{{ outcomes.length - distinctive_answers_given_count }} /{{ outcomes.length }}
ερώτηση 1
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 18

Όταν ανάβει εν κινήσει η ενδεικτική λυχνία θερμοκρασίας (δείχνει κόκκινο):

1 Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει το φορτηγό.
2 Η θερμοκρασία δεν έχει υπερβεί τους 50°C.
3 Η θερμοκρασία έχει πέσει κάτω από τους 0°C.
ερώτηση 2
ΑΡΧΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 13

Γενικά παρατηρείται ότι οι οδηγοί που έχουν καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά:

1 Υποτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες.
2 Υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες.
3 Έχουν ακριβή εκτίμηση των οδηγικών ικανοτήτων τους.
ερώτηση 3
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 36

Το μέγεθος της ισχύος είναι:

1 Το μέτρο της επίδρασης που ασκεί μία δύναμη κατά τη διάρκεια της περιστροφής ενός σώματος.
2 Ο ρυθμός παραγωγής έργου.
3 Η ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνεται σε μία ώρα οδήγησης.
ερώτηση 4
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 160

Η εφαρμογή της ορθολογικής οδήγησης αποφέρει μείωση:

1 Της ηχορύπανσης.
2 Της οικονομίας καυσίμου.
3 Στα τέλη κυκλοφορίας.
ερώτηση 5
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 16

Δευτερεύοντα ατυχήματα είναι τα ατυχήματα που:

1 Έχουν υλικές ζημιές ή τραυματισμούς.
2 Έχουν μόνο υλικές ζημιές.
3 Συνδέονται με ατύχημα που έχει προηγηθεί.
ερώτηση 6
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 39

Ύστερα από ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα, με θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό ή ακόμα και με μεγάλες υλικές ζημιές, εξελίσσονται (συνήθως) δυο δικαστικές διαδικασίες:

1 Η ποινική διαδικασία για την τιμωρία του υπαίτιου οδηγού και η αστική διαδικασία για την αποζημίωση του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων.
2 Η ποινική διαδικασία για την αποζημίωση του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων και η αστική διαδικασία για την τιμωρία του υπαίτιου οδηγού.
3 Η ποινική διαδικασία για την τιμωρία του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων και η αστική διαδικασία για την αποζημίωση του υπαίτιου οδηγού.
ερώτηση 7
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 9

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μεταδίδει την κίνηση:

1 Από τον κινητήρα στους τροχούς.
2 Από το τιμόνι στους τροχούς.
3 Από τους κινητήριους τροχούς στους διευθυντηρίους.
ερώτηση 8
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 125

Η υπερφόρτωση προκαλεί μείωση:

1 Της καταπόνησης των τροχών.
2 Της απόδοσης του συστήματος πέδησης.
3 Της κατανάλωσης καυσίμου.
ερώτηση 9
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 84

Η CMR εφαρμόζεται κατά τη μεταφορά εμπορευμάτων από μια χώρα σε άλλη, όταν:

1 Μία τουλάχιστον εκ των δύο έχει υπογράψει τη συμφωνία.
2 Και οι δύο χώρες υποχρεωτικά έχουν υπογράψει τη συμφωνία.
3 Ο τόπος διαμονής των οδηγών βρίσκεται σε μία εκ των δυο χωρών.
ερώτηση 10
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 146

Το φορτίο φορτηγού επηρεάζεται:

1 Απο την ορμή αλλά όχι απο την αδράνεια.
2 Από την αδράνεια, αλλά όχι από την ορμή.
3 Και από την ορμή και από την αδράνεια.
ερώτηση 11
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 1

Σε περίπτωση κλαταρίσματος ελαστικών φορτηγού, ο κίνδυνος απώλειας του ελέγχου του οχήματος είναι εν γένει:

1 Μεγαλύτερος όταν συμβαίνει σε εμπρόσθιο ελαστικό.
2 Μεγαλύτεροι όταν συμβαίνει σε οπίσθιο ελαστικό.
3 Ο ίδιος είτε συμβαίνει σε εμπρόσθιο είτε σε οπίσθιο ελαστικό.
ερώτηση 12
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 56

Η απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος:

1 Δεν εξαρτάται από το φορτίο.
2 Εξαρτάται από το εκάστοτε φορτίο.
3 Εξαρτάται από το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο.
ερώτηση 13
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 109

Μπορεί να γίνει μεταφορά προς ή από τρίτη χώρα χωρίς τη χρησιμοποίηση δελτίων TIR;

1 Όχι, σε καμία περίπτωση.
2 Ναι αλλά σε αυτή την περίπτωση εφαρμόζονται οι εθνικές τελωνειακές διαδικασίες.
3 Ναι, υπό την προϋπόθεση ότι το όχημα έχει κατ' επανάληψη πραγματοποιήσει ταξίδια στην ΕΕ και σε τρίτες χώρες.
ερώτηση 14
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 35

Μπορείτε να συμπληρώσετε το έντυπο της φιλικής δήλωσης κατόπιν συμφωνίας με τον άλλο οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος με:

1 Σοβαρό τραυματισμό ή/και υλικές ζημιές.
2 Νεκρό.
3 Υλικές ζημιές.
ερώτηση 15
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 183

Κατά τη μεταφορά παλετών:

1 Το φορτίο πρέπει να ασφαλιστεί στην παλέτα.
2 Πρέπει η παλέτα να ασφαλιστεί στο όχημα.
3 Πρέπει και το φορτίο να ασφαλιστεί στην παλέτα και η παλέτα στο όχημα.
ερώτηση 16
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 39

Στα ατυχήματα με εμπλοκή φορτηγών - σε σχέση με τα ατυχήματα ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων - εμπλέκονται:

1 Λιγότερα οχήματα.
2 Ισάριθμα οχήματα.
3 Περισσότερα οχήματα.
ερώτηση 17
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 77

Ο περιοριστής ταχύτητας έχει ως σκοπό να περιορίσει την ταχύτητα του φορτηγού:

1 Ανάλογα με τα όρια ταχύτητας κάθε οδού.
2 Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκην.
3 Κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο.
ερώτηση 18
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 164

Όταν η αεροδυναμική αντίσταση αυξάνεται, η κατανάλωση καυσίμου:

1 Παραμένει σταθερή.
2 Μειώνεται.
3 Αυξάνεται.
ερώτηση 19
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 19

Η σωστή ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού είναι σημαντική για την άνεση και για την ασφάλεια του. Εξαρτάται από:

1 Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού.
2 Τα σωματικά χαρακτηριστικά του οδηγού.
3 Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του οχήματος.
ερώτηση 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 37

Η διαδοχική μεταφορά εμπορευμάτων πραγματοποιείται:

1 Στον ίδιο γεωγραφικό χώρο και με ομοιογενή μεταφορικά μέσα.
2 Στον ίδιο ή σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με δύο τουλάχιστον ετερογενή μεταφορικά μέσα.
3 Σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με ετερογενή μεταφορικά μέσα και χωρίς εκφόρτωση των εμπορευμάτων.
ερώτηση 21
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 115

Το Πιστοποιητικό Τ5 είναι:

1 Έγγραφο παρακολούθησης της διακίνησης αγροτικών προϊόντων.
2 Έγγραφο παρακολούθησης της διακίνησης ευπαθών τροφίμων.
3 Έγγραφο παρακολούθησης της διακίνησης επικίνδυνων εμπορευμάτων, όπως καύσιμα κτλ.
ερώτηση 22
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 35

Μέσα σε δυο συνεχόμενες εβδομάδες, ένας οδηγός μπορεί να έχει:

1 Μία μειωμένη εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης.
2 Δύο μειωμένες εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης.
3 Τρεις μειωμένες εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης.
ερώτηση 23
ΑΡΧΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 9

Η κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί στον οδηγό:

1 Αύξηση του χρόνου αντίδρασης.
2 Μείωση του χρόνου αντίδρασης.
3 Διεύρυνση του οπτικού πεδίου.
ερώτηση 24
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 82

Η μέγιστη διάρκεια ισχύος της κοινοτικής άδειας του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92 είναι:

1 2 έτη.
2 3 έτη.
3 5 έτη.
ερώτηση 25
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 47

Σε περίπτωση δεύτερου οδηγού, το ανώτατο χρονικό όριο οδήγησης του καθενός είναι οι:

1 10 ώρες.
2 9 ώρες.
3 18 ώρες.
ερώτηση 26
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 51

Μεταξύ των συνηθέστερων κατηγοριών ατυχημάτων με εμπλοκή φορτηγού είναι οι εξής:

1 «Εκτροχιασμός» με υψηλή ή με χαμηλή ταχύτητα.
2 Οι απαιτήσεις τριβής σε αριστερή στροφή και η σταθερή επιτάχυνση.
3 Οι αεροδυναμικές επιδράσεις και οι μη σηματοδοτούμενοι κόμβοι.
ερώτηση 27
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 14

Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας:

1 Λειτουργεί σε μικρότερο αριθμό στροφών.
2 Έχει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
3 Είναι λιγότερο θορυβώδης.
ερώτηση 28
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 168

Συχνή πίεση στον ποδομοχλό επιτάχυνσης (γκάζι) αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου διότι προκαλεί:

1 Τον εμπλουτισμό του καυσίμου κατά την επιτάχυνση.
2 Φθορά στο σύστημα πέδησης.
3 Ηχορύπανση.
ερώτηση 29
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 97

Στις διεθνείς μεταφορές ο αποστολέας φέρει ευθύνη στην περίπτωση που δώσει στον μεταφορέα στοιχεία ανακριβή ή ανεπαρκή για το εμπόρευμα και τη μεταφορά;

1 Είναι υπεύθυνος για κάθε δαπάνη, απώλεια και βλάβη την οποία θα μπορούσε να υποστεί ο μεταφορέας.
2 Φέρει ευθύνη, αλλά όχι μέχρι του σημείου να αποζημιώσει τον μεταφορέα.
3 Φέρει ευθύνη, αλλά καταβάλλει τη μισή αποζημίωση στον μεταφορέα για τυχόν βλάβες ή απώλειες.
ερώτηση 30
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 38

Τα ατυχήματα με εμπλοκή φορτηγών -σε σχέση με τα ατυχήματα χωρίς εμπλοκή φορτηγών- έχουν:

1 Λιγότερα θύματα.
2 Ισάριθμα θύματα.
3 Περισσότερα θύματα.
ερώτηση 31
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 48

Δυναμική ευστάθεια φορτηγού είναι η ευστάθεια του φορτηγού:

1 Όταν σε αυτό ασκούνται δυνάμεις.
2 Κατά τη διαδικασία ελιγμών αποφυγής εμποδίου.
3 Όταν αυτό είναι εμφορτο.
ερώτηση 32
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 11

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

1 Το συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων, τον άξονα μετάδοσης, τους τροχούς.
2 Το τιμόνι, το συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων.
3 Τον άξονα μετάδοσης, τον άξονα διεύθυνσης, τους τροχούς.
ερώτηση 33
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 90

Η συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή:

1 Συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
2 Μειώνει τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
3 Συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου.
ερώτηση 34
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 62

Η ωριαία παραμονή οδηγού εντός πλοίου καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο ως:

1 «Ανάπαυση» αν έχει πρόσβαση σε κλίνη.
2 «Διαθεσιμότητα».
3 «Διάλειμμα».
ερώτηση 35
ΑΡΧΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 15

Ένας από τους βασικότερους παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων είναι:

1 Η κόπωση του κινητήρα.
2 Η κόπωση του συσσωρευτή.
3 Η κόπωση του οδηγού.
ερώτηση 36
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 28

Φορτηγό κατηγορίας Ν2 (ταξινομημένο το 2003) είναι εξοπλισμένο με ζώνη ασφαλείας μόνο για τον οδηγό και όχι για τον συνοδηγό. Στην περίπτωση αυτή:

1 Το όχημα πρέπει υποχρεωτικά να εξοπλιστεί με ζώνη ασφαλείας συνοδηγού.
2 Ο οδηγός οφείλει να φορά ζώνη ασφαλείας, ενώ ο συνοδηγός όχι.
3 Ο οδηγός οφείλει να φορά ζώνη ασφαλείας , ενώ απαγορεύεται η ύπαρξη συνοδηγού.
ερώτηση 37
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 108

Το Carnet Tir καλύπτει όλα τα μεταφερόμενα εμπορεύματα;

1 Όλα, εκτός από τα γαλακτοκομικά και τα κατεψυγμένα τρόφιμα.
2 Δεν καλύπτει τη μεταφορά προϊόντων καπνού και αλκοόλ.
3 Δεν καλύπτει τα ευπαθή καθώς και υλικά που μεταφέρονται εκθέσεις, πολιτιστικές εκδηλώσεις, συνέδρια κ.λπ.
ερώτηση 38
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 8

Τα κυριότερα μέρη ενός φορτηγού είναι:

1 Το σύστημα μετάδοσης κίνησης, ο κινητήρας και το πλαίσιο.
2 Ο κινητήρας, η αποσκευοθήκη και ο χώρος των επιβατών.
3 Ο κινητήρας, το πλαίσιο και το αμάξωμα.
ερώτηση 39
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 46

Σε διαδικασία σταθερής στροφής, οι αποσταθεροποιητικές τάσεις -που μπορεί να οδηγήσουν στην ανατροπή φορτηγού- προέρχονται από:

1 Την κεντρομόλο δύναμη και την κατακόρυφη δύναμη του φορτίου.
2 Τη φυγόκεντρο δύναμη και την εξωτερική μετατόπιση του κέντρου βάρους ως προς το ίχνος των τροχών.
3 Τη μεταφορά κατακόρυφου φορτίου στα ελαστικά από πΛευρά σε πΛευρά.
ερώτηση 40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 17

Η σύμβαση CMR έχει εφαρμογή σε κάθε συμβόλαιο για τη μεταφορά εμπορευμάτων οδικώς με οχήματα επ' αμοιβή, όταν:

1 Ο τόπος παραλαβής και ο τόπος παράδοσης των εμπορευμάτων βρίσκονται σε δυο διαφορετικές χώρες.
2 Το φορτηγό κατά τη μεταφορά διέρχεται από δύο ή περισσότερες διαφορετικές χώρες.
3 Ο τόπος παραλαβής των εμπορευμάτων είναι σε χώρα που δεν ανήκει στην ΕΕ.
ερώτηση 41
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 11

Εάν κατά τη διευκόλυνση εισόδου στη χώρα λαθρομετανάστη, προκύψει κίνδυνος για τη ζωή του, ο οδηγός μπορεί να αντιμετωπίσει:

1 Ποινή κάθειρξης (5 έως 20 έτη) και χρηματική ποινή τουλάχιστον 100.000 ευρώ.
2 Ποινή κάθειρξης (15 έως 25 έτη) και χρηματική ποινή τουλάχιστον 500.000 ευρώ.
3 Ποινή κάθειρξης (Ο έως 5 έτη) και χρηματική ποινή τουλάχιστον 50.000 ευρώ.
ερώτηση 42
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 31

Η μειωμένη εβδομαδιαία περίοδος ανάπαυσης είναι περίοδος ανάπαυσης του οδηγού διάρκειας μεταξύ:

1 24 και 45 λεπτών.
2 24 και 45 ωρών.
3 24 και 48 ωρών.
ερώτηση 43
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 90

Ποια βασικά στοιχεία μεταξύ άλλων πρέπει να αναγράφονται στο δελτίο CMR;

1 Τόπος κατοικίας του οδηγού και του αποστολέα.
2 Στοιχεία αποστολέα, παραλήπτη, μεταφορέα, τόπο παραλαβής και παράδοσης των εμπορευμάτων, περιγραφή εμπορευμάτων, αριθμό δεμάτων, μεικτό Βάρος κτλ.
3 Οι διευθύνσεις αποστολέα και παραλήπτη, η άδεια οδήγησης του οδηγού και τα τηλέφωνα του παραλήπτη.
ερώτηση 44
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 34

Τρεις είναι οι πλέον βασικοί παράγοντες που επιδρούν στην οδική ασφάλεια:

1 Ο οδηγός, η οδός και το οδόστρωμα.
2 Ο οδηγός, το όχημα, η οδός περιλαμβανομένου και του λειτουργικού περιβάλλοντος.
3 Το όχημα, η σήμανση και η σηματοδότηση.
ερώτηση 45
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 32

Κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας περιόδου ανάπαυσης, ο οδηγός δεν επιτρέπεται να:

1 Εκτελεί οποιαδήποτε εργασία.
2 Οδηγεί το IX του.
3 Απομακρύνεται από την έδρα της εταιρείας του.
ερώτηση 46
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 16

Η εργονομία ασχολείται με:

1 Τη νομοθεσία που διέπει τις μεταφορές προσώπων και αγαθών.
2 Το εργατικό δίκαιο.
3 Τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας στο χώρο εργασίας.
ερώτηση 47
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 26

Οι εταιρείες κοινού φορτίου εκτελούν μεταφορές αγαθών:

1 Χωρίς κάποιο ειδικό μέσο μεταφοράς.
2 Για κοινωφελείς σκοπούς.
3 Για ανώφελους σκοπούς.
ερώτηση 48
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 71

Οι αισθητήρες ενός συστήματος ΑΒS «μετρούν»:

1 Την ταχύτητα κίνησης του οχήματος.
2 Τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής των κινητηρίων από αυτή των μη κινητηρίων τροχών.
3 Την απόλυτη τιμή της ταχύτητας περιστροφής των τροχών.
ερώτηση 49
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 31

Τα οχήματα ΦΔΧ με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μεγαλύτερο από ή ίσο με 3,5 τόνους υπόκεινται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο κάθε:

1 Ένα χρόνο.
2 Έξι μήνες.
3 Δύο χρόνια.
ερώτηση 50
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 30

Βασικές λειτουργίες των εταιρειών οδικών εμπορευματικών μεταφορών είναι:

1 Η οικονομική διαχείριση, το marketing και οι πωλήσεις.
2 Η αποθήκευση και η φύλαξη των εμπορευμάτων από τους οδηγούς.
3 Η ενημέρωση του επιβατικού κοινού και των διεθνών οργανισμών.
ερώτηση 51
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 89

Το δελτίο παράδοσης (φορτωτική CMR):

1 Εκδίδεται σε τρία αντίτυπα, τα οποία υπογράφουν ο αποστολέας και ο μεταφορέας.
2 Εκδίδεται σε τρία αντίτυπα, τα οποία υπογράφει μόνο ο αποστολέας.
3 Εκδίδεται σε ένα αντίτυπο, το οποίο υπογράφει μόνο ο μεταφορέας.
ερώτηση 52
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 5

Η δωρεάν διευκόλυνση της μεταφοράς και προώθησης λαθρομετανάστη στο εσωτερικό της χώρας:

1 Αποτελεί αδίκημα.
2 Δεν αποτελεί αδίκημα.
3 Επιβραβεύεται από φιλανθρωπικές οργανώσεις.
ερώτηση 53
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 98

Ποια είναι η ευθύνη του μεταφορέα, σύμφωνα με τη CMR;

1 Ευθύνεται μόνο για την καθυστέρηση παράδοσης των εμπορευμάτων.
2 Ευθύνεται για την ολική ή μερική απώλεια των εμπορευμάτων, για τη Βλάβη τους και για την οποιαδήποτε καθυστέρηση στην παράδοση.
3 Ευθύνεται μόνο για ζημιές που προκλήθηκαν από τον τρόπο που οδηγεί το όχημα.
ερώτηση 54
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 40

Η καμπύλη ειδικής κατανάλωσης παρέχει τη σχέση μεταξύ:

1 Της ροπής στρέψης του κινητήρα και των στροφών.
2 Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών.
3 Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών.
ερώτηση 55
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 8

Η οδική εμπορευματική μεταφορά παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα άλλα μέσα, όπως:

1 Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», συμβατότητα υποδομών.
2 Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», ασυμβατότητα υποδομών.
3 Μεταφορά από «εργοστάσιο σε κατάστημα», ασυμβατότητα υποδομών.
ερώτηση 56
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 69

ΑSR είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο:

1 Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης.
2 Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης.
3 Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου ‘μπλοκαρίσματος’ τροχών εξαιτίας της πέδησης.
ερώτηση 57
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 61

Η διαδικασία φόρτο/εκφόρτωσης καταγράφεται στον ταχογράφο ως:

1 «Διάλειμμα».
2 «Άλλη εργασία».
3 «Διαθεσιμότητα».
ερώτηση 58
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 194

Όταν ένα όχημα με φορτίο μεταφέρεται σε πλοίο:

1 Πρέπει να χρησιμοποιούνται τα ίδια συστήματα ασφάλισης με αυτά που χρησιμοποιούνται για την ασφάλιση φορτίου που μεταφέρεται οδικώς.
2 Αρκεί η ασφάλιση του φορτίου στο όχημα.
3 Είναι απαραίτητη η ασφάλιση του οχήματος στο πλοίο.
ερώτηση 59
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 13

Η καύση στον πετρελαιοκινητήρα επιτυγχάνεται μέσω:

1 Ηλεκτρικού κυκλώματος.
2 Επαγωγής.
3 Συμπίεσης αέρα.
ερώτηση 60
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 45

Η ισχύς και η ροπή στρέψης διαφοροποιούνται σημαντικά σε συνάρτηση με:

1 Το φορτίο και τη διανυόμενη απόσταση.
2 Την επιτάχυνση και τον αριθμό των στροφών.
3 Την επιτάχυνση και το βάθος του πέλματος του ελαστικού.