{{ outcomes.length - distinctive_answers_given_count }} /{{ outcomes.length }}
ερώτηση 1
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 163

Όταν η ταχύτητα κίνησης ενός οχήματος διπλασιάζεται, η αεροδυναμική αντίσταση:

1 Υποδιπλασιάζεται.
2 Διπλασιάζεται.
3 Τετραπλασιάζεται.
ερώτηση 2
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 33

Η περιοδικότητα της συντήρησης του οχήματος:

1 Καθορίζεται από τη νομοθεσία.
2 Καθορίζεται από τον κατασκευαστή.
3 Εξαρτάται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του.
ερώτηση 3
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 22

Νομική μορφή εταιρείας οδικών εμπορευματικών μεταφορών είναι η:

1 Εταιρεία περιορισμένης ευθύνης.
2 Εταιρεία απεριόριστης ευθύνης.
3 Συλλογική επιχείρηση.
ερώτηση 4
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 117

Το μεικτό βάρος ενός φορτωμένου οχήματος είναι 16 τόνους και το απόβαρο του 11.500 κιλά. Το ωφέλιμο φορτίο του είναι:

1 7,5 τόνοι.
2 4,5 τόνοι.
3 4 τόνοι.
ερώτηση 5
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 94

Με την ενεργοποίηση του κεντρικού διακόπτη κίνδυνου:

1 Ο κινητήρας σταματά να λειτουργεί.
2 Το όχημα ακινητοποιείται άμεσα.
3 Τίθεται σε λειτουργία το ΑΒS.
ερώτηση 6
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 27

Υποχρέωση χρήσης ζώνης ασφαλείας έχουν:

1 Οι έγκυες γυναίκες.
2 Άτομα που το ανάστημά τους είναι κάτω από 1,50 μετρά.
3 Άτομα που το βάρος τους είναι πάνω από 120 κιλά.
ερώτηση 7
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 142

Σε μία απότομη στροφή, η φυγόκεντρος δύναμη ωθεί τους επιβάτες προς:

1 Το δάπεδο του λεωφορείου.
2 Το εξωτερικό της στροφής.
3 Το εσωτερικό της στροφής.
ερώτηση 8
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 1

Μετανάστευση είναι η μετακίνηση μεμονωμένων ατόμων ή ομάδων πληθυσμού με στόχο:

1 Την εγκατάσταση τους σε άλλο μέρος.
2 Την εγκληματικότητα.
3 Τον τουρισμό.
ερώτηση 9
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 34

Κακοί αγωγοί του ηλεκτρικού ρεύματος είναι:

1 Το ανθρώπινο σώμα και η γη.
2 Το στεγνό ξύλο και το πλαστικό.
3 Το σύρμα και το αλουμινόχαρτο.
ερώτηση 10
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 30

Το ηλεκτρονικό σύστημα ρύθμισης και αντιμετώπισης της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών (ΑSR) υποκαθιστά:

1 Τον αναστολέα διαφορικού.
2 Το ΑBS.
3 Τους μειωτήρες κινητηρίων αξόνων.
ερώτηση 11
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 84

Η CMR εφαρμόζεται κατά τη μεταφορά εμπορευμάτων από μια χώρα σε άλλη, όταν:

1 Μία τουλάχιστον εκ των δύο έχει υπογράψει τη συμφωνία.
2 Και οι δύο χώρες υποχρεωτικά έχουν υπογράψει τη συμφωνία.
3 Ο τόπος διαμονής των οδηγών βρίσκεται σε μία εκ των δυο χωρών.
ερώτηση 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2

Οι χερσαίες μεταφορές περιλαμβάνουν τις:

1 Οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές.
2 Συνδυασμένες και μεικτές μεταφορές.
3 Θαλάσσιες και ποτάμιες μεταφορές.
ερώτηση 13
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 33

Τα φορτηγά έχουν συνήθως ελαστικά:

1 Ακτινωτά και χωρίς αεροθάλαμο.
2 Σταυρωτά και χωρίς αεροθάλαμο.
3 Σταυρωτά και με αεροθάλαμο.
ερώτηση 14
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 152

Σε ξαφνική ριπή ανατολικού ανέμου, συνιστάται:

1 Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα δυτικά.
2 Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα ανατολικά.
3 Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα νότια.
ερώτηση 15
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 52

Μεταξύ των συνηθέστερων κατηγοριών ατυχημάτων με εμπλοκή φορτηγού είναι οι εξής:

1 Οι απαιτήσεις τριβής σε δεξιά στροφή και η σταθερή επιβράδυνση πέδησης.
2 Οι απαιτήσεις τριβής σε αριστερή στροφή και η σταθερή επιτάχυνση.
3 Τα απορρίμματα οχημάτων και οι απότομες κλίσεις.
ερώτηση 16
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 43

Στην Ευρώπη, οι δυο βασικότερες αιτίες των σοβαρών (με έναν τουλάχιστον τραυματία) ατυχημάτων με φορτηγά είναι:

1 Ο ανθρώπινος παράγοντας και οι μηχανικές βλάβες.
2 Οι αστοχίες της υποδομής και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
3 Ο ανθρώπινος παράγοντας και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
ερώτηση 17
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 36

Σε διεθνές επίπεδο, η εμπλοκή των φορτηγών σε θανατηφόρα ατυχήματα -σε σχέση με αυτή των IX επιβατικών αυτοκινήτων- είναι:

1 Μικρότερη.
2 Ίση.
3 Μεγαλύτερη.
ερώτηση 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 34

Ο καθημερινός έλεγχος της καλής λειτουργίας του οχήματος μπορεί να:

1 Εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα.
2 Καταναλώσει χρόνο και χρήμα.
3 Προκαλέσει σοβαρό ατύχημα.
ερώτηση 19
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 52

Στην Ελλάδα υποχρέωση εξοπλισμού με ψηφιακό ταχογράφο έχουν εν γένει τα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων που έχουν ταξινομηθεί απο :

1 1/1/2006.
2 1/5/2006.
3 1/6/2006.
ερώτηση 20
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 72

Η ενεργοποίηση του ΑΒS γενικώς:

1 Αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος.
2 Μειώνει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος.
3 Δεν μεταβάλλει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος.
ερώτηση 21
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 8

Η σωστή συντήρηση και οι τακτικοί έλεγχοι του οχήματος:

1 Αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης.
2 Δεν επηρεάζουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης.
3 Μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης.
ερώτηση 22
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 162

Μικρότερη πίεση ελαστικών, σε σχέση με την προβλεπόμενη, συνεπάγεται:

1 Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
2 Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
3 Μείωση του κόστους συντήρησης.
ερώτηση 23
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 109

Κατά την κίνηση σε ανωφέρεια, η επίδραση της δύναμης της βαρύτητας -σε σχέση με την επίδραση της σε επίπεδη επιφάνεια- οδηγεί σε:

1 Απαίτηση για μικρότερη δύναμη πέδησης για έλεγχο του οχήματος.
2 Απαίτηση για μικρότερη ελκτική δύναμη για την εμπρόσθια κίνηση του οχήματος.
3 Μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης.
ερώτηση 24
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 102

Η βαρύτητα είναι η ιδιότητα των υλικών σωμάτων να:

1 Έλκουν άλλα υλικά σώματα.
2 Παραμένουν σε επαφή με το έδαφος.
3 Αντιστέκονται σε μεταβολές του βάρους τους.
ερώτηση 25
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 24

Κατά τις ώρες της ημερήσιας ανάπαυσης, ο οδηγός μπορεί να βρίσκεται εντός οχήματος υπό την προϋπόθεση ότι:

1 Βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 100 km από την έδρα του.
2 Το όχημα είναι ακινητοποιημένο και διαθέτει υποδομή για ύπνο.
3 Το όχημα είναι ακινητοποιημένο και διαθέτει κλιματισμό.
ερώτηση 26
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 48

Σε περίπτωση δυο οδηγών:

1 Μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός.
2 Δεν μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός.
3 Όποιος δεν οδηγεί πρέπει να έχει πρόσβαση σε κλίνη.
ερώτηση 27
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 15

Οι κοινοτικές άδειες ανανεώνονται κάθε:

1 5 χρόνια.
2 10 χρόνια.
3 15 χρόνια.
ερώτηση 28
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 32

Η απόσταση ασφαλείας από τον αερόσακο είναι περίπου:

1 8cm.
2 15cm.
3 20cm.
ερώτηση 29
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 50

Η αλλαγή ταχυτήτων συνεπάγεται μεταβολή της ροπής στρέψης που μεταδίδεται από τον κινητήρα στους τροχούς (μέσω του συστήματος μετάδοσης κίνησης). Η αλλαγή σχέσης μετάδοσης πρέπει να γίνεται:

1 Στην πράσινη περιοχή του στροφόμετρου.
2 Στην κίτρινη περιοχή του στροφόμετρου.
3 Στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου.
ερώτηση 30
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 99

Δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα, κατά την κίνηση του, είναι:

1 Η βαρύτητα, η τριβή, η έλξη.
2 Η χημική, η θερμική, η ελκτική.
3 Η θερμότητα και το παραγόμενο έργο.
ερώτηση 31
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 161

Η ακριβής πίεση των ελαστικών πρέπει να ελέγχεται το αργότερο:

1 1 φορά το εξάμηνο.
2 1 φορά το μήνα.
3 1 φορά το χρόνο.
ερώτηση 32
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 22

Στην ιδανική θέση οδήγησης, όταν οι καρποί του οδηγού ακουμπούν το τιμόνι:

1 Η πλάτη του δεν πρέπει να απομακρύνεται από την πλάτη του καθίσματος.
2 Το πόδι του πρέπει να είναι ελαφρά λυγισμένο.
3 Τα αυτιά του πρέπει να ακουμπούν στο προσκέφαλο.
ερώτηση 33
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 26

Αν εμπλακείτε σε ατύχημα, πρέπει:

1 Οπωσδήποτε να σταματήσετε.
2 Να καλέσετε άμεσα την Αρχή Πολιτικής Προστασίας.
3 Να σταματήσετε μόνο αν δεν παρεμποδίζεται η υπόλοιπη κυκλοφορία.
ερώτηση 34
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 27

Η ημερήσια περίοδος ανάπαυσης μπορεί να χωριστεί σε δυο περιόδους ως εξής:

1 9 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9.
2 2 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9.
3 2,5 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9,5.
ερώτηση 35
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 29

Φορτηγό κατηγορίας Ν2 (ταξινομημένο το 2008) είναι εξοπλισμένο με ζώνη ασφαλείας μόνο για τον οδηγό και όχι για τον συνοδηγό. Στην περίπτωση αυτή:

1 Το όχημα πρέπει υποχρεωτικά να εξοπλιστεί με ζώνη ασφαλείας συνοδηγού.
2 Ο οδηγός οφείλει να φορά ζώνη ασφαλείας, ενώ ο συνοδηγός όχι.
3 Ο οδηγός οφείλει να φορά ζώνη ασφαλείας, ενώ απαγορεύεται η ύπαρξη συνοδηγού.
ερώτηση 36
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 8

Η οδική εμπορευματική μεταφορά παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα άλλα μέσα, όπως:

1 Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», συμβατότητα υποδομών.
2 Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», ασυμβατότητα υποδομών.
3 Μεταφορά από «εργοστάσιο σε κατάστημα», ασυμβατότητα υποδομών.
ερώτηση 37
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 113

Σε περίπτωση κλοπής, απώλειας ή καταστροφής του EUR.1:

1 Εκδίδεται αντίγραφο αυτού, το οποίο πρέπει να φέρει την ημερομηνία έκδοσης του πρωτότυπου πιστοποιητικού EUR.1.
2 Εκδίδεται αντίγραφο αυτού, το οποίο πρέπει να φέρει την ημερομηνία έκδοσης του αντιγράφου του πιστοποιητικού EUR.1.
3 Δεν εκδίδεται αντίγραφο.
ερώτηση 38
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 29

Ο κεντρικός άξονας μετάδοσης κίνησης συνδέει:

1 Το κιβώτιο ταχυτήτων (σασμάν) με τον κινητήρα.
2 Το κιβώτιο ταχυτήτων (σασμάν) με το διαφορικό.
3 Τον κινητήρα με το διαφορικό.
ερώτηση 39
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 54

Μεταξύ των συνηθέστερων κατηγοριών ατυχημάτων με εμπλοκή φορτηγού είναι:

1 Η αποφυγή εμποδίου.
2 Οι απαιτήσεις τριβής σε αριστερή στροφή και η σταθερή εππάχυνση.
3 Οι διαφορές στην ταχύτητα κίνησης «ομάδας» οχημάτων.
ερώτηση 40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 30

Βασικές λειτουργίες των εταιρειών οδικών εμπορευματικών μεταφορών είναι:

1 Η οικονομική διαχείριση, το marketing και οι πωλήσεις.
2 Η αποθήκευση και η φύλαξη των εμπορευμάτων από τους οδηγούς.
3 Η ενημέρωση του επιβατικού κοινού και των διεθνών οργανισμών.
ερώτηση 41
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 88

Η εκτεταμένη χρήση των φρένων προκαλεί μείωση της απόδοσής τους λόγω:

1 Αύξησης της θερμοκρασίας.
2 Πτώσης της πίεσης.
3 Πτώσης της θερμοκρασίας.
ερώτηση 42
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 32

Οι τροχοί είναι το μέσο επαφής του οχήματος με το οδόστρωμα. Βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα ελαστικό είναι:

1 Η διάμετρος του σώτρου (ζάντα), η εταιρεία παραγωγής του, οι δείκτες μέγιστης ικανότητας επιτάχυνσης σε σχέση με το φορτίο.
2 Η διάμετρος του σώτρου, η ημερομηνία παραγωγής του, οι δείκτες μέγιστης ικανότητας φορτίου σε σχέση με την ταχύτητα.
3 Ο όγκος του σώτρου (ζάντα), η ημερομηνία παραγωγής του, οι δείκτες μέγιστης ικανότητας επιτάχυνσης σε σχέση με το φορτίο.
ερώτηση 43
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 26

Κατά τον έλεγχο αποσύμπλεξης: αποσυμπλέκουμε με τον κινητήρα σε λειτουργία και σε περίπου 4 δευτερόλεπτα «βάζουμε» όπισθεν. Ο συμπλέκτης έχει πρόβλημα αν:

1 Διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα.
2 Ακουστεί θόρυβος.
3 Δεν διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα.
ερώτηση 44
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 104

Όταν ένα όχημα είναι σταθμευμένο σε επίπεδη επιφάνεια, ασκείται σε αυτό:

1 Δύναμη βαρύτητας.
2 Φυγόκεντρος δύναμη.
3 Ελκτική δύναμη.
ερώτηση 45
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 6

Οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές παρουσιάζουν υψηλό μεταφορικό έργο μετρούμενο:

1 Σε χρηματικές μονάδες μεταφερόμενου εμπορεύματος επί τη διανυόμενη απόσταση.
2 Σε τονοχιλιόμετρα.
3 Σε επιβατοχιλιόμετρα.
ερώτηση 46
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 102

Σύμφωνα με τη CMR, ο μεταφορέας ευθύνεται για την ολική ή μερική απώλεια των εμπορευμάτων και για τη βλάβη τους:

1 Στην περίπτωση που η απώλεια προκλήθηκε από υπαιτιότητα του αποστολέα.
2 Στην περίπτωση την οποία υπήρχε ελάττωμα του εμπορεύματος που δεν μπορούσε να εντοπίσει ο μεταφορέας.
3 Στην περίπτωση λανθασμένης ενέργειας του προσώπου στο οποίο εκμίσθωσε το όχημα.
ερώτηση 47
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 114

Το πιστοποιητικό EUR.1:

1 Δεν μπορεί να εκδοθεί μετά την εξαγωγή των προϊόντων.
2 Εκδίδεται πάντα μετά την εξαγωγή των προϊόντων.
3 Μπορεί κατ' εξαίρεση να εκδοθεί μετά την εξαγωγή των προϊόντων.
ερώτηση 48
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 118

Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, το οποίο αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, αντιστοιχεί στο:

1 Απόβαρο.
2 Ωφέλιμο φορτίο.
3 Μεικτό βάρος.
ερώτηση 49
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 57

Το κύριο σύστημα πέδησης των βαρέων οχημάτων αποτελείται από τρία υποσυστήματα:

1 ΑΒS, ποδομοχλός πέδησης, πέδη στάθμευσης.
2 Κύρια πέδη, ΑΒS, ποδομοχλό πέδησης.
3 Κύρια πέδη, πέδη ανάγκης, πέδη στάθμευσης.
ερώτηση 50
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 6

Δεν εξαιρούνται απο τον ευρωπαικό Κανονισμό 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας τα οχήματα:

1 Που ξεπερνούν τους 7,5 τόνους και χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά μη εμπορικών αγαθών.
2 Που χρησιμοποιούνται για ιατρικούς σκοπούς.
3 Μεταφοράς φαρμακευτικού υλικού.
ερώτηση 51
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 73

Οι βασικές προϋποθέσεις για την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων από φυσικό ή νομικό πρόσωπο είναι:

1 Η αξιοπιστία, η οικονομική επιφάνεια και η επαγγελματική επάρκεια.
2 Η επαγγελματική επάρκεια και η εργατικότητα.
3 Η υπευθυνότητα και η μη καταδίκη για παραβάσεις της εμπορικής νομοθεσίας.
ερώτηση 52
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 42

Η ισχύς αυξάνεται σταδιακά με την αύξηση των στροφών του κινητήρα μέχρι ένα μέγιστο σημείο και μετά μειώνεται. Στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά αυτό συμβαίνει για αριθμό στροφών:

1 Μεγαλύτερο απο αυτόν που αντιστοιχεί στη μέγιστη ροπή.
2 Ίσο με αυτόν που αντιστοιχεί στη μέγιστη ροπή.
3 Μικρότερο απο αυτόν που αντιστοιχεί στη μέγιστη ροπή.
ερώτηση 53
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 85

Ο τύπος επιβραδυντή με τη χαμηλότερη εν γένει απόδοση είναι:

1 Το μηχανόφρενο.
2 Ο υδραυλικός.
3 Ο ηλεκτρομαγνητικός.
ερώτηση 54
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 41

Η ροπή αυξάνεται σταδιακά με την αύξηση των στροφών μέχρι ένα μέγιστο σημείο και μετά μειώνεται. Στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά, αυτό συμβαίνει περί:

1 Τις 1.000 στροφές ανά λεπτό.
2 Τις 1.500 στροφές ανά λεπτό.
3 Τις 2.000 στροφές ανά λεπτό.
ερώτηση 55
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 92

Η συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή:

1 Πρέπει να αποφεύγεται εντός πόλεων.
2 Πρέπει πάντοτε να προτιμάται,.
3 Πρέπει να αποφεύγεται σε κατωφέρειες με έντονη κλίση.
ερώτηση 56
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 55

Ο ψηφιακός ταχογράφος αποθηκεύει στοιχεία σχετικά με τον οδηγό:

1 Στην ειδική κάρτα μνήμης του μόνο.
2 Στην «έξυπνη κάρτα» του οδηγού μόνο.
3 Στην ειδική κάρτα μνήμης του και στην «έξυπνη κάρτα» του οδηγού.
ερώτηση 57
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 4

Διεθνείς μεταφορές μπορούν να εκτελούνται:

1 Μόνο από τα ΦΔΧ.
2 Μόνο από τα ΦΙΧ.
3 Από τα ΦΔΧ και από τα ΦΙΧ υπό ορισμένες προϋποθέσεις.
ερώτηση 58
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 13

Μεταξύ των οχλήσεων που προκαλούν οι εθνικές οδικές εμπορευματικές μεταφορές είναι:

1 Η οδική ασφάλεια.
2 Η αισθητική υποβάθμιση του κέντρου της πόλης.
3 Τα οδικά ατυχήματα.
ερώτηση 59
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 139

Η κεντρομόλος δύναμη στο αυτοκίνητο εξασφαλίζεται από:

1 Τα ελαστικά.
2 Την ανάρτηση.
3 Τα φρένα.
ερώτηση 60
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 103

Εάν ο παραλήπτης αρνείται να παραλάβει τα εμπορεύματα, τι πρέπει να κάνει ο μεταφορέας σύμφωνα με τη CMR;

1 Δικαιούται να παραδώσει τα εμπορεύματα χωρίς να υποχρεούται να παραδώσει το δεύτερο αντίγραφο του δελτίου CMR.
2 Να παραδώσει τα εμπορεύματα στον παραλήπτη, φωνάζοντας την αστυνομία για να αναγκαστεί ο παραλήπτης να παραλάβει το αντίγραφο CMR.
3 Να παραδώσει τα εμπορεύματα και να αποστείλει με courier στον παραλήπτη το αντίγραφο CMR.