ερώτηση 1
Η ύπαρξη «γεμάτης» αποσκευοφόρου:
Μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.
Αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου.
Δεν επιδρά στην κατανάλωση καυσίμου.
ερώτηση 2
Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα μπορεί να εφαρμόζονται:
Στον κινητήρα.
Στο κέντρο στροφής.
Στην επιφάνεια επαφής των τροχών με το οδόστρωμα.
ερώτηση 3
Η τριβή μεταξύ ελαστικού και παγωμένου οδοστρώματος είναι (σε σχέση με την τριβή μεταξύ ελαστικού και στεγνού οδοστρώματος):
Μεγαλύτερη.
Μικρότερη.
Ίδια.
ερώτηση 4
Αν ο οδηγός συμπληρώσει το μέγιστο αριθμό ωρών εργασίας κατά μήκος της διαδρομής, μπορεί να επιστρέψει στη βάση του ως επιβάτης λεωφορείου:
Υπό την προϋπόθεση ότι δεν υποχρεούται να ξεκινήσει την ημερήσια ή εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης του.
Χωρίς προϋποθέσεις.
Υπό την προϋπόθεση ότι καταβάλλει το ακριβές κόμιστρο για τη διαδρομή αυτή.
ερώτηση 5
Η ορθολογική οδήγηση:
Περιλαμβάνει την αμυντική και οικονομική οδήγηση.
Προϋποθέτει την οδήγηση οχημάτων τελευταίας τεχνολογίας
Πρέπει να καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο.
ερώτηση 6
Για την εκτέλεση διεθνών μεταφορών επιβατών με πούλμαν και λεωφορεία, κάθε μεταφορέας πρέπει να διαθέτει κοινοτική άδεια εκδοθείσα από τις Αρμόδιες Αρχές:
Του κράτους-μέλους εγκατάστασης.
Του κράτους-μέλους προέλευσης.
Του ευρωπαϊκού γραφείου της διεύθυνσης μεταφορών.
ερώτηση 7
Στην περίπτωση που συγκεκριμένη κατηγορία οδηγών έχει συνάψει με την εργοδοσία συλλογική σύμβαση εργασίας με ευνοϊκότερους όρους απασχόλησης από αυτούς της ευρωπαϊκής νομοθεσίας τότε:
Υπερισχύουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί.
Υπερισχύουν οι διατάξεις της συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Αρμόδιο να κρίνει τις διατάξεις που υπερισχύουν είναι το διαιτητικό δικαστήριο.
ερώτηση 8
Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των διώροφων λεωφορείων είναι τα:
70 km/h.
80km/h.
90km/h.
ερώτηση 9
Οπτικός έλεγχος του οχήματος πρέπει να γίνεται:
Μόνο εξωτερικά του οχήματος.
Μόνο στο εσωτερικό του οχήματος.
Τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό του οχήματος.
ερώτηση 10
Οι οδικές επιβατικές μεταφορέα:
Έχουν αποκλειστικά αυτόνομο ρόλο.
Είναι πάντοτε εξαρτώμενες από άλλα μέσα μεταφοράς.
Λειτουργούν είτε αυτόνομα είτε συμπληρωματικά με άλλα μέσα μεταφοράς.
ερώτηση 11
Μέσα σε δυο συνεχόμενες εβδομάδες, ένας οδηγός μπορεί να έχει:
Μία μειωμένη εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης.
Δύο μειωμένες εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης.
Τρεις μειωμένες εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης.
ερώτηση 12
Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται:
Πριν από κάθε διαδρομή.
Κάθε χρόνο.
Αν μείνει εκτός λειτουργίας το ρολόι για διάστημα μεγαλύτερο των 20 λεπτών.
ερώτηση 13
Τα κυριότερα μέρη ενός λεωφορείου είναι:
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης, ο κινητήρας και το πλαίσιο.
Ο κινητήρας, η αποσκευοθήκη και ο χώρος των επιβατών.
Ο κινητήρας, το πλαίσιο και το αμάξωμα.
ερώτηση 14
Σε περίπτωση ακινητοποίησης του λεωφορείου λόγω μηχανικής βλάβης, οι επιβάτες πρέπει να:
Παραμείνουν οπωσδήποτε εντός του οχήματος.
Απομακρυνθούν οπωσδήποτε από το όχημα.
Απομακρυνθούν από το όχημα μόνο σε περίπτωση που διατρέχουν άμεσο κίνδυνο.
ερώτηση 15
Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα μπορεί να εφαρμόζονται:
Στον κινητήρα.
Στην επιφάνεια επαφής ίου ελαστικού με τις ζάντες.
Στο κέντρο βάρους.
ερώτηση 16
Η βασική μορφή οργάνωσης των μεταφορικών επιχειρήσεων απαρτίζεται από:
Τις επιβατικές και τις εμπορευματικές μεταφορές.
Το γραφείο και τους οδηγούς.
Τη διοίκηση και τις υπηρεσίες.
ερώτηση 17
Οδηγός έχει συμπληρώσει το μέγιστο αριθμό ωρών εργασίας (9 ή 10) και επιστρέφει στη βάση του ως συνοδηγός λεωφορείου. Το χρονικό αυτό διάστημα καταγράφεται ως:
«Διαθεσιμότητα».
«Ανάπαυση».
«Άλλη εργασία».
ερώτηση 18
Η μέγιστη ημερήσια διάρκεια οδήγησης δεν πρέπει να υπερβαίνει τις:
8 ώρες.
9 ώρες.
12 ώρες.
ερώτηση 19
Η πέδη στάθμευσης (χειρόφρενο):
Λειτουργεί σε συνεργασία με το κύριο σύστημα στάθμευσης και η λειτουργία της είναι πνευματική.
Λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδησης και η λειτουργία της είναι ηλεκτρική.
Λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδησης και η λειτουργία της είναι μηχανική.
ερώτηση 20
Υποχρεούνται να κατέχουν ΠΕΙ οι οδηγοί οχημάτων:
Των οποίων η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 45 km/h.
Τα οποία χρησιμοποιούνται για εμπορικές μεταφορές επιβατών ή εμπορευμάτων.
Τα οποία χρησιμοποιούνται για τα μαθήματα οδήγησης για την απόκτηση ΠΕΙ.
ερώτηση 21
Σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των λεωφορείων είναι τα:
70 km/h.
80km/h.
90km/h.
ερώτηση 22
Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, αν κάποιο άκρο του σώματος του τραυματία αιμορραγεί, αλλά δεν έχει σπάσει, πρέπει να:
Του ρίξετε παγωμένο νερό.
Το ανασηκώσετε.
Το τοποθετήσετε στο χαμηλότερο δυνατό σημείο.
ερώτηση 23
Οι δείκτες πίεσης (μανόμετρα) που υπάρχουν στον πίνακα οργάνων του οχήματος μετρούν την πίεση:
Των κυκλωμάτων πέδησης.
Των ελαστικών.
Του κινητήρα.
ερώτηση 24
Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, για να σταματήσετε την έντονη αιμορραγία κάποιου εξ αυτών πρέπει να:
Τον τοποθετήσετε μπρούμυτα.
Τον τοποθετήσετε ανάσκελα.
Εφαρμόσετε πίεση στην πληγή.
ερώτηση 25
Μεταξύ των απαιτούμενων πληροφοριακών στοιχείων των επιβατών, που πρέπει να μεταβιβάζουν οι μεταφορείς στις Αρμόδιες Αρχές, δεν είναι:
Η ιθαγένεια.
Το όνομα πατρός.
Ο αριθμός του χρησιμοποιούμενου ταξιδιωτικού εγγράφου.
ερώτηση 26
Ο οδηγός δεν μπορεί να δουλεύει συνεχόμενα για περισσότερο από:
Πέντε 24ωρα.
Έξι 24ωρα.
Επτά 24ωρα.
ερώτηση 27
Ο κεντρικός άξονας μετάδοσης κίνησης συνδέει:
Το κιβώτιο ταχυτήτων (σασμάν) με τον κινητήρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων (σασμάν) με το διαφορικό.
Τον κινητήρα με το διαφορικό.
ερώτηση 28
Η ευστάθεια ενός οχήματος είναι η αντίσταση του:
Στην ανατροπή.
Στη μεταβολή της κινητικής του κατάστασης.
Στους χειρισμούς του οδηγού.
ερώτηση 29
Μικρότερη πίεση ελαστικών, σε σχέση με την προβλεπόμενη, συνεπάγεται:
Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
Μείωση του κόστους συντήρησης.
ερώτηση 30
Η κανονική περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης είναι αυτή που υπερβαίνει τις:
9 ώρες.
10 ώρες.
11 ώρες.
ερώτηση 31
Ο ψηφιακός ταχογράφος αποθηκεύει στοιχεία σχετικά με τον οδηγό:
Στην ειδική κάρτα μνήμης του μόνο.
Στην «έξυπνη κάρτα» του οδηγού μόνο.
Στην ειδική κάρτα μνήμης του και στην «έξυπνη κάρτα» του οδηγού.
ερώτηση 32
Όταν η ταχύτητα κίνησης ενός οχήματος διπλασιάζεται, η αεροδυναμική αντίσταση:
Υποδιπλασιάζεται.
Διπλασιάζεται.
Τετραπλασιάζεται.
ερώτηση 33
Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο περιεκτικότητας αλκοόλ (μετρούμενο με αλκοολόμετρο) για τους οδηγούς λεωφορείων είναι:
0,10 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα.
0,50 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα.
0,20 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα.
ερώτηση 34
Το απόβαρο είναι το βάρος του οχήματος χωρίς επιβάτες και αποσκευές. Σε αυτό περιλαμβάνεται το βάρος:
Του οδηγού.
Του εφεδρικού τροχού.
Της δεξαμενής καυσίμου γεμάτης στο 100%.
ερώτηση 35
Το στροφόμετρο βρίσκεται στον πίνακα οργάνων του οχήματος και πληροφορεί τον οδηγό σχετικά με:
Τον αριθμό των στροφών/δευτερόλεπτο του κινητήρα.
Τον αριθμό των στροφών ανά λεπτό του κινητήρα.
Το μέσο ωριαίο αριθμό στροφών του κινητήρα.
ερώτηση 36
Η καμπύλη ροπής παρέχει τη σχέση μεταξύ:
Της ροπής στρέψης ίου κινητήρα και ίων στροφών.
Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών.
Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών.
ερώτηση 37
Η ροπή αυξάνεται σταδιακά με την αύξηση των στροφών μέχρι ένα μέγιστο σημείο και μετά μειώνεται. Στα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία, αυτό συμβαίνει περί:
Τις 1.000 στροφές ανά λεπτό.
Τις 1.500 στροφές ανά λεπτό.
Τις 2.000 στροφές ανά λεπτό.
ερώτηση 38
Σε περίπτωση κλαταρίσματος ελαστικών, η διατήρηση του ελέγχου του οχήματος μπορεί να επιτευχθεί:
Με άμεση και απότομη πέδηση.
Με σταθερό κράτημα του τιμονιού.
Με άναμμα του δεξιού φλας.
ερώτηση 39
Σε περίπτωση ατυχήματος, η σειρά των κατάλληλων ενεργειών είναι:
Επισήμανση χώρου, ειδοποίηση Αρχών, περίθαλψη τραυματιών.
Περίθαλψη τραυματιών, ειδοποίηση Αρχών, επισήμανση χώρου.
Περίθαλψη τραυματιών, επισήμανση χώρου, ειδοποίηση Αρχών.
ερώτηση 40
Η ρύθμιση του ύψους του τιμονιού πρέπει να γίνεται με βάση:
Το φορτίο του οχήματος.
Το ύψος του οδηγού.
Το ύψος του οχήματος.
ερώτηση 41
Ο περιορισμός της κυκλοφορίας του αίματος για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να οδηγήσει:
Σε δύσπνοια.
Στη διάσωση του τραυματία.
Σε μόνιμες βλάβες.
ερώτηση 42
Για την ασφαλή αποβίβαση και επιβίβαση επιβατών, οι οδηγοί των οχημάτων δημοσίων συγκοινωνιών υποχρεούνται να:
Πλησιάζουν, κατά το δυνατόν, το δεξί άκρο του οδοστρώματος.
Απομακρύνονται, κατά το δυνατόν, από το άκρο του οδοστρώματος.
Πλησιάζουν ή να απομακρύνονται από το οδόστρωμα κατά περίπτωση.
ερώτηση 43
Όταν ένας οδηγός ξεκουράζεται (ημερήσια ανάπαυση) ενώ το όχημα του μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο, δεν πρέπει να διακόπτεται:
Καθόλου.
Πάνω από 1 φορά.
Πάνω από 2 φορές.
ερώτηση 44
Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα κατανάλωσης υγρών είναι:
1/2 λίτρο.
1 λίτρο.
2 λίτρα.
ερώτηση 45
Η χωρητικότητα ενός τυπικού 12μετρου αστικού λεωφορείου κυμαίνεται συνήθως:
Μεταξύ των 50 και 70 επιβατών.
Μεταξύ των 80 και 100 επιβατών.
Μεταξύ των 110 και 130 επιβατών.
ερώτηση 46
Ο οδηγός οφείλει να έχει μία εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης όχι αργότερα από το πέρας 6 διαδοχικών 24ώρων περιόδων από:
Το τέλος της προηγούμενης περιόδου ημερήσιας ανάπαυσης.
Την αρχή της προηγούμενης περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης.
Το τέλος της προηγούμενης περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης.
ερώτηση 47
Οι υπηρεσίες μίας μεταφορικής επιχείρησης ασχολούνται με την παροχή του μεταφορικού έργου. Σε αυτές τις υπηρεσίες ανήκουν συνήθως:
Η γραμματεία, το γραφείο κίνησης, το γραφείο εξυπηρέτησης πελατών.
Το είδος των οχημάτων, η εμπειρία του οδηγού και η ευγένεια του συνοδού.
Ο κλιματισμός, η θέρμανση, η εστίαση.
ερώτηση 48
Η μέγιστη ταχύτητα σχεδιασμού των ελαστικών λεωφορείου είναι τα:
110 km/h.
120 km/h.
130 km/h.
ερώτηση 49
Οι βασικοί παράγοντες που επιδρούν στην οδική ασφάλεια είναι:
Ο οδηγός, η οδός και το οδόστρωμα.
Ο οδηγός, το όχημα, το οδικό περιβάλλον.
Το όχημα, η σήμανση και η σηματοδότηση.
ερώτηση 50
Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται:
Με κάθε μεταβολή της διάστασης των ελαστικών.
Μετά από αλλαγή του αριθμού πλαισίου του οχήματος.
Με κάθε αλλαγή οδηγού.
ερώτηση 51
Το σύστημα πέδησης με πεπιεσμένο αέρα είναι:
Αποκλειστικά πνευματικό.
Αμιγώς πνευματικό ή υδροπνευματικό.
Αποκλειστικά υδροπνευματικό.
ερώτηση 52
Με την ενεργοποίηση του κεντρικού διακόπτη κίνδυνου:
Ο κινητήρας σταματά να λειτουργεί.
Το όχημα ακινητοποιείται άμεσα.
Τίθεται σε λειτουργία το ΑΒ5.
ερώτηση 53
Σε διεθνές επίπεδο, η εμπλοκή των λεωφορείων σε οδικά ατυχήματα -σε σχέση με αυτή των IX επιβατικών αυτοκινήτων- είναι:
Μικρότερη.
Ίση.
Μεγαλύτερη.
ερώτηση 54
Ο έλεγχος της στάθμης των λαδιών πρέπει να γίνεται όταν:
Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας δεν λειτουργεί.
Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας είναι σε λειτουργία.
Το λεωφορείο είναι σε κίνηση και ο κινητήρας σε λειτουργία.
ερώτηση 55
Κατά την οδήγηση λεωφορείου, πρέπει γενικώς να αποφεύγεται:
Η απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση.
Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας.
Η ήπια σύμπλεξη και αποσύμπλεξη.
ερώτηση 56
Η παράλειψη κάποιου γεύματος κατά τη διάρκεια της ημέρας οδηγεί σε:
Απώλεια σωματικού βάρους.
Αύξηση σωματικού βάρους.
Υπερβολική κατανάλωση τροφής στο επόμενο γεύμα.
ερώτηση 57
Το ΕΒS είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο:
Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης.
Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης.
Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου «μπλοκαρίσματος» των τροχών εξαιτίας της πέδησης.
ερώτηση 58
Ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας όλων των λεωφορείων δεν περιλαμβάνει:
Εφεδρικό ταχογράφο.
Σφήνες αναστολής κύλισης (τάκους).
Κιβώτιο πρώτων βοηθειών.
ερώτηση 59
Σε περίπτωση δυο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί εν γένει καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο στη θέση:
«2ος οδηγός».
«Διαθεσιμότητα».
«Άλλες εργασίες».
ερώτηση 60
Μετά την οδήγηση 4,5 ωρών ο οδηγός πρέπει να σταματάει για διάλειμμα διάρκειας τουλάχιστον:
4,5 ωρών.
45 λεπτών.
15 ή 30 λεπτών.
Χρόνος