Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, το οποίο αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, αντιστοιχεί στο: |
|---|
| 1 Απόβαρο. |
| 2 Ωφέλιμο φορτίο. |
| 3 Μεικτό βάρος. |
Η καμπύλη ειδικής κατανάλωσης παρέχει τη σχέση μεταξύ: |
|---|
| 1 Της ροπής στρέψης του κινητήρα και των στροφών. |
| 2 Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών. |
| 3 Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών. |
'Ένα φορτηγό μεταφέρει 6 τόνους εμπορευμάτων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη (απόσταση περίπου 500 χιλιομέτρων) και επιστρέφει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα με 5 τόνους εμπορευμάτων. Το κόμιστρο για την απλή διαδρομή ανέρχεται στα 300 ευρώ/τόνο. Αυτό αντιστοιχεί σε: |
|---|
| 1 1.100 τονοχιλιόμετρα. |
| 2 3.300 τονοχιλιόμετρα. |
| 3 5.500 τονοχιλιόμετρα. |
Τι πρέπει να κάνει ο μεταφορέας στην περίπτωση που, για οποιονδήποτε λόγο, δεν μπορεί να φθάσει στον προορισμό του σύμφωνα με τη CMR; |
|---|
| 1 Να ζητήσει οδηγίες από τον παραλήπτη. |
| 2 Να ζητήσει οδηγίες από τον αποστολέα. |
| 3 Να μην εκτελέσει τη μεταφορά. |
Με την οικολογική και οικονομική οδήγηση δεν επιτυγχάνεται: |
|---|
| 1 Μείωση των οδικών ατυχημάτων. |
| 2 Οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. |
| 3 Αύξηση των εκπομπών αερίων ρύπων. |
Διάλειμμα είναι κάθε περίοδος κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός δεν επιτρέπεται να οδηγεί ή να: |
|---|
| 1 Κάνει οποιαδήποτε σωματική άσκηση. |
| 2 Γευματίζει. |
| 3 Εκτελεί κάποια άλλη εργασία. |
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: |
|---|
| 1 Το συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων, τον άξονα μετάδοσης, τους τροχούς. |
| 2 Το τιμόνι, το συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων. |
| 3 Τον άξονα μετάδοσης, τον άξονα διεύθυνσης, τους τροχούς. |
Η διαδοχική μεταφορά εμπορευμάτων πραγματοποιείται: |
|---|
| 1 Στον ίδιο γεωγραφικό χώρο και με ομοιογενή μεταφορικά μέσα. |
| 2 Στον ίδιο ή σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με δύο τουλάχιστον ετερογενή μεταφορικά μέσα. |
| 3 Σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με ετερογενή μεταφορικά μέσα και χωρίς εκφόρτωση των εμπορευμάτων. |
Κατά την οδήγηση σε ανωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας: |
|---|
| 1 Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιβράδυνση. |
| 2 Προκαλεί αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης. |
| 3 Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιτάχυνση. |
Συχνή πίεση στον ποδομοχλό επιτάχυνσης (γκάζι) αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου διότι προκαλεί: |
|---|
| 1 Τον εμπλουτισμό του καυσίμου κατά την επιτάχυνση. |
| 2 Φθορά στο σύστημα πέδησης. |
| 3 Ηχορύπανση. |
Σε περίπτωση κλαταρίσματος ελαστικών φορτηγού, ο κίνδυνος απώλειας του ελέγχου του οχήματος είναι εν γένει: |
|---|
| 1 Μεγαλύτερος όταν συμβαίνει σε εμπρόσθιο ελαστικό. |
| 2 Μεγαλύτεροι όταν συμβαίνει σε οπίσθιο ελαστικό. |
| 3 Ο ίδιος είτε συμβαίνει σε εμπρόσθιο είτε σε οπίσθιο ελαστικό. |
Η εκτεταμένη χρήση των φρένων προκαλεί μείωση της απόδοσής τους λόγω: |
|---|
| 1 Αύξησης της θερμοκρασίας. |
| 2 Πτώσης της πίεσης. |
| 3 Πτώσης της θερμοκρασίας. |
Η ασφαλής φόρτωση δεν είναι ευθύνη: |
|---|
| 1 Του οδηγού. |
| 2 Των αστυνομικών αρχών. |
| 3 Του υπεύθυνου της φόρτωσης. |
Πότε παύει η ευθύνη του μεταφορέα σύμφωνα με τη CMR; |
|---|
| 1 Με την άφιξη του οχήματος στο χώρο παράδοσης. |
| 2 Με την παράδοση των εμπορευμάτων και την ανεπιφύλακτη παραλαβή τους από τον παραλήπτη. |
| 3 Με την ολοκλήρωση της εκφόρτωσης. |
Οι εταιρείες είναι εν γένει υπεύθυνες για παραβάσεις που διέπραξαν οδηγοί που ανήκουν σε αυτές: |
|---|
| 1 Πάντοτε. |
| 2 Εκτός περιπτώσεων όπου δεν μπορεί να τους αποδοθεί ευθύνη. |
| 3 Αν η παράβαση έχει διαπραχθεί στο έδαφος άλλου κράτους-μέλους ή τρίτης χώρας. |
Το δελτίο παράδοσης (φορτωτική CMR): |
|---|
| 1 Εκδίδεται σε τρία αντίτυπα, τα οποία υπογράφουν ο αποστολέας και ο μεταφορέας. |
| 2 Εκδίδεται σε τρία αντίτυπα, τα οποία υπογράφει μόνο ο αποστολέας. |
| 3 Εκδίδεται σε ένα αντίτυπο, το οποίο υπογράφει μόνο ο μεταφορέας. |
Μετά την οδήγηση 4,5 ωρών, ο οδηγός πρέπει να σταματήσει για διάλειμμα: |
|---|
| 1 Τουλάχιστον 45 λεπτών. |
| 2 Το πολύ 45 λεπιών. |
| 3 Τουλάχιστον 35 λεπτών. |
Η εργονομία ασχολείται με: |
|---|
| 1 Τη νομοθεσία που διέπει τις μεταφορές προσώπων και αγαθών. |
| 2 Το εργατικό δίκαιο. |
| 3 Τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας στο χώρο εργασίας. |
Εκτός κατοικημένων περιοχών, το προειδοποιητικό τρίγωνο τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον: |
|---|
| 1 50 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
| 2 20 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
| 3 100 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
Τα κυρία χαρακτηριστικά που καθορίζουν το βαθμό ευστάθειας του φορτηγού είναι: |
|---|
| 1 Το ύψος του φορτηγού, το είδος του φορτίου και οι ιδιότητες του συστήματος μετάδοσης κίνησης. |
| 2 Το ύψος του κέντρου βάρους του φορτίου, το πλάτος του φορτηγού, η ανάρτηση και οι ιδιότητες των ελαστικών. |
| 3 Το πλάτος της οδού, το μεικτό βάρος του φορτηγού, η ηλικία του οδηγού και η ένταση του ανέμου. |
Σε περίπτωση κλοπής, απώλειας ή καταστροφής του EUR.1: |
|---|
| 1 Εκδίδεται αντίγραφο αυτού, το οποίο πρέπει να φέρει την ημερομηνία έκδοσης του πρωτότυπου πιστοποιητικού EUR.1. |
| 2 Εκδίδεται αντίγραφο αυτού, το οποίο πρέπει να φέρει την ημερομηνία έκδοσης του αντιγράφου του πιστοποιητικού EUR.1. |
| 3 Δεν εκδίδεται αντίγραφο. |
Ο έντονος πλευρικός άνεμος ασκεί στο λεωφορείο πλευρική δύναμη, η οποία επιδρά στην ευστάθεια του: |
|---|
| 1 Ευμενώς. |
| 2 Δυσμενώς. |
| 3 Ευμενώς ή δυσμενώς ανάλογα με την κλίση της οδού. |
Ορμή ενός οχήματος ονομάζεται: |
|---|
| 1 Η ταχύτητα με την οποία εισέρχεται σε στροφή. |
| 2 Το γινόμενο της μάζας του οχήματος επί την ταχύτητά του κάθε στιγμή. |
| 3 Η αντίσταση στην αλλαγή της κατάστασης κίνησης του. |
Όταν ένα όχημα είναι σταθμευμένο σε επίπεδη επιφάνεια, ασκείται σε αυτό: |
|---|
| 1 Δύναμη βαρύτητας. |
| 2 Φυγόκεντρος δύναμη. |
| 3 Ελκτική δύναμη. |
Στο εσωτερικό ενός οχήματος, εργονομικές αρχές μπορούν να εφαρμοστούν: |
|---|
| 1 Μόνο από τον κατασκευαστή του οχήματος. |
| 2 Μόνο από τον ιδιοκτήτη του οχήματος. |
| 3 Από τον κατασκευαστή και από τον οδηγό του οχήματος. |
Η πιο αποτελεσματική λύση για την αντιμετώπιση της υπνηλίας είναι: |
|---|
| 1 Ο δυνατός καφές. |
| 2 Ο εξαερισμός της καμπίνας του οδηγού. |
| 3 Ο ολιγόλεπτος ύπνος. |
Κατά την οδήγηση φορτηγού, πρέπει γενικώς να αποφεύγεται: |
|---|
| 1 Η προοδευτική επιτάχυνση και επιβράδυνση. |
| 2 Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας. |
| 3 Η απότομη σύμπλεξη και αποσύμπλεξη. |
Κάτα την διάρκεια της περιόδου ημερήσιας ανάπαυσης , απαγορεύεται η εργασία: |
|---|
| 1 Στον κλάδο μεταφοράς ανθρώπων ή αγαθών , εκτός αν ο οδηγός είναι ιδιοκτήτης του οχήματος. |
| 2 Σε οποιονδήποτε κλάδο εργασίας. |
| 3 Στον κλαδο μεταφοράς ανθρώπων ή αγαθών μόνο. |
Δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα, κατά την κίνηση του, είναι: |
|---|
| 1 Η βαρύτητα, η τριβή, η έλξη. |
| 2 Η χημική, η θερμική, η ελκτική. |
| 3 Η θερμότητα και το παραγόμενο έργο. |
Κάθε οδηγός που οδηγεί όχημα εξοπλισμένο με ψηφιακό ταχογράφο υποχρεούται να διαθέτει: |
|---|
| 1 «Έξυπνη κάρτα». |
| 2 Ψηφιακό ρολόι. |
| 3 Συσκευή αυτόματης διέλευσης διοδίων. |
Η πέδηση ανάγκης σε σχέση με την κυρία πέδηση: |
|---|
| 1 Έχει μικρότερη απόδοση. |
| 2 Έχει μεγαλύτερη απόδοση. |
| 3 Έχει ίδια απόδοση. |
Η πιο σημαντική ιδιότητα του οχήματος που σχετίζεται με την ευστάθεια είναι: |
|---|
| 1 Ο λόγος του πραγματικού φορτίου του προς το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο. |
| 2 Ο λόγος της μάζας του προς την ισχύ. |
| 3 Η αντίσταση του έναντι ανατροπής. |
Η πέδη στάθμευσης (χειρόφρενο): |
|---|
| 1 Λειτουργεί σε συνεργασία με το κύριο σύστημα στάθμευσης και η λειτουργία της είναι πνευματική. |
| 2 Λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδησης και η λειτουργία της είναι ηλεκτρική. |
| 3 Λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδησης και η λειτουργία της είναι μηχανική. |
Ένα φορτηγό έχει απόβαρο 12 τόνων. Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, όπως αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του, ανέρχεται στα 26,000 κιλά. Το βάρος του φορτίου του δεν μπορεί να υπερβαίνει τους: |
|---|
| 1 26.000 κιλα. |
| 2 22.000 κιλά. |
| 3 14.000 κιλά. |
Η κανονική περίοδος εβδομαδιαίας ανάπαυσης είναι μία περίοδος ανάπαυσης του οδηγού διάρκειας τουλάχιστον: |
|---|
| 1 4,5 ωρών. |
| 2 45 λεπτών. |
| 3 45 ωρών. |
Η κατανάλωση άφθονων υγρών κατά τη διάρκεια της ημέρας: |
|---|
| 1 Πρέπει να συνδυάζεται με την κατανάλωση αλατιού. |
| 2 Πρέπει να αποφεύγεται. |
| 3 Είναι θετική για την υγεία. |
Το ΕΒS είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο: |
|---|
| 1 Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης. |
| 2 Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης. |
| 3 Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου «μπλοκαρίσματος» των τροχών εξαιτίας της πέδησης. |
Σε μία απότομη στροφή, η φυγόκεντρος δύναμη ωθεί τους επιβάτες προς: |
|---|
| 1 Το δάπεδο του λεωφορείου. |
| 2 Το εξωτερικό της στροφής. |
| 3 Το εσωτερικό της στροφής. |
«Υπερφόρτωση ενός άξονα» σημαίνει ότι έχει γίνει υπέρβαση: |
|---|
| 1 Του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους του οχήματος. |
| 2 Της φέρουσας ικανότητας του άξονα. |
| 3 Του μέγιστου επιτρεπόμενου φορτίου του οχήματος. |
Σε περίπτωση λανθασμένης καταγραφής στον ψηφιακό ταχογράφο, ο οδηγός οφείλει να: |
|---|
| 1 Απευθυνθεί άμεσα στις Αρμόδιες Αρχές. |
| 2 Εκτυπώσει το σχετικό φύλλο και πάνω σε αυτό να επισημάνει το λάθος. |
| 3 Διορθώσει ψηφιακά το λάθος. |
Το άγχος βραχυπρόθεσμα προκαλεί: |
|---|
| 1 Απώλεια συγκέντρωσης και αναίτια νευρικότητα. |
| 2 Διαρκή κόπωση. |
| 3 Διαρκή ευφορία. |
Ένας μπλοκαρισμένος τροχός δεν παρέχει καθόλου δύναμη έλξης για: |
|---|
| 1 Επιβράδυνση. |
| 2 Στροφή. |
| 3 Επιτάχυνση. |
Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, αν κάποιο άκρο του σώματος του τραυματία αιμορραγεί, αλλά δεν έχει σπάσει, πρέπει να: |
|---|
| 1 Του ρίξετε παγωμένο νερό. |
| 2 Το ανασηκώσετε. |
| 3 Το τοποθετήσετε στο χαμηλότερο δυνατό σημείο. |
Τι θα πρέπει να έχει υπόψη του ο μεταφορέας στις περιπτώσεις απώλειας, βλάβης ή καθυστέρησης παράδοσης των εμπορευμάτων σύμφωνα με τη CMR; |
|---|
| 1 Να προσπαθήσει να αποκρύψει με κάθε τρόπο το γεγονός από τον αποστολέα ή τον παραλήπτη. |
| 2 Να βεβαιώσει προφορικά ή με υπεύθυνη δήλωση αποστολέα και παραλήπτη ότι δεν ευθύνεται αυτός για τη απώλεια, τη Βλάβη ή την καθυστέρηση. |
| 3 Να είναι σε θέση να αποδείξει ότι δεν ευθύνεται ο ίδιος για την απώλεια, τη βλάβη ή την καθυστέρηση. |
Το μέγεθος της ισχύος είναι: |
|---|
| 1 Το μέτρο της επίδρασης που ασκεί μία δύναμη κατά τη διάρκεια της περιστροφής ενός σώματος. |
| 2 Ο ρυθμός παραγωγής έργου. |
| 3 Η ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνεται σε μία ώρα οδήγησης. |
Κατά την κίνηση σε κατωφέρεια -σε σχέση με την οδήγηση σε επίπεδη επιφάνεια- η απόσταση ακινητοποίησης: |
|---|
| 1 Μειώνεται. |
| 2 Δεν αλλάζει. |
| 3 Αυξάνεται. |
Η συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή: |
|---|
| 1 Προκαλεί δυσλειτουργία στο σύστημα πέδησης. |
| 2 Συντελεί στην αύξηση της διάρκειας ζωής των φρένων. |
| 3 Προκαλεί υπερθέρμανση των φρένων. |
Η ιδιόχειρη καταγραφή στοιχείων στον ψηφιακό ταχογράφο: |
|---|
| 1 Μπορεί να προκαλέσει βλάβη και επισύρει κυρώσεις. |
| 2 Επιτρέπεται για προσθήκη συμπληρωματικών στοιχείων. |
| 3 Αποτελεί προϋπόθεση της σωστής λειτουργίας του. |
Η ημερήσια περίοδος ανάπαυσης μπορεί να χωριστεί σε δυο περιόδους ως εξής: |
|---|
| 1 9 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9. |
| 2 2 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9. |
| 3 2,5 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9,5. |
Κατά την οδήγηση φορτηγού, πρέπει γενικώς να αποφεύγεται: |
|---|
| 1 Η απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση. |
| 2 Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας. |
| 3 Η ήπια σύμπλεξη και αποσύμπλεξη. |
Βασικές λειτουργίες των εταιρειών οδικών εμπορευματικών μεταφορών είναι: |
|---|
| 1 Η οικονομική διαχείριση, το marketing και οι πωλήσεις. |
| 2 Η αποθήκευση και η φύλαξη των εμπορευμάτων από τους οδηγούς. |
| 3 Η ενημέρωση του επιβατικού κοινού και των διεθνών οργανισμών. |
Αύξηση των στροφών του κινητήρα συνεπάγεται γενικώς μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά, μεγαλύτερη οικονομία επιτυγχάνεται περί: |
|---|
| 1 Τις 1.000 στροφές ανά λεπτό. |
| 2 Τις 1.500 στροφές ανά λεπτό. |
| 3 Τις 2.000 στροφές ανά λεπτό. |
Όταν ενεργοποιείται το ΑΒS, ο οδηγός πρέπει: |
|---|
| 1 Να απομακρύνει άμεσα το πόδι του από τον ποδομοχλό πέδησης. |
| 2 Να εξακολουθήσει να ασκεί κανονική πίεση στον ποδομοχλό πέδησης. |
| 3 Να ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στον ποδομοχλό πέδησης. |
Το δίχτυ: |
|---|
| 1 Χρησιμοποιείται για να συγκρατήσει φορτία όπως η άμμος, τα μεταλλεύματα κ.λπ. |
| 2 Πρέπει να διαθέτει οπές μεγαλύτερες από τα μεταφερόμενα αντικείμενα. |
| 3 Πρέπει να είναι ανθεκτικό ώστε να συγκρατεί τα μεταφερόμενα αντικείμενα. |
Όταν ανάβει εν κινήσει η ενδεικτική λυχνία θερμοκρασίας (δείχνει κόκκινο): |
|---|
| 1 Ο οδηγός δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει ψυκτικό υγρό. |
| 2 Η θερμοκρασία έχει υπερβεί τους 100°C. |
| 3 Η θερμοκρασία έχει πέσει κάτω από τους 0°C. |
Τι είναι το Carnet Tir; |
|---|
| 1 Συνοδευτικό έγγραφο για τη μεταφορά των εμπορευμάτων που περιέχει τα στοιχεία αποστολέα, μεταφορέα και παραλήπτη. |
| 2 Ασφαλιστικό συμβόλαιο για την κάλυψη της αξίας των εμπορευμάτων σε περίπτωση ζημιάς, ή καταστροφής τους ή καθυστέρησης στην παράδοση τους. |
| 3 Τελωνειακό έγγραφο για τη μεταφορά των εμπορευμάτων κατά την οποία τα εμπορεύματα μεταφέρονται από το τελωνείο αναχώρησης της χώρας φόρτωσης στο τελωνείο προορισμού της χώρας εκφόρτωσης, χωρίς να μεσολαβεί μεταφόρτωση, εκφόρτωση και αναφόρτωση εμπορευμάτων. |
Αδράνεια ενός οχήματος ονομάζεται: |
|---|
| 1 Η δύναμη που αδρανοποιεί το όχημα στο συνεργείο. |
| 2 Η δύναμη που βοηθά το όχημα στην επιβράδυνση. |
| 3 Η αντίσταση στην αλλαγή της κατάστασης κίνησης του. |
Όταν το φορτηγό είναι υπερφορτωμένο, ευθύνονται: |
|---|
| 1 Οι αστυνομικές αρχές. |
| 2 Ο οδηγός του οχήματος. |
| 3 Και οι δυο. |
Οι εταιρείες κοινού φορτίου εκτελούν μεταφορές αγαθών: |
|---|
| 1 Χωρίς κάποιο ειδικό μέσο μεταφοράς. |
| 2 Για κοινωφελείς σκοπούς. |
| 3 Για ανώφελους σκοπούς. |
Οι βασικές θέσεις ενός ψηφιακού ταχογράφου είναι: |
|---|
| 1 Διαθεσιμότητα, διάλειμμα ή ανάπαυση, άλλες εργασίες, οδήγηση. |
| 2 Διαθεσιμότητα, αναμονή, οδήγηση, διάλειμμα. |
| 3 Διάλειμμα, ανάπαυση, οδήγηση του οδηγού, οδήγηση 2ου οδηγού. |