Η κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92 εκδίδεται: |
|---|
| 1 Στο όνομα του κατόχου του φορτηγού οχήματος. |
| 2 Στο όνομα της μεταφορικής επιχείρησης. |
| 3 Στο όνομα του ιδιοκτήτη του φορτηγού οχήματος και είναι διαφορετική για κάθε όχημα που διαθέτει η μεταφορική επιχείρηση. |
Αρθρωτό όχημα είναι ο συνδυασμός: |
|---|
| 1 Ενός φορτηγού και ενός ρυμουλκούμενου. |
| 2 Ενός ρυμουλκού και ενός ημιρυμουλκούμενου. |
| 3 Ενός φορτηγού και δύο ρυμουλκούμενων. |
Η κανονική περίοδος εβδομαδιαίας ανάπαυσης είναι μία περίοδος ανάπαυσης του οδηγού διάρκειας τουλάχιστον: |
|---|
| 1 4,5 ωρών. |
| 2 45 λεπτών. |
| 3 45 ωρών. |
Μπορείτε να συμπληρώσετε το έντυπο της φιλικής δήλωσης κατόπιν συμφωνίας με τον άλλο οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος με: |
|---|
| 1 Σοβαρό τραυματισμό ή/και υλικές ζημιές. |
| 2 Νεκρό. |
| 3 Υλικές ζημιές. |
Σε περίπτωση αστυνομικού ελέγχου ψηφιακού ταχογράφου, ο οδηγός πρέπει να παραδώσει: |
|---|
| 1 Τη συσκευή του ταχογράφου. |
| 2 Φύλλο εκτύπωσης με τις σχετικές πληροφορίες. |
| 3 Τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή. |
Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται: |
|---|
| 1 Πριν από κάθε διαδρομή. |
| 2 Σε κάθε αλλαγή των πινακίδων κυκλοφορίας. |
| 3 Αν μείνει εκτός λειτουργίας το ρολόι για διάστημα μεγαλύτερο των 5 λεπτών. |
Οι αισθητήρες ενός συστήματος ΑSR. «μετρούν»: |
|---|
| 1 Τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής των κινητηρίων από αυτή των μη κινητηρίων τροχών. |
| 2 Το συντελεστή πρόσφυσης τροχού-οδοστρώματος. |
| 3 Την απόλυτη ταχύτητα περιστροφής των τροχών. |
Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, αν κάποιος από αυτούς έχει χάσει τις αισθήσεις του, συνιστάται να: |
|---|
| 1 Του αφαιρέσετε τα ρούχα. |
| 2 Του προσφέρετε τροφή υψηλής θρεπτικής αξίας. |
| 3 Του εξασφαλίσετε την απρόσκοπτη δίοδο του αέρα. |
Κατά τη μεταφορά κορμών δέντρου τα οχήματα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με παράπλευρους ορθοστάτες: |
|---|
| 1 Οι οποίοι πρέπει να φτάνουν μέχρι το ύψος του φορτίου. |
| 2 Οι οποίοι δεν πρέπει να ξεπερνούν το ύψος του φορτίου. |
| 3 Οι οποίοι πρέπει υποχρεωτικά να έχουν διπλάσιο ύψος από το ύψος του φορτίου. |
Η ημερήσια περίοδος ανάπαυσης μπορεί να χωριστεί σε δυο περιόδους: |
|---|
| 1 9 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 2. |
| 2 2 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9. |
| 3 3 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9. |
Τα κυρία χαρακτηριστικά που καθορίζουν το βαθμό ευστάθειας του φορτηγού είναι: |
|---|
| 1 Το ύψος του φορτηγού, το είδος του φορτίου και οι ιδιότητες του συστήματος μετάδοσης κίνησης. |
| 2 Το ύψος του κέντρου βάρους του φορτίου, το πλάτος του φορτηγού, η ανάρτηση και οι ιδιότητες των ελαστικών. |
| 3 Το πλάτος της οδού, το μεικτό βάρος του φορτηγού, η ηλικία του οδηγού και η ένταση του ανέμου. |
Διεθνείς μεταφορές μπορούν να εκτελούνται: |
|---|
| 1 Μόνο από τα ΦΔΧ. |
| 2 Μόνο από τα ΦΙΧ. |
| 3 Από τα ΦΔΧ και από τα ΦΙΧ υπό ορισμένες προϋποθέσεις. |
Η εφαρμογή της ορθολογικής οδήγησης αποφέρει μείωση: |
|---|
| 1 Της ηχορύπανσης. |
| 2 Της οικονομίας καυσίμου. |
| 3 Στα τέλη κυκλοφορίας. |
Αν ένα σώμα κινείται ευθύγραμμα και ασκήσουμε σε αυτό μια δύναμη κάθετη στην τροχιά του, τότε το σώμα θα αρχίσει να: |
|---|
| 1 Κινείται κατά τη διεύθυνση της δύναμης που του ασκήθηκε. |
| 2 Κάνει ευθύγραμμη ταλάντωση. |
| 3 Διαγράφει καμπύλη τροχιά. |
Κατά τη μεταφορά μη συσκευασμένης ξυλείας σε όχημα με πλευρικά τοιχώματα, αν το ύψος του φορτίου είναι λίγο μεγαλύτερο από το ύψος του μπροστινού, των παραπλεύρων και των πίσω πλευρών του οχήματος τότε: |
|---|
| 1 Δεν θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η μεταφορά. |
| 2 Θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν πρόσθετα μέσα πρόσδεσης. |
| 3 Θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί άλλο όχημα μεταφοράς. |
Όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος, παγωμένος ή έχει λάδια, συνιστάται εν γένει: |
|---|
| 1 Η μείωση της ταχύτητας κίνησης. |
| 2 Η αύξηση της ταχύτητας κίνησης. |
| 3 Η απότομη πίεση του ποδομοχλού πέδησης. |
Όταν ένα όχημα με φορτίο μεταφέρεται σε πλοίο: |
|---|
| 1 Πρέπει να χρησιμοποιούνται τα ίδια συστήματα ασφάλισης με αυτά που χρησιμοποιούνται για την ασφάλιση φορτίου που μεταφέρεται οδικώς. |
| 2 Αρκεί η ασφάλιση του φορτίου στο όχημα. |
| 3 Είναι απαραίτητη η ασφάλιση του οχήματος στο πλοίο. |
Μεταξύ των παρακάτω περιπτώσεων, μικρότερη δύναμη απαιτείται: |
|---|
| 1 Για την εκκίνηση ενός λεωφορείου. |
| 2 Για τη διατήρηση σταθερής ταχύτητας. |
| 3 Για την ακινητοποίηση ενός λεωφορείου. |
Η ημερήσια διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει οπωσδήποτε πέντε μερίδες: |
|---|
| 1 Φρούτων και λαχανικών. |
| 2 Νερού. |
| 3 Πουλερικών ή/και ψαριών. |
Οι κοινοτικές άδειες ανανεώνονται κάθε: |
|---|
| 1 5 χρόνια. |
| 2 10 χρόνια. |
| 3 15 χρόνια. |
Αύξηση των στροφών του κινητήρα συνεπάγεται γενικώς μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά, μεγαλύτερη οικονομία επιτυγχάνεται περί: |
|---|
| 1 Τις 1.000 στροφές ανά λεπτό. |
| 2 Τις 1.500 στροφές ανά λεπτό. |
| 3 Τις 2.000 στροφές ανά λεπτό. |
Η επιβράδυνση ωθεί το φορτίο: |
|---|
| 1 Προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
| 2 Αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
| 3 Προς το εξωτερικό της στροφής. |
Το ιδανικό ύψος ρύθμισης του προσκέφαλου του οδηγού είναι: |
|---|
| 1 Στο πάνω μέρος του κεφαλιού. |
| 2 Στο σαγόνι. |
| 3 Στο πάνω μέρος των αυτιών. |
Τα οχήματα ΦΙΧ πρέπει να είναι εφοδιασμένα με κάρτα καυσαερίων που εκδίδεται κάθε: |
|---|
| 1 Έξι μήνες. |
| 2 Ένα χρόνο. |
| 3 Δύο χρόνια. |
Η συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή: |
|---|
| 1 Προκαλεί δυσλειτουργία στο σύστημα πέδησης. |
| 2 Συντελεί στην αύξηση της διάρκειας ζωής των φρένων. |
| 3 Προκαλεί υπερθέρμανση των φρένων. |
Το άγχος είναι η αντίδραση του ανθρώπινου οργανισμού σε συνθήκες αυξημένης πίεσης και θεωρείται: |
|---|
| 1 Ασθένεια του πνεύματος. |
| 2 Φυσική αντίδραση. |
| 3 Ασθένεια του σώματος. |
Ο χρόνος οδήγησης κατά τη διάρκεια δυο συνεχόμενων (ημερολογιακών εβδομάδων δεν πρέπει να υπερβαίνει τις: |
|---|
| 1 90 ώρες. |
| 2 100 ώρες. |
| 3 112 ώρες. |
Η απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος: |
|---|
| 1 Δεν εξαρτάται από το φορτίο. |
| 2 Εξαρτάται από το εκάστοτε φορτίο. |
| 3 Εξαρτάται από το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο. |
Σε ξαφνική ριπή ανατολικού ανέμου, συνιστάται: |
|---|
| 1 Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα δυτικά. |
| 2 Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα ανατολικά. |
| 3 Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα νότια. |
Ένας από τους βασικότερους παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων είναι: |
|---|
| 1 Η κόπωση του κινητήρα. |
| 2 Η κόπωση του συσσωρευτή. |
| 3 Η κόπωση του οδηγού. |
Η περιοδικότητα της συντήρησης του οχήματος: |
|---|
| 1 Καθορίζεται από τη νομοθεσία. |
| 2 Καθορίζεται από τον κατασκευαστή. |
| 3 Εξαρτάται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του. |
Τα βαριά γεύματα πρέπει να αποφεύγονται : |
|---|
| 1 Πρωί. |
| 2 Μεσημέρι. |
| 3 Βράδυ. |
Γενικά παρατηρείται ότι οι οδηγοί που έχουν καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά: |
|---|
| 1 Υποτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες. |
| 2 Υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες. |
| 3 Έχουν ακριβή εκτίμηση των οδηγικών ικανοτήτων τους. |
Ορμή ενός οχήματος ονομάζεται: |
|---|
| 1 Η ταχύτητα με την οποία εισέρχεται σε στροφή. |
| 2 Το γινόμενο της μάζας του οχήματος επί την ταχύτητά του κάθε στιγμή. |
| 3 Η αντίσταση στην αλλαγή της κατάστασης κίνησης του. |
Τι πρέπει να κάνει ο μεταφορέας στην περίπτωση που, για οποιονδήποτε λόγο, δεν μπορεί να φθάσει στον προορισμό του σύμφωνα με τη CMR; |
|---|
| 1 Να ζητήσει οδηγίες από τον παραλήπτη. |
| 2 Να ζητήσει οδηγίες από τον αποστολέα. |
| 3 Να μην εκτελέσει τη μεταφορά. |
Όταν η δύναμη τριβής αυξάνεται, ο συντελεστής πρόσφυσης εν γένει: |
|---|
| 1 Μειώνεται. |
| 2 Αυξάνεται. |
| 3 Δεν μεταβάλλεται. |
Ο παραγγελιοδόχος (πράκτορας) μεταφορών έχει ευθύνη: |
|---|
| 1 Μόνο για τις εθνικές μεταφορές. |
| 2 Τόσο για τις εσωτερικές όσο και για τις διεθνείς μεταφορές. |
| 3 Μόνο για τις διεθνείς μεταφορές. |
Η μέγιστη ημερήσια διάρκεια οδήγησης δεν πρέπει να υπερβαίνει τις: |
|---|
| 1 8 ώρες. |
| 2 9 ώρες. |
| 3 12 ώρες. |
Η διενέργεια εμπορευματικών μεταφορών με φορτηγό αυτοκίνητο ταξινομημένο σε χώρα της ΕΕ και σημεία φόρτωσης και εκφόρτωσης δυο διαφορετικά κράτη-μέλη διενεργείται: |
|---|
| 1 Με κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92. |
| 2 Με άδεια διέλευσης κατόπιν διμερούς συμφωνίας μεταξύ των χωρών. |
| 3 Μόνο με άδεια ΕΔΥΜ. |
Όταν η αεροδυναμική αντίσταση αυξάνεται, η κατανάλωση καυσίμου: |
|---|
| 1 Παραμένει σταθερή. |
| 2 Μειώνεται. |
| 3 Αυξάνεται. |
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι περιορισμοί ωραρίου εργασίας διασφαλίζουν ίσους όρους: |
|---|
| 1 Στον ανταγωνισμό. |
| 2 Στην εύρεση εργασίας. |
| 3 Στις μετακινήσεις των μεταναστών. |
Κατά την ασφάλιση παλετών η μέθοδος συγκράτησης του φορτίου που χρησιμοποιείται δεν εξαρτάται: |
|---|
| 1 Από τον τύπο και το Βάρος του οχήματος. |
| 2 Από την ταχύτητα του οχήματος. |
| 3 Από τα σημεία αγκυρωσης. |
Το φορτίο του οχήματος είναι μία πρόσθετη δύναμη που ασκείται σε αυτό: |
|---|
| 1 Μόνο όταν είναι σε στάση. |
| 2 Είτε είναι σε στάση είτε κινείται. |
| 3 Μόνο όταν κινείται. |
Το άγχος βραχυπρόθεσμα προκαλεί: |
|---|
| 1 Απώλεια συγκέντρωσης και αναίτια νευρικότητα. |
| 2 Διαρκή κόπωση. |
| 3 Διαρκή ευφορία. |
Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, αν κάποιο άκρο του σώματος του τραυματία αιμορραγεί, αλλά δεν έχει σπάσει, πρέπει να: |
|---|
| 1 Του ρίξετε παγωμένο νερό. |
| 2 Το ανασηκώσετε. |
| 3 Το τοποθετήσετε στο χαμηλότερο δυνατό σημείο. |
Εκτός κατοικημένων περιοχών, το προειδοποιητικό τρίγωνο τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον: |
|---|
| 1 50 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
| 2 20 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
| 3 100 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
Σε κάποια ατυχήματα υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ηλεκτροπληξίας. Μεταξύ αυτών είναι η πρόσκρουση σε: |
|---|
| 1 Φωτεινό σηματοδότη. |
| 2 Πρόσθετη πινακίδα κατακόρυφης σήμανσης. |
| 3 Πληροφοριακή πινακίδα στάσης τρόλεϊ. |
Μετά από ένα απότομο φρενάρισμα το φορτίο μπορεί να μην είναι ασφαλές: |
|---|
| 1 Ο οδηγός πρέπει να συνεχίσει με πιο χαμηλή ταχύτητα. |
| 2 Ο οδηγός πρέπει να ενημερώσει τις αστυνομικές αρχές. |
| 3 Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει για να ελέγξει το φορτίο. |
Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας: |
|---|
| 1 Λειτουργεί σε μεγαλύτερο αριθμό στροφών. |
| 2 Έχει υψηλότερη απόδοση ισχύος. |
| 3 Προσφέρει οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. |
Ο ταχογράφος δεν καταγράφει: |
|---|
| 1 Τις ώρες εργασίας. |
| 2 Τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης. |
| 3 Τις ώρες ύπνου. |
Συχνή πίεση στον ποδομοχλό επιτάχυνσης (γκάζι) αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου διότι προκαλεί: |
|---|
| 1 Τον εμπλουτισμό του καυσίμου κατά την επιτάχυνση. |
| 2 Φθορά στο σύστημα πέδησης. |
| 3 Ηχορύπανση. |
Πώς επιβεβαιώνεται η ύπαρξη του συμβολαίου (σύμβασης) μεταφοράς CMR; |
|---|
| 1 Με το δελτίο παραδόσεως διεθνούς φορτωτικής (CMR), που εκδίδεται σε τρία αντίτυπα, τα οποία υπογράφουν ο αποστολέας και ο μεταφορέας. |
| 2 Με συμβολαιογραφική πράξη, που υπογράφουν φορτωτής και αποστολέας. |
| 3 Με υπεύθυνη δήλωση που χορηγεί ο αποστολέας στο μεταφορέα. |
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μεταδίδει την κίνηση: |
|---|
| 1 Από τον κινητήρα στους τροχούς. |
| 2 Από το τιμόνι στους τροχούς. |
| 3 Από τους κινητήριους τροχούς στους διευθυντηρίους. |
Η κεντρομόλος δύναμη στο αυτοκίνητο εξασφαλίζεται από: |
|---|
| 1 Τα ελαστικά. |
| 2 Την ανάρτηση. |
| 3 Τα φρένα. |
Σε κατωφέρειες, συνιστάται η οδήγηση: |
|---|
| 1 Στην πράσινη περιοχή του στροφόμετρου. |
| 2 Στην κίτρινη περιοχή του στροφόμετρου. |
| 3 Στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. |
Ο ψηφιακός ταχογράφος αποθηκεύει ψηφιακά στοιχεία σχετικά με: |
|---|
| 1 Τον οδηγό μόνο. |
| 2 Το όχημα μόνο. |
| 3 Τον οδηγό και το όχημα. |
Το κέντρο βάρους ενός οχήματος: |
|---|
| 1 Είναι σταθερό. |
| 2 Μεταβάλλεται ανάλογα με το φορτίο. |
| 3 Μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού. |
Οι εμπορευματικές μεταφορές μπορούν να χωριστούν -ανάλογα με το μέσο μεταφοράς- στις εξής κατηγορίες: |
|---|
| 1 Χερσαίες, οδικές και σιδηροδρομικές. |
| 2 Μεταφορές με ΦΙΧ και μεταφορές με ΦΔΧ. |
| 3 Χερσαίες, θαλάσσιες, αεροπορικές και ποτάμια ναυσιπλοΐα. |
Το έντυπο φιλικής δήλωσης τροχαίου ατυχήματος πρέπει οπωσδήποτε να υπογραφεί από: |
|---|
| 1 Τους εμπλεκόμενους οδηγούς. |
| 2 Τον αστυνομικό υπηρεσίας. |
| 3 Τον τραυματιοφορέα. |
Η μεικτή μεταφορά εμπορευμάτων πραγματοποιείται: |
|---|
| 1 Στον ίδιο γεωγραφικό χώρο και με ομοιογενή μεταφορικά μέσα. |
| 2 Στον ίδιο ή σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με δύο τουλάχιστον ετερογενή μεταφορικά μέσα. |
| 3 Σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με ετερογενή μεταφορικά μέσα και χωρίς εκφόρτωση των εμπορευμάτων. |