Η καλύτερη στρατηγική αντιμετώπισης του άγχους είναι: |
|---|
| 1 Η παραίτηση από την αγχώδη εργασία. |
| 2 Τα ηρεμιστικά χάπια. |
| 3 Η πρόληψη του. |
Μπορείτε να συμπληρώσετε το έντυπο της φιλικής δήλωσης κατόπιν συμφωνίας με τον άλλο οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος με: |
|---|
| 1 Σοβαρό τραυματισμό ή/και υλικές ζημιές. |
| 2 Νεκρό. |
| 3 Υλικές ζημιές. |
Για την αμφίδρομη επικοινωνία οχήματος και μεταφορικής εταιρείας εφαρμόζονται οι εξής τεχνολογίες: |
|---|
| 1 RDS/TMC, GPRS, GSM, WAP. |
| 2 GPS, GIS. |
| 3 Weigh in motion , sensors. |
Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας: |
|---|
| 1 Χρησιμοποιεί καύσιμο περισσότερο εύφλεκτο. |
| 2 Έχει καλύτερη σχέση μάζας και ισχύος. |
| 3 Είναι λιγότερο θορυβώδης. |
Η κόπωση του οδηγού μπορεί να οδηγήσει: |
|---|
| 1 Στη μείωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία. |
| 2 Στη βελτίωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία. |
| 3 Στη μείωση του χρόνου αντίδρασης και, ενδεχομένως, σε υπερδιέγερση. |
'Ένα φορτηγό μεταφέρει 6 τόνους εμπορευμάτων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη (απόσταση περίπου 500 χιλιομέτρων) και επιστρέφει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα με 5 τόνους εμπορευμάτων. Το κόμιστρο για την απλή διαδρομή ανέρχεται στα 300 ευρώ/τόνο. Αυτό αντιστοιχεί σε: |
|---|
| 1 1.100 τονοχιλιόμετρα. |
| 2 3.300 τονοχιλιόμετρα. |
| 3 5.500 τονοχιλιόμετρα. |
Το σύστημα πέδησης επιτρέπει την προοδευτική μείωση ή και το μηδενισμό της ταχύτητας κίνησης του οχήματος και: |
|---|
| 1 Εξασφαλίζει οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. |
| 2 Η συχνή χρήση του περιορίζει την εκπομπή αερίων ρύπων. |
| 3 Εξασφαλίζει την ακινησία του ακόμη και σε οδούς με σημαντική κλίση. |
Η σωστή ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού είναι σημαντική για την άνεση και για την ασφάλεια του. Εξαρτάται από: |
|---|
| 1 Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού. |
| 2 Τα σωματικά χαρακτηριστικά του οδηγού. |
| 3 Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του οχήματος. |
Κάθε οδηγός που οδηγεί όχημα εξοπλισμένο με ψηφιακό ταχογράφο υποχρεούται να διαθέτει: |
|---|
| 1 «Έξυπνη κάρτα». |
| 2 Ψηφιακό ρολόι. |
| 3 Συσκευή αυτόματης διέλευσης διοδίων. |
Ο οδηγός υποχρεούται να κάνει διάλειμμα μετά από 3,5 ώρες οδήγησης και 1 ώρα: |
|---|
| 1 Άλλης εργασίας. |
| 2 Φυσικής άσκησης. |
| 3 Οδήγησης άλλου οχήματος. |
Κατά την οδήγηση σε ανωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας: |
|---|
| 1 Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιβράδυνση. |
| 2 Προκαλεί αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης. |
| 3 Μπορεί να αξιοποιηθεί για επιτάχυνση. |
Η δύναμη έλξης είναι πιθανότερο να υπερβεί την στατική τριβή σε: |
|---|
| 1 Σε ανωφέρεια. |
| 2 Σε κατωφέρεια. |
| 3 Σε στροφή. |
Η ακριβής πίεση των ελαστικών πρέπει να ελέγχεται το αργότερο: |
|---|
| 1 1 φορά το εξάμηνο. |
| 2 1 φορά το μήνα. |
| 3 1 φορά το χρόνο. |
Η λαθρομετανάστευση είναι μορφή μετανάστευσης, η οποία ενέχει το στοιχείο του «παρανόμου», σε σχέση με: |
|---|
| 1 Τις χώρες προέλευσης. |
| 2 Τις χώρες προορισμού. |
| 3 Το παρελθόν των μεταναστών στις χώρες τους. |
Η προθεσμία για να στραφεί κάποιος εναντίον των ασφαλιστικών εταιρειών και των υπαιτίων ή υπεύθυνων παροχής αποζημιώσεων για την ασφάλεια αστικής ευθύνης των επιβαινόντων από το Επικουρικό Κεφάλαιο και το Γραφείο Διεθνούς Ασφαλίσεως είναι: |
|---|
| 1 5 χρόνια από το τέλος του έτους που συνέβη το τροχαίο ατύχημα. |
| 2 4 χρόνια από το τέλος του έτους που συνέβη το τροχαίο ατύχημα. |
| 3 2 χρόνια από την επόμενη ημέρα του ατυχήματος. |
Η μεταφορά 50 τηλεοράσεων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη γίνεται με τρένο. Έπειτα μεταφορτώνονται σε μικρό φορτηγό για να διανεμηθούν εντός της πόλης της Θεσσαλονίκης. Η μεταφορά αυτή είναι: |
|---|
| 1 Διαδοχική. |
| 2 Συνδυασμένη. |
| 3 Μεικτή. |
Ο αερόσακος είναι σχεδιασμένος ώστε να λειτουργεί προστατευτικά μόνο όταν: |
|---|
| 1 Η ταχύτητα κίνησης είναι μεγαλύτερη από 50 χλμ./ ώρα. |
| 2 Ο οδηγός φορά ζώνη ασφαλείας. |
| 3 Το όχημα είναι ταξινομημένο από 1/1/2007. |
Τα βαριά γεύματα πρέπει να αποφεύγονται : |
|---|
| 1 Πρωί. |
| 2 Μεσημέρι. |
| 3 Βράδυ. |
Ο περιορισμός της κυκλοφορίας του αίματος για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να οδηγήσει: |
|---|
| 1 Σε δύσπνοια. |
| 2 Στη διάσωση του τραυματία. |
| 3 Σε μόνιμες βλάβες. |
Η σωστή συντήρηση και οι τακτικοί έλεγχοι του οχήματος: |
|---|
| 1 Αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης. |
| 2 Δεν επηρεάζουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης. |
| 3 Μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης μηχανικής βλάβης. |
Ελληνική μεταφορική επιχείρηση που εκτελεί δημόσιες οδικές εμπορευματικές μεταφορές μπορεί να εκμισθώσει κάποιο από τα οχήματα της υπό την προϋπόθεση ότι: |
|---|
| 1 Ο χρόνος μίσθωσης είναι μικρότερος των τριών μηνών. |
| 2 Η σύμβαση μίσθωσης αφορά στη διάθεση του οχήματος με οδηγό. |
| 3 Το όχημα έχει τεθεί σε κυκλοφορία στην ελληνική επικράτεια. |
Οι κάτοχοι ΠΕΙ μεταφοράς εμπορευμάτων για άδεια οδήγησης Γ που επιθυμούν ΠΕΙ για άδεια οδήγησης κατηγορίας Γ+Ε: |
|---|
| 1 Οφείλουν να επαναλάβουν την επιμόρφωση για απόκτηση ΠΕΙ. |
| 2 Δεν χρειάζεται να κάνουν κάποια επιμόρφωση για ΠΕΙ. |
| 3 Χρειάζεται μόνο να παρακολουθήσουν την επιμόρφωση που αντιστοιχεί στη νέα δραστηριότητα. |
Μετά από ένα απότομο φρενάρισμα το φορτίο μπορεί να μην είναι ασφαλές: |
|---|
| 1 Ο οδηγός πρέπει να συνεχίσει με πιο χαμηλή ταχύτητα. |
| 2 Ο οδηγός πρέπει να ενημερώσει τις αστυνομικές αρχές. |
| 3 Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει για να ελέγξει το φορτίο. |
Δεν εξαιρούνται απο τον ευρωπαικό Κανονισμό 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας τα οχήματα: |
|---|
| 1 Που ξεπερνούν τους 7,5 τόνους και χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά μη εμπορικών αγαθών. |
| 2 Που χρησιμοποιούνται για ιατρικούς σκοπούς. |
| 3 Μεταφοράς φαρμακευτικού υλικού. |
Η συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή: |
|---|
| 1 Προκαλεί δυσλειτουργία στο σύστημα πέδησης. |
| 2 Συντελεί στην αύξηση της διάρκειας ζωής των φρένων. |
| 3 Προκαλεί υπερθέρμανση των φρένων. |
Ποια είναι η ευθύνη του μεταφορέα, σύμφωνα με τη CMR; |
|---|
| 1 Ευθύνεται μόνο για την καθυστέρηση παράδοσης των εμπορευμάτων. |
| 2 Ευθύνεται για την ολική ή μερική απώλεια των εμπορευμάτων, για τη Βλάβη τους και για την οποιαδήποτε καθυστέρηση στην παράδοση. |
| 3 Ευθύνεται μόνο για ζημιές που προκλήθηκαν από τον τρόπο που οδηγεί το όχημα. |
Κατά τις ώρες της ημερήσιας ανάπαυσης, ο οδηγός μπορεί να βρίσκεται εντός οχήματος υπό την προϋπόθεση ότι: |
|---|
| 1 Βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 100 km από την έδρα του. |
| 2 Το όχημα είναι ακινητοποιημένο και διαθέτει υποδομή για ύπνο. |
| 3 Το όχημα είναι ακινητοποιημένο και διαθέτει κλιματισμό. |
Ο οδηγός ξεκουράζεται (ημερήσια ανάπαυση) ενώ το όχημα του μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο. Η ξεκούραση του διακόπτεται 1 φορά. Η διάρκεια της διακοπής δεν πρέπει να υπερβαίνει: |
|---|
| 1 Τη 1 ώρα. |
| 2 Τα 15 λέπια. |
| 3 Τα 30 λεπτά. |
Φορτηγό μεταφέρει ευπαθή προϊόντα από την Ελλάδα στη Γερμανία και εγκλωβίζεται στην Ιταλία, λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων. Τα εμπορεύματα καταστρέφονται. Ευθύνεται ο μεταφορέας; |
|---|
| 1 Όχι, εφόσον αποδείξει ότι η ακινητοποίηση του οχήματος του δεν μπορούσε να προβλεφθεί, όση επιμέλεια κι αν κατέβαλε ο μεταφορέας. |
| 2 Ναι, γιατί έπρεπε να έχει ενημερωθεί για το γεγονός της απεργίας, ώστε να ακολουθήσει άλλο δρομολόγιο. |
| 3 Όχι, γιατί η ευθύνη βαραίνει τον αποστολέα, που έπρεπε να ενημερώσει τον μεταφορέα για την απεργία. |
Ο μεταφορέας λαθρομεταναστών υποχρεούται όπως καταβάλει τα έξοδα: |
|---|
| 1 Για τη διεκπεραίωση της σχετικής γραφειοκρατίας. |
| 2 Επαναπροώθησής τους στη χώρα προέλευσης τους. |
| 3 Για την αποκατάσταση της ψυχικής οδύνης των οικογενειών τους. |
Από ποια χρονική στιγμή αρχίζει η ευθύνη του μεταφορέα στη διαδικασία της διεθνούς μεταφοράς (CMR); |
|---|
| 1 Η ευθύνη για τη μεταφορά ανήκει εξ ολοκλήρου στον αποστολέα και όχι στον μεταφορέα. |
| 2 Από την παραλαβή του εμπορεύματος μέχρι και την παράδοσή του στον παραλήπτη. |
| 3 Από τη στιγμή που αποδέχτηκε να κάνει τη μεταφορά μέχρι να φτάσει οίον τόπο παράδοσης. |
Με την ενεργοποίηση του κεντρικού διακόπτη κίνδυνου: |
|---|
| 1 Ο κινητήρας σταματά να λειτουργεί. |
| 2 Το όχημα ακινητοποιείται άμεσα. |
| 3 Τίθεται σε λειτουργία το ΑΒS. |
Για να αποφευχθεί η αποκόλληση τροχού , πρέπει να γίνεται έλεγχος των παξιμαδιών : |
|---|
| 1 Μόνο κατά τη διάρκεια του αρχικού σφιξίματος τους. |
| 2 Σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά το αρχικό τους σφίξιμο. |
| 3 Σε μεγάλο χρονικό διάστημα μετά το αρχικό σφίξιμο τους. |
Η καμπύλη ροπής παρέχει τη σχέση μεταξύ: |
|---|
| 1 Της ροπής στρέψης του κινητήρα και των στροφών. |
| 2 Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών. |
| 3 Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών. |
Στα ατυχήματα με εμπλοκή φορτηγών - σε σχέση με τα ατυχήματα ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων - εμπλέκονται: |
|---|
| 1 Λιγότερα οχήματα. |
| 2 Ισάριθμα οχήματα. |
| 3 Περισσότερα οχήματα. |
Η μέγιστη διάρκεια εργασίας σε διάστημα δύο ημερολογιακών εβδομάδων είναι: |
|---|
| 1 112 ώρες. |
| 2 144 ώρες. |
| 3 90 ώρες. |
Η διαδοχική μεταφορά εμπορευμάτων πραγματοποιείται: |
|---|
| 1 Στον ίδιο γεωγραφικό χώρο και με ομοιογενή μεταφορικά μέσα. |
| 2 Στον ίδιο ή σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με δύο τουλάχιστον ετερογενή μεταφορικά μέσα. |
| 3 Σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με ετερογενή μεταφορικά μέσα και χωρίς εκφόρτωση των εμπορευμάτων. |
Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα μπορεί να εφαρμόζονται: |
|---|
| 1 Στον κινητήρα. |
| 2 Στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τις ζάντες. |
| 3 Στο κέντρο βάρους. |
Όταν ένα όχημα με φορτίο μεταφέρεται σε πλοίο: |
|---|
| 1 Πρέπει να χρησιμοποιούνται τα ίδια συστήματα ασφάλισης με αυτά που χρησιμοποιούνται για την ασφάλιση φορτίου που μεταφέρεται οδικώς. |
| 2 Αρκεί η ασφάλιση του φορτίου στο όχημα. |
| 3 Είναι απαραίτητη η ασφάλιση του οχήματος στο πλοίο. |
Στο εσωτερικό ενός οχήματος, εργονομικές αρχές μπορούν να εφαρμοστούν: |
|---|
| 1 Μόνο από τον κατασκευαστή του οχήματος. |
| 2 Μόνο από τον ιδιοκτήτη του οχήματος. |
| 3 Από τον κατασκευαστή και από τον οδηγό του οχήματος. |
Το φορτίο φορτηγού επηρεάζεται: |
|---|
| 1 Απο την ορμή αλλά όχι απο την αδράνεια. |
| 2 Από την αδράνεια, αλλά όχι από την ορμή. |
| 3 Και από την ορμή και από την αδράνεια. |
Σε περίπτωση κλαταρίσματος ελαστικών, ο οδηγός πρέπει να: |
|---|
| 1 Ενεργοποιήσει το ΑΒ5. |
| 2 Κατευθυνθεί στο πλησιέστερο συνεργείο. |
| 3 Ακινητοποιήσει με ασφάλεια το όχημα. |
Τριβή ονομάζεται: |
|---|
| 1 Η αντίσταση του κινητήρα στην εμπρόσθια κίνηση του οχήματος. |
| 2 Η θερμότητα που εκλύεται όταν δύο επιφάνειες έρχονται σε επαφή. |
| 3 Η αντίσταση που αναπτύσσεται μεταξύ δύο επιφανειών, οι οποίες έρχονται σε επαφή. |
Όταν μια μεταφορά παρουσιάζει χρονική καθυστέρηση, ο οδηγός πρέπει να: |
|---|
| 1 Αυξήσει οπωσδήποτε την ταχύτητα του οχήματος. |
| 2 Φτάσει έγκαιρα στον προορισμό του. |
| 3 Μην παραλείψει τα υποχρεωτικά διαλείμματα. |
Σε μία απότομη στροφή, η φυγόκεντρος δύναμη ωθεί τους επιβάτες προς: |
|---|
| 1 Το δάπεδο του λεωφορείου. |
| 2 Το εξωτερικό της στροφής. |
| 3 Το εσωτερικό της στροφής. |
Η αστάθεια λόγω έντονου πλευρικού ανέμου αντιμετωπίζεται με: |
|---|
| 1 Αύξηση της ταχύτητας. |
| 2 Μείωση της σχέσης μετάδοσης και αύξηση των στροφών κινητήρα. |
| 3 Μείωση της ταχύτητας κίνησης. |
Εκτός κατοικημένων περιοχών, το προειδοποιητικό τρίγωνο τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον: |
|---|
| 1 50 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
| 2 20 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
| 3 100 m από το ακινητοποιημένο όχημα. |
Η τεχνολογία της Ζύγισης εν Κινήσει γίνεται: |
|---|
| 1 μέσω κατάλληλου συστήματος που βρίσκεται εγκατεστημένο στο οδόστρωμα |
| 2 με χρήση γεφυροπλάστιγγας |
| 3 μέσω διαδικτύου |
Το ιδανικό ύψος ρύθμισης του προσκέφαλου του οδηγού είναι: |
|---|
| 1 Στο πάνω μέρος του κεφαλιού. |
| 2 Στο σαγόνι. |
| 3 Στο πάνω μέρος των αυτιών. |
Όταν το φορτηγό είναι υπερφορτωμένο, ευθύνονται: |
|---|
| 1 Οι αστυνομικές αρχές. |
| 2 Ο οδηγός του οχήματος. |
| 3 Και οι δυο. |
Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται: |
|---|
| 1 Πριν από κάθε διαδρομή. |
| 2 Σε κάθε αλλαγή των πινακίδων κυκλοφορίας. |
| 3 Αν μείνει εκτός λειτουργίας το ρολόι για διάστημα μεγαλύτερο των 5 λεπτών. |
Οι εταιρείες είναι εν γένει υπεύθυνες για παραβάσεις που διέπραξαν οδηγοί που ανήκουν σε αυτές: |
|---|
| 1 Πάντοτε. |
| 2 Εκτός περιπτώσεων όπου δεν μπορεί να τους αποδοθεί ευθύνη. |
| 3 Αν η παράβαση έχει διαπραχθεί στο έδαφος άλλου κράτους-μέλους ή τρίτης χώρας. |
Οι κάτοχοι ΠΕΙ μεταφοράς εμπορευμάτων για άδεια οδήγησης Γ που επιθυμούν ΠΕΙ για άδεια οδήγησης κατηγορίας Δ: |
|---|
| 1 Οφείλουν να παρακολουθήσουν την αρχική επιμόρφωση για απόκτηση ΠΕΙ μεταφοράς επιβατών. |
| 2 Δεν χρειάζεται να κάνουν κάποια επιμόρφωση για ΠΕΙ. |
| 3 Χρειάζεται μόνο να εξεταστούν στην επιπλέον ύλη που αντιστοιχεί στη νέα δραστηριότητα. |
Οι αεροπορικές μεταφορές έχουν το ισχυρό πλεονέκτημα: |
|---|
| 1 Του χαμηλού κόστους μεταφοράς. |
| 2 Της υψηλής ταχύτητας μεταφοράς. |
| 3 Του υψηλού κόστους μεταφοράς. |
Σε περίπτωση αστοχίας του υδροπνευματικοΰ συστήματος πέδησης,: |
|---|
| 1 Τα φρένα στάθμευσης και έκτακτης ανάγκης λειτουργούν κανονικά. |
| 2 Το φρένο έκτακτης ανάγκης λειτουργεί, αλλά το φρένο στάθμευσης όχι. |
| 3 Το φρένο στάθμευσης λειτουργεί, αλλά όχι το φρένο έκτακτης ανάγκης. |
Τι είναι το Carnet Tir; |
|---|
| 1 Συνοδευτικό έγγραφο για τη μεταφορά των εμπορευμάτων που περιέχει τα στοιχεία αποστολέα, μεταφορέα και παραλήπτη. |
| 2 Ασφαλιστικό συμβόλαιο για την κάλυψη της αξίας των εμπορευμάτων σε περίπτωση ζημιάς, ή καταστροφής τους ή καθυστέρησης στην παράδοση τους. |
| 3 Τελωνειακό έγγραφο για τη μεταφορά των εμπορευμάτων κατά την οποία τα εμπορεύματα μεταφέρονται από το τελωνείο αναχώρησης της χώρας φόρτωσης στο τελωνείο προορισμού της χώρας εκφόρτωσης, χωρίς να μεσολαβεί μεταφόρτωση, εκφόρτωση και αναφόρτωση εμπορευμάτων. |
Το κύριο σύστημα πέδησης των βαρέων οχημάτων αποτελείται από τρία υποσυστήματα: |
|---|
| 1 ΑΒS, ποδομοχλός πέδησης, πέδη στάθμευσης. |
| 2 Κύρια πέδη, ΑΒS, ποδομοχλό πέδησης. |
| 3 Κύρια πέδη, πέδη ανάγκης, πέδη στάθμευσης. |
Τα οχήματα ΦΔΧ με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μεγαλύτερο από ή ίσο με 3,5 τόνους υπόκεινται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο κάθε: |
|---|
| 1 Ένα χρόνο. |
| 2 Έξι μήνες. |
| 3 Δύο χρόνια. |
Για τον πλήρη έλεγχο του οχήματος, η ελκτική δύναμη σε σχέση με την στατική τριβή πρέπει να είναι: |
|---|
| 1 Μικρότερη. |
| 2 Ίση. |
| 3 Μεγαλύτερη. |
Η απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος: |
|---|
| 1 Δεν εξαρτάται από το φορτίο. |
| 2 Εξαρτάται από το εκάστοτε φορτίο. |
| 3 Εξαρτάται από το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο. |