{{ outcomes.length - distinctive_answers_given_count }} /{{ outcomes.length }}
ερώτηση 1
ΑΡΧΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 12

Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο περιεκτικότητας αλκοόλ (μετρούμενο με αλκοολόμετρο) για τους οδηγούς φορτηγών είναι:

1 0,10 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα.
2 0,50 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα.
3 0,20 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα.
ερώτηση 2
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 57

Κάθε οδηγός που οδηγεί όχημα εξοπλισμένο με ψηφιακό ταχογράφο υποχρεούται να διαθέτει:

1 «Έξυπνη κάρτα».
2 Ψηφιακό ρολόι.
3 Συσκευή αυτόματης διέλευσης διοδίων.
ερώτηση 3
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 99

Δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα, κατά την κίνηση του, είναι:

1 Η βαρύτητα, η τριβή, η έλξη.
2 Η χημική, η θερμική, η ελκτική.
3 Η θερμότητα και το παραγόμενο έργο.
ερώτηση 4
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 113

Κατά την οδήγηση σε κατωφέρεια, συνιστάται:

1 Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας μέσω της άσκησης σταθερής πίεσης επί του ποδομοχλού πέδησης.
2 Η τοποθέτηση του συμπλέκτη στη «νεκρά» θέση για εξοικονόμηση ‘καυσίμου’.
3 Η επιλογή κατάλληλης σχέσης ταχύτητας και η ελαχιστοποίηση της χρήσης των φρένων.
ερώτηση 5
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 192

Όταν το όχημα είναι άδειο:

1 Οι κουρτίνες δε χρειάζεται να ασφαλιστούν.
2 Οι κουρτίνες ασφαλίζονται όπως και όταν το όχημα είναι γεμάτο.
3 Πρέπει να ασφαλίζονται και οι δύο πλευρές της κουρτίνας στο ένα άκρο του οχήματος.
ερώτηση 6
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 8

Η σωστή συντήρηση και οι τακτικοί έλεγχοι του οχήματος:

1 Αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης.
2 Δεν επηρεάζουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης.
3 Μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης.
ερώτηση 7
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 155

Κατά την οδήγηση φορτηγού, πρέπει γενικώς να αποφεύγεται:

1 Η προοδευτική επιτάχυνση και επιβράδυνση.
2 Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας.
3 Η απότομη σύμπλεξη και αποσύμπλεξη.
ερώτηση 8
ΑΡΧΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 16

Η κόπωση του οδηγού μπορεί να οδηγήσει:

1 Στη μείωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία.
2 Στη βελτίωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία.
3 Στη μείωση του χρόνου αντίδρασης και, ενδεχομένως, σε υπερδιέγερση.
ερώτηση 9
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 120

Ένα φορτηγό έχει απόβαρο 12 τόνων. Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, όπως αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του, ανέρχεται στα 26.000 κιλά . Το μεικτό βάρος του δεν μπορεί να υπερβαίνει τα:

1 26.000 κιλά.
2 22.000 κιλά.
3 14.000 κιλα.
ερώτηση 10
ΑΡΧΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 13

Γενικά παρατηρείται ότι οι οδηγοί που έχουν καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά:

1 Υποτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες.
2 Υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες.
3 Έχουν ακριβή εκτίμηση των οδηγικών ικανοτήτων τους.
ερώτηση 11
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 6

Οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές παρουσιάζουν υψηλό μεταφορικό έργο μετρούμενο:

1 Σε χρηματικές μονάδες μεταφερόμενου εμπορεύματος επί τη διανυόμενη απόσταση.
2 Σε τονοχιλιόμετρα.
3 Σε επιβατοχιλιόμετρα.
ερώτηση 12
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 80

Η διενέργεια εμπορευματικών μεταφορών με φορτηγό αυτοκίνητο ταξινομημένο σε χώρα της ΕΕ και σημεία φόρτωσης και εκφόρτωσης δυο διαφορετικά κράτη-μέλη διενεργείται:

1 Με κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92.
2 Με άδεια διέλευσης κατόπιν διμερούς συμφωνίας μεταξύ των χωρών.
3 Μόνο με άδεια ΕΔΥΜ.
ερώτηση 13
ΑΡΧΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 21

Μακροπρόθεσμο και έντονο άγχος μπορεί να προκαλέσει:

1 Διαρκή ευφορία.
2 Περιορισμό του οπτικού πεδίου.
3 Διαρκή κόπωση.
ερώτηση 14
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 161

Η ακριβής πίεση των ελαστικών πρέπει να ελέγχεται το αργότερο:

1 1 φορά το εξάμηνο.
2 1 φορά το μήνα.
3 1 φορά το χρόνο.
ερώτηση 15
ΕΙΣΑΓΩΓΗ 9

Στην Ελλάδα, η διάρκεια της περιοδικής κατάρτισης ορίστηκε σε:

1 25 ώρες.
2 35 ώρες.
3 70 ώρες.
ερώτηση 16
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 34

Τρεις είναι οι πλέον βασικοί παράγοντες που επιδρούν στην οδική ασφάλεια:

1 Ο οδηγός, η οδός και το οδόστρωμα.
2 Ο οδηγός, το όχημα, η οδός περιλαμβανομένου και του λειτουργικού περιβάλλοντος.
3 Το όχημα, η σήμανση και η σηματοδότηση.
ερώτηση 17
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 6

Η διευκόλυνση της μεταφοράς και προώθησης λαθρομετανάστη στο εσωτερικό της χώρας με σκοπό το παράνομο κέρδος επισύρει για τον οδηγό:

1 Απέλαση.
2 Ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.
3 Διοικητικές μόνο κυρώσεις.
ερώτηση 18
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 97

Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα μπορεί να εφαρμόζονται:

1 Στον κινητήρα.
2 Στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τις ζάντες.
3 Στο κέντρο βάρους.
ερώτηση 19
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 82

Το μηχανόφρενο (κλαπέτο) είναι επιβραδυντής που λειτουργεί με:

1 Μηδενισμό της παροχής πετρελαίου μέσω ποδομοχλού.
2 Έγχυση λαδιού.
3 Έλεγχο της ισχύος του ρεύματος.
ερώτηση 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 11

Η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στο κέντρο της πόλης προκαλεί:

1 Φθορά στο οδόστρωμα των αυτοκινητόδρομων.
2 Γενικότερη αναβάθμιση.
3 Γενικότερη υποβάθμιση.
ερώτηση 21
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 176

Κατά τη φόρτωση ενός φορτηγού:

1 Καλό είναι να φορτώνουμε σε πλάτος και όχι σε ύψος.
2 Τα βαριά κιβώτια πρέπει να τοποθετούνται κοντά στα πλαϊνά τοιχώματα.
3 Το κέντρο βάρους του φορτίου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ψηλότερα.
ερώτηση 22
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 1

Ως «μεσαία και βαρέα οχήματα» χαρακτηρίζονται διεθνώς τα οχήματα των οποίων το μεικτό βάρος υπερβαίνει τους:

1 3,5 τόνους.
2 4,5 τόνους.
3 5 τόνους.
ερώτηση 23
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 196

Επιλέξτε ποιος από τους παρακάτω είναι σωστός τρόπος τοποθέτησης του φορτίου:

oo196
1 Μπροστά από τον πίσω άξονα.
2 Τέρμα μπροστά.
3 Τέρμα πίσω.
ερώτηση 24
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 39

Ύστερα από ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα, με θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό ή ακόμα και με μεγάλες υλικές ζημιές, εξελίσσονται (συνήθως) δυο δικαστικές διαδικασίες:

1 Η ποινική διαδικασία για την τιμωρία του υπαίτιου οδηγού και η αστική διαδικασία για την αποζημίωση του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων.
2 Η ποινική διαδικασία για την αποζημίωση του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων και η αστική διαδικασία για την τιμωρία του υπαίτιου οδηγού.
3 Η ποινική διαδικασία για την τιμωρία του μη υπαίτιου οδηγού ή των θυμάτων και η αστική διαδικασία για την αποζημίωση του υπαίτιου οδηγού.
ερώτηση 25
ΑΡΧΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 9

Η κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί στον οδηγό:

1 Αύξηση του χρόνου αντίδρασης.
2 Μείωση του χρόνου αντίδρασης.
3 Διεύρυνση του οπτικού πεδίου.
ερώτηση 26
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 74

Με βάση τον Εμπορικό Κώδικα σε περίπτωση που τα εμπορεύματα υποστούν ζημιά:

1 Ευθύνεται πανιά ο αποστολέας, εκτός αν αποδείξει ότι η ζημιά οφείλεται σε ελάττωμα του εμπορεύματος.
2 Ευθύνονται πάντα και ο μεταφορέας και ο αποστολέας.
3 Ευθύνεται ο μεταφορέας, εκτός αν αποδείξει ότι η ζημιά οφείλεται σε ελάττωμα του εμπορεύματος ή σε πταίσμα αυτού στον οποίο ανήκουν τα εμπορεύματα.
ερώτηση 27
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 4

Διεθνείς μεταφορές μπορούν να εκτελούνται:

1 Μόνο από τα ΦΔΧ.
2 Μόνο από τα ΦΙΧ.
3 Από τα ΦΔΧ και από τα ΦΙΧ υπό ορισμένες προϋποθέσεις.
ερώτηση 28
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 35

Μέσα σε δυο συνεχόμενες εβδομάδες, ένας οδηγός μπορεί να έχει:

1 Μία μειωμένη εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης.
2 Δύο μειωμένες εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης.
3 Τρεις μειωμένες εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης.
ερώτηση 29
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 143

Μεταξύ των παρακάτω περιπτώσεων, μικρότερη δύναμη απαιτείται:

1 Για την εκκίνηση ενός λεωφορείου.
2 Για τη διατήρηση σταθερής ταχύτητας.
3 Για την ακινητοποίηση ενός λεωφορείου.
ερώτηση 30
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 87

Κατά τη λειτουργία των επιβραδυντών:

1 Αξιοποιείται η τριβή για την ανάπτυξη δύναμης πέδησης.
2 Ανάβουν τα φώτα πέδησης.
3 Απενεργοποιείται αυτόματα το ΑΒ5.
ερώτηση 31
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 96

Έχει ευθύνη ο μεταφορέας για ζημιές που οφείλονται σε ίδια ελαττώματα του μεταφερόμενου πράγματος σύμφωνα με τη CMR;

1 Όχι, αλλά θα πρέπει να αποδείξει ότι τα εμπορεύματα που παρέλαβε εμφάνιζαν ελάττωμα.
2 Όχι, την ευθύνη έχει ο κατασκευαστής του εμπορεύματος.
3 Όχι, την ευθύνη έχει ο αποστολέας και ο μεταφορέας δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι τα εμπορεύματα που παρέλαβε ήταν ελαττωματικά.
ερώτηση 32
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 74

Οι αισθητήρες ενός συστήματος ΑSR. «μετρούν»:

1 Τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής των κινητηρίων από αυτή των μη κινητηρίων τροχών.
2 Το συντελεστή πρόσφυσης τροχού-οδοστρώματος.
3 Την απόλυτη ταχύτητα περιστροφής των τροχών.
ερώτηση 33
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 81

Οι επιβραδυντές είναι «διατάξεις» που επιτρέπουν:

1 Τον περιορισμό της ταχύτητας κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο.
2 Τον έλεγχο της ταχύτητας του οχήματος με ή χωρίς τη χρήση κάποιου από τα συστήματα πέδησης.
3 Την επιβράδυνση του οχήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
ερώτηση 34
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 91

Το δελτίο παράδοσης (φορτωτική CMR) δεν περιέχει:

1 Τις απαιτούμενες οδηγίες και τις τελωνιακές και λοιπές διατυπώσεις.
2 Το όνομα και τη διεύθυνση του παραλήπτη.
3 Τη χιλιομετρική απόσταση του τόπου παραλαβής και παράδοσης των εμπορευμάτων.
ερώτηση 35
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 189

Τα σχοινιά που χρησιμοποιούνται για την ασφάλιση του φορτίου θα πρέπει να:

1 Έχουν ελάχιστη διάμετρο 10 mm.
2 Είναι το πολύ τρίκλωνα.
3 Έχουν ελάχιστη διάμετρο 8 mm.
ερώτηση 36
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 113

Σε περίπτωση κλοπής, απώλειας ή καταστροφής του EUR.1:

1 Εκδίδεται αντίγραφο αυτού, το οποίο πρέπει να φέρει την ημερομηνία έκδοσης του πρωτότυπου πιστοποιητικού EUR.1.
2 Εκδίδεται αντίγραφο αυτού, το οποίο πρέπει να φέρει την ημερομηνία έκδοσης του αντιγράφου του πιστοποιητικού EUR.1.
3 Δεν εκδίδεται αντίγραφο.
ερώτηση 37
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 91

Η συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή:

1 Συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
2 Μειώνει τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
3 Προστατεύει το περιβάλλον.
ερώτηση 38
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 57

Το κύριο σύστημα πέδησης των βαρέων οχημάτων αποτελείται από τρία υποσυστήματα:

1 ΑΒS, ποδομοχλός πέδησης, πέδη στάθμευσης.
2 Κύρια πέδη, ΑΒS, ποδομοχλό πέδησης.
3 Κύρια πέδη, πέδη ανάγκης, πέδη στάθμευσης.
ερώτηση 39
ΕΙΣΑΓΩΓΗ 5

Υποχρεούνται απόκτησης ΠΕΙ οι οδηγοί οχημάτων:

1 Των οποίων η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 45 km/h.
2 Που χρησιμοποιούνται για εμπορικές μεταφορές εμπορευμάτων.
3 Που χρησιμοποιούνται για τα μαθήματα οδήγησης για τη λήψη ΠΕΙ.
ερώτηση 40
ΑΡΧΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 14

Σε οδηγούς που έχουν καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά, συχνά παρατηρείται:

1 Μείωση των οδηγικών τους ικανοτήτων.
2 Βελτίωση των οδηγικών τους ικανοτήτων.
3 Σταθερότητα στις οδηγικές τους ικανότητες.
ερώτηση 41
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 163

Όταν η ταχύτητα κίνησης ενός οχήματος διπλασιάζεται, η αεροδυναμική αντίσταση:

1 Υποδιπλασιάζεται.
2 Διπλασιάζεται.
3 Τετραπλασιάζεται.
ερώτηση 42
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 23

Κατά τις ώρες της ημερήσιας ανάπαυσης, ο οδηγός βρίσκεται:

1 Υποχρεωτικά εκτός οχήματος.
2 Υποχρεωτικά εντός οχήματος.
3 Εκτός ή εντός οχήματος υπό προϋποθέσεις.
ερώτηση 43
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 23

Ο συμπλέκτης παρεμβάλλεται μεταξύ:

1 Του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων.
2 Του τιμονιού και του κιβωτίου ταχυτήτων.
3 Του κινητήρα και των τροχών.
ερώτηση 44
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 29

Φορτηγό κατηγορίας Ν2 (ταξινομημένο το 2008) είναι εξοπλισμένο με ζώνη ασφαλείας μόνο για τον οδηγό και όχι για τον συνοδηγό. Στην περίπτωση αυτή:

1 Το όχημα πρέπει υποχρεωτικά να εξοπλιστεί με ζώνη ασφαλείας συνοδηγού.
2 Ο οδηγός οφείλει να φορά ζώνη ασφαλείας, ενώ ο συνοδηγός όχι.
3 Ο οδηγός οφείλει να φορά ζώνη ασφαλείας, ενώ απαγορεύεται η ύπαρξη συνοδηγού.
ερώτηση 45
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 10

Δύο φορές την εβδομάδα, η μέγιστη ημερήσια διάρκεια οδήγησης μπορεί να επεκταθεί στις:

1 8 ώρες.
2 10 ώρες.
3 12 ώρες.
ερώτηση 46
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 46

Το σύστημα RDS/TMC είναι:

1 Σύστημα ψηφιακής κινητής επικοινωνίας.
2 Ένα γενικό πακέτο ραδιοφωνικών υπηρεσιών.
3 Ένα σύστημα δεδομένων με ραδιοσυχνότητες.
ερώτηση 47
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 60

Κατά τη χρήση ψηφιακού ταχογράφου, η ιδιόχειρη καταγραφή στοιχείων είναι απαραίτητη σε περίπτωση:

1 Δυσλειτουργίας κάποιου οργάνου.
2 Ελέγχου από τις Αστυνομικές Αρχές.
3 Μη εξοικείωσης του οδηγού με τη χρήση του.
ερώτηση 48
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 24

Κατά τις ώρες της ημερήσιας ανάπαυσης, ο οδηγός μπορεί να βρίσκεται εντός οχήματος υπό την προϋπόθεση ότι:

1 Βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 100 km από την έδρα του.
2 Το όχημα είναι ακινητοποιημένο και διαθέτει υποδομή για ύπνο.
3 Το όχημα είναι ακινητοποιημένο και διαθέτει κλιματισμό.
ερώτηση 49
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 64

Πατώντας τον ποδομοχλό πέδησης επιτρέπουμε:

1 Τη ροή υγρού φρένων.
2 Τη ροή πεπιεσμένου αέρα.
3 Τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος.
ερώτηση 50
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 20

Τα ΦΙΧ αυτοκίνητα εκτελούν:

1 Αποκλειστικά εθνικές μεταφορές.
2 Αποκλειστικά διεθνείς μεταφορές.
3 Και τα δυο είδη μεταφορών υπό ορισμένες συνθήκες.
ερώτηση 51
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 50

Η «οπίσθια ενίσχυση» μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκτίμηση:

1 Της στατικής ευστάθειας φορτηγού.
2 Της δυναμικής ευστάθειας φορτηγού.
3 Της ευστάθειας του φορτίου.
ερώτηση 52
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 180

Κατά τη μεταφορά κορμών δέντρου τα οχήματα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με παράπλευρους ορθοστάτες:

1 Οι οποίοι πρέπει να φτάνουν μέχρι το ύψος του φορτίου.
2 Οι οποίοι δεν πρέπει να ξεπερνούν το ύψος του φορτίου.
3 Οι οποίοι πρέπει υποχρεωτικά να έχουν διπλάσιο ύψος από το ύψος του φορτίου.
ερώτηση 53
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 31

Τα οχήματα ΦΔΧ με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μεγαλύτερο από ή ίσο με 3,5 τόνους υπόκεινται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο κάθε:

1 Ένα χρόνο.
2 Έξι μήνες.
3 Δύο χρόνια.
ερώτηση 54
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 55

Ο ψηφιακός ταχογράφος αποθηκεύει στοιχεία σχετικά με τον οδηγό:

1 Στην ειδική κάρτα μνήμης του μόνο.
2 Στην «έξυπνη κάρτα» του οδηγού μόνο.
3 Στην ειδική κάρτα μνήμης του και στην «έξυπνη κάρτα» του οδηγού.
ερώτηση 55
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 22

Κάτα την διάρκεια της περιόδου ημερήσιας ανάπαυσης , απαγορεύεται η εργασία:

1 Στον κλάδο μεταφοράς ανθρώπων ή αγαθών , εκτός αν ο οδηγός είναι ιδιοκτήτης του οχήματος.
2 Σε οποιονδήποτε κλάδο εργασίας.
3 Στον κλαδο μεταφοράς ανθρώπων ή αγαθών μόνο.
ερώτηση 56
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 36

Σε διεθνές επίπεδο, η εμπλοκή των φορτηγών σε θανατηφόρα ατυχήματα -σε σχέση με αυτή των IX επιβατικών αυτοκινήτων- είναι:

1 Μικρότερη.
2 Ίση.
3 Μεγαλύτερη.
ερώτηση 57
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 45

Το Παγκόσμιο Σύστημα Προσδιορισμού Θέσης μπορεί να ανιχνεύει σε πραγματικό χρόνο τη θέση των οχημάτων του μεταφερόμενου φορτίου ή των εμπορευματοκιβωτίων με τη βοήθεια δορυφόρων. Το σύστημα αυτό λέγεται:

1 GPS.
2 GIS.
3 RDS.
ερώτηση 58
ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 64

Σε περίπτωση δυο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί εν γένει καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο στη θέση:

1 «2ος οδηγός».
2 «Διαθεσιμότητα».
3 «Άλλες εργασίες».
ερώτηση 59
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 11

Σε περίπτωση αστοχίας του υδροπνευματικοΰ συστήματος πέδησης,:

1 Τα φρένα στάθμευσης και έκτακτης ανάγκης λειτουργούν κανονικά.
2 Το φρένο έκτακτης ανάγκης λειτουργεί, αλλά το φρένο στάθμευσης όχι.
3 Το φρένο στάθμευσης λειτουργεί, αλλά όχι το φρένο έκτακτης ανάγκης.
ερώτηση 60
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 115

Κατά την οδήγηση σε ανωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας:

1 Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιβράδυνση.
2 Προκαλεί αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης.
3 Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιτάχυνση.