ανατροπή. |
| 2 Στη μεταβολή της κινητικής του κατάστασης. |
| 3 Στους χειρισμούς του οδηγού. |
Σε περίπτωση ατυχήματος, μία από τις πρώτες ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι: |
|---|
| 1 Η αφαίρεση του κράνους των μοτοσικλετιστών. |
| 2 Το σβήσιμο του κινητήρα. |
| 3 Η ενημέρωση των οικογενειών των επιβατών. |
Ο χρόνος της διαδρομής μεταξύ ενός χώρου ανάπαυσης σε δημόσια οδό και ενός σημείου από/επιβίβασης επιβατών εκτός οδού θεωρείται: |
|---|
| 1 Χρόνος οδήγησης. |
| 2 Άλλη εργασία. |
| 3 Διάλειμμα. |
Οι τροχοί είναι το μέσο επαφής του οχήματος με το οδόστρωμα. Βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα ελαστικό είναι: |
|---|
| 1 Η διάμετρος του σώτρου (ζάντα), η εταιρεία παραγωγής του, οι δείκτες μέγιστης ικανότητας επιτάχυνσης σε σχέση με το φορτίο. |
| 2 Η διάμετρος του σώτρου, η ημερομηνία παραγωγής του, οι δείκτες μέγιστης ικανότητας φορτίου σε σχέση με την ταχύτητα. |
| 3 Ο όγκος του σώτρου (ζάντα), η ημερομηνία παραγωγής του, οι δείκτες μέγιστης ικανότητας επιτάχυνσης σε σχέση με το φορτίο. |
Μετά την οδήγηση 4,5 ωρών, ο οδηγός πρέπει να σταματήσει για διάλειμμα: |
|---|
| 1 Τουλάχιστον 45 λεπτών. |
| 2 Το πολύ 45 λεπιών. |
| 3 Τουλάχιστον 35 λεπτών. |
Αν εμπλακείτε σε ατύχημα, πρέπει: |
|---|
| 1 Οπωσδήποτε να σταματήσετε. |
| 2 Να καλέσετε άμεσα την Αρχή Πολιτικής Προστασίας. |
| 3 Να σταματήσετε μόνο αν δεν παρεμποδίζεται η υπόλοιπη κυκλοφορία. |